Ga naar inhoud

Hoi, ik ben Jan


FabiJan
 Delen

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, Sagawolf zei:

Hallo


Welkom op het forum! meer fabia IV mogen er altijd wel zijn. 

Bedankt🙂, ik ga er vanuit dat jij er ook eentje rijd? Zou jij me kunnen zeggen of de uitsparing voor het reservewiel groot genoeg is dat er een volwaardig reservewiel in past of is er enkel ruimte voor een thuiskomertje?

 

10 uren geleden, Wasmachineman zei:

Mooie configuratie! 

Zelf hadden wij ook een Panda uit 2012 met twin-air motor 85pk.

Lekker karretje met panoramadak zelfs maar ook met een luidruchtig motortje..😎

Zeker, ondanks mijn verwachtingen (kwam toen van een Audi A3) heb ik heel graag met die Panda rondgereden, en nog altijd. Vooral in dorp en stad. Geraak je overal mee tussen en parkeren was zelden een probleem. Alleen op de snelweg schiet de 69pk toch wat te kort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen reserve wiel wil niet meteen zeggen dat die ruimte hierdoor groter is !
Bij de Yeti was het zo dat wel of geen reservewiel een 20cm in bodem hoogte scheelde die ten goede kwam als bagageruimte !
Zal me niets verbazen dat dit hiermee hetzelfde het geval is .
Dus dat de ruimte waar reserve wiel zou zitten kleiner of in gunstigste geval zelfde blijft en dat de extra ruimte dus ten goede komt van de kofferbakruimte.
En dit zal dan niet zoveel zijn als de 20cm bij de Yeti

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voor een reservewiel kiest, zit daar normaal ook inleg in die binnen de velg past, en waar krik, sleepoog, wielsleutel enz. makkelijk in passen, en ook startkabels passen daar makkelijk bij (al decennialang bij allerlei auto's zo gedaan. De Fabia IV is er niet als combi, maar bij de generaties 1 t/m 3 past in de combi een klein garagekrikje (zoals regelmatig bij Aldi/Lidl in de aanbieding) nog tussen reserveband en achterbumper onder het tapijt van de kofferbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom FabiJan 

 

Mooie kleur!

De Fabia heeft altijd veel kofferruimte in vergelijking met met andere auto's uit dit segment. 

Je hebt dus ook sportstoelen in de Fabia. Heb je al in een Fabia 4 met sportstoelen gezeten? 

De levertijd is dus ongeveer zes maanden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-3-2023 om 12:31, Fabia123 zei:

Welkom FabiJan 

 

Mooie kleur!

De Fabia heeft altijd veel kofferruimte in vergelijking met met andere auto's uit dit segment. 

Je hebt dus ook sportstoelen in de Fabia. Heb je al in een Fabia 4 met sportstoelen gezeten? 

De levertijd is dus ongeveer zes maanden?

 

Nee, jammer genoeg nog niet in een Monte Carlo gezeten of gereden. 

En ja, de verdeler waar ik hem uiteindelijk kocht gaf aan dat hij eind oktober "met redelijke zekerheid" klaar zou zijn. Echter de andere twee verdelers waar ik gaan luisteren ben, gaven 9 maanden tot een jaar aan... we shall see.

En wat betreft de reservewieluitsparing was ik vooral benieuwd naar de diepte. Omdat ik geen reservewiel genomen heb, heb ik besloten om deze ruimte te gebruiken als opslagruimte voor noodsituaties (denk uitgebreide ehbo-kit, toolbox, (sleep)touw, tractiematten, ledflares, bandenrepairkit, branddeken enz..) uiteindelijk van de dealer te weten gekomen dat dit om en bij de 20 cm is. Maar toch bedankt voor jullie antwoorden

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Levertijden, het is altijd lastig.

Vaak is het langer, zeker de laatste jaren. Maar korter kan ook.

Mijn huidige Fabia 3 was er vier weken eerder dan gepland, en jaren daarvoor met een Citroen AX hetzelfde. In beide gevallen ging het om een uitvoering die niet veel verkocht is. Maar ik begrijp niet hoe dat kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe