Ga naar inhoud

Nieuwe radio ingebouwd


Toni9140
 Delen

Ga naar oplossing Opgelost door Toni9140,

Aanbevolen berichten

Maar wat is merk type (link) van je net ingebouwde unit in de Fab ?
Want neem aan dat er toch wel een manual bijzat waar aangegeven word waar de aansluitingen voor dienen !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie MIB 2,erin staan. Die zijn met en zonder DAB+ geleverd. De mijne heeft zowel DAB+ als FM dus in dat geval ook twee antenne aansluitingen denk ik.

Heb je een foto van de voorkant?

 

aangepast door Fabia123
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt op een Duits-talige swing, alleen de 'mute' knop heeft bij mijn Swing de tekst "phone". Gezien ie wel DAB aangeeft, lijkt het een Swing mét DAB te zijn.

Een andere optie is dat die 3e stekker is voor de 'emergency call' is,  dus als de auto zelf de hulpdiensten belt in geval van een ongeluk.

Wat zat er eerst in je auto? Mogelijk dat er in jouw auto geen DAB-antenne is voorzien en dat je dus een losse DAB-antenne toe moet voegen, als je tenminste niet het complete traject van antennekabels en antenne's overhoop wil halen.

net even de foto beter bestudeerd: Het lijkt erop dat dit een exemplaar is voor de Afrikaanse markt (zie Oman, Kenia en Nigeria genoemd op de typesticker), dus vraag me af of deze wel bruikbaar is in Europa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aah oke ja er zat eerst een gewoon in zoals op de foto en dacht ik gaan het is veranderen maar de foto dat ik plaatste van de radio is van internet, en bij mij  staat ook phone inplaats mute 😁 moest het ineens bij zetten en jah ik denk dat ik dan een los dab+ antenne zal moeten plaatsen want ik wil niet met de bekabelingen knoeien.

d96eb65f-85cd-400a-8475-ed8de3e85b9b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op MIB2GP google dan kwam ik op deze unit terecht !  Linkje is van KMS maar meerdere layouts van voorzijde gevonden op die manier
https://kms-apeldoorn.nl/reparaties/seat/ibiza/6f-vanaf-2017/mib2gp-navigatie

Maar nu de
foto ook gezien te hebben van de voorzijde en de tekst DAB gezien te hebben is dit wel zeker dat dit een DAB aansluiting moet wezen zoals ik al vermoedde in mijn eerste bericht met GPS/DAB+

En wat betreft de externe DAB antenne aanschaffen ! Laat je even goed informeren voor een goede kwaliteit DAB+ antenne !
Er is veel bagger spul op de markt hierin.
Heb in mijn vorige wagen (YETI) een Zenec unit gehad met externe DAB+ unit.
En heel veel ellende gehad met de juiste antenne te vinden, leuke (niet) was dat na eerste gemonteerd te hebben ik voor de deur prima ontvangst had.
Maar al rijdend ik op ene moment prima ontvangst had en volgende moment het bagger was !
Uiteindelijk wel een antenne gevonden ( plak op raam) waar het mee is verbeterd, maar is nooit 100% geworden.
Nu in me Fabia 3 combi ook DAB en zeerrrrrrrrrrrr tevreden over ...... Maar moet bij zeggen dat als DAB signaal nu slecht word dat hij auto overgaat op FM.
Of dat bij jouw unit ook het geval zal zijn dat is afwachten tot je alles hebt aangesloten en kunt gaan testen....

Dan nog even een verzoekje !!

Stel je even voor in "Wie ben ik "  dit word door vele leden zeer op prijs gesteld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe