Ga naar inhoud

Probleem met laden


jpn
 Delen

Aanbevolen berichten

Heeft er nog iemand gemerkt dat met de meegeleverde gele kabel, het opladen niet is zoals het moet. Thuis kan mijn Enyaq slecht aan 4.5KW opladen, nu had ik deze week een ID3 als vervangwagen en deze laad op aan 7.2KW.
De gele kabel is geschikt voor 20A en de zwarte VW kabel is veel dikker en geschikt voor 32A.
Het verbaasd mij dat ik de enige ben met dit probleem, volgens de dealer hebben ze dit ook nog niet gehoord.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat antwoord van een dealer " nog niet gehoord" heb ik vaker gehoord van dealers. Is een soort standaard reactie, maar niet altijd waar.

Heeft de dealer een verklaring gegeven waarom er verschillen zijn tussen de Enyaq en de ID3 op dit punt?.

Een vraag van mijn kant: Hoe ervaar je de schermpjes waar de over moet vegen in de ID3 ?

aangepast door Fabia123
Link naar reactie
Delen op andere sites

De opmerking dat ze het nog nooit eerder hebben gehoord is een standaard opmerking van de dealers.
Er is zeker wel één en ander aan de hand mbt laden.
Na de update / terugroep actie waarbij een stukje hardware mbt accu word aangepast/vervangen word er ook een update gedaan naar als ik goed heb versie 3.x
En lijkt erop dat er hierna Enyaq rijders zijn met laadproblemen !
In sommige gevallen blijkt de app van derde een boosdoener te zijn, maar ook zijn er nog niet verklaarbare oorzaken.
Bv de range is stuk korter op een lading

GA me niet de oren van het hoofd nu vragen want ik ben een brandstofrijder en dus geen EV en volg het topic zijdelings
Er is dus een topic van Japanese Power op skodaforum.nl waar het één en ander over is te lezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Blijkbaar is de gele kabel 16A alleen geleverd bij Skoda, VW en Audi krijgen standaard de zwarte 32A kabel. 

Hiermee steken ze aardig wat Euro's in hun zak. Begrijp echter niet waarom hierover niemand valt. Een 22kW laadpaal kan  slechts voor 11kW gebruikt worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jpn hou er rekening mee dat de kabel op zich niets zegt over met welk vermogen je kunt laden !
Je kunt nu wel een 32A kabel kopen maar dat wil geheel niet zeggen dat je dan met 22KW opeens kunt laden met je SKoda !

Spelen meerdere factoren mee !
Eerste is de laadpaal zelf !  Kan 22KW op staan maar wil geheel niet zeggen dat hij ook laad met 22KW
Als er van de stroomleverancier een restrictie is met stroom afname in het gebied dan kan het zelf zijn dat maar laad met 5,7KW
Bijna alle laadpalen zijn software matig in te stellen kwa maximaal laden.

Maar het ligt ook aan de auto zelf of die 11 of 22 aankan !
Zag dit toevallig laatst bij MG auto's met de MG4 !
Hebben een 3 tal uitvoeringen met accu's en hierbij ook verschillende maximale laadprocedure !
Begint al met laden via 1 fase of 3 fase

Maw staar je niet blind op de kleur kabel en de hierbij het laden van 11 of 22Kw
Kabel word meegeleverd aan de hand van wat de wagen aan de hand van hoeveel vermogen er door die aders heen word gegooid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe