Ga naar inhoud

Motor rijden het blijft kriebelen


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Een proefrit word het zo en zo  als ik besloten heb om het te doen.
Want moet toch ff weten of ik er een beetje op kan zitten met die lange benen van me.
Maar als dat allemaal positief uitvalt dan is de kans zeer groot dat we hem overnemen...
Maar goed dan komen de resterende kosten van nieuwe helm / handschoenen en laarzen etc er nog bij. en daar leg je ook zo weer een 1000 a 2000 eurie voor neer.
Heb nog wel BMW systeem helm liggen maar die is ook alweer een 20 jaar oud en tsja een helm gaat ongeveer een 5 jaar mee en dan is die aan vervanging toe.
Kan er nog prima uitzien maar kunststof schaal die je grijze massa moet beschermen is dan verouderd en kans is groot dat hij dan niet meer doet wat hij moet doen....

Maar goed niet op de zaken vooruit lopen, eerst maar eens kijken of deze brommer van 650cc bevalt
En als er besloten word tot aanschaf dan verheug ik me op de zondagse ritjes en zomers de woon/werk ritjes....
ff uitwaaien en de kop leeg rijden zoals ik vroeger ook vaak deed....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger veel brommertjes gehad en nu een scooter voor hier in de stad. Erg leuk!

 

Maar op de snelweg dus met een motor doe ik niet en is gewoon te gevaarlijk als ik de deelnemers om mij heen zie tegenwoordig op de weg. Ze zijn met van alles bezig en 1 x per minuut spiegelen ze, als je geluk hebt. 

 

Ik vetrouw dus de anderen niet op de snelweg en dat komt omdat ik al zoveel ongevallen heb gezien de laatste jaren dat het niet leuk is. Motor rijden geeft wel een lekker en vrij gevoel maar dat heb ik met mijn auto ook hoor. 
 

Wat je ook doet @EdK, ga op je gevoel af en dat is bij iedereen gelukkig weer anders. Succes! 😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja @cordoba je moet dat lot denk ik doorbreken en zou met een proefrit dus gebeuren, en ja of met 80 jaar me nek nog soepel genoeg is om de snelle meid van 18 te blijven volgen ???

En tsja dan zie ik de tekst bij jullie weer staan dat motorrijden heden ten dagen gevaarlijker zou zijn....??!!
Vreemde is dat dit toen ik begon met motorrijden ook al werd gezegd en nu zijn we een 40 jaar verder en zitten we nog in dat stigma ?
Het gevaar is net zo groot met de auto hoor !! Alleen die geeft een vals gevoel van veiligheid met die stalen kooi om je heen....
Ik heb geleerd tijdens de paar lessen (motor) ondanks dat ik die niet hoefde te volgen toendertijd, dat je moet anticiperen en er vanuit moet gaan dat een koekblikrijder met tien andere dingen bezig is maar niet met autorijden.
En me altijd aangeleerd om in de spiegels te kijken van de auto's om te zien waar de automobilist mee bezig is !
En altijd met je motor zo op wegdek gaan rijden en te zeggen DIT is mijn plek.
Dus nooit geheel rechts gaan rijden want dit geeft aanleiding voor automobilist om je in te halen maar niet van baan te wisselen.
Maw links uit midden gaan rijden !! En zo zijn er nog wel wat dingetjes hoe je je moet opstellen op de weg !
En ook ik ben niet heilig hoor ook ik heb in verleden wat ongelukjes gehad ! Ben 1 maal in een sloot terecht gekomen met de motor bij Bathem.
Ging naar me grote liefde en ging van huis en prima weer, kwam bij Apeldoorn en werd mistig, kwam bij Deventer en daar werd het nog een stuk erger.
En tsja dan krijg je daarna de afslag Bathem, en dan moest ik nog een toegangsweg richting dorp over, en daar zag ik de weg niet meer onder me zo mistig dat het was.
En wist dat er binnen NU en 200 mtr een flauwe bocht naar links was.
Alleen toen ik dat dacht zat ik er al in en kwam in natte berm terecht ! En ja dan moet je eigenlijk niet remmen, maar impulsief doe je dit toch en trok mezelf dus onderuit en ik kwam tot stilstand tegen een boompje en ben opgestaan en zag licht uit sloot komen waar dus de motor lag.
Deze met automobilist die toevallig langs kwam eruit getrokken en bij boer op erf gezet en in kofferbak van auto gaan zitten en de persoon heeft me naar pastorie gebracht.
Ja volgende dag op fiets naar boer gereden en geregeld dat motor opgehaald werd en naar dealer werd gebracht. Schade 3500 gulden en een deuk in mijn ego.
En later zeker nog wel wat dingen meegemaakt maar door het defensieve rijden heeft dit nooit tot een ziekenhuis bezoek geleid of tot grote schade's

Wat ik wil zeggen is dat een groot deel van het gevaar ook bij jezelf ligt en hoe jij je opstelt op de weg. Maar dit geld voor de brommer en fiets ook !
Meedoen in verkeer is gewoon een gevaarlijk spel !

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed, lijkt me een leuke motorfiets. Maar ik weet niet of ik het een fijne motor zou vinden voor de wat langere afstanden, dan moet er toch zeker een schermpje op. Ook ben ik bang dat ie wat aan de kleine kant is voor jou. Zelf zat ik ook gauw een beetje opgevouwen op een motorfiets, behalve op de XJ 900 wat ik een heel fijne vond.

Succes met het uitproberen en eventuele aanschaf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Cees, even de geschiedenis in, heb gereden op een XZ550 van Yamaha en een FJ600 en op beide kon ik met mijn lengte goed weg komen.
En ook een tweetal K75 van BMW gehad en de 2e had ik fout gemaakt !  Bleek dat hij in twee hoogte's te verkrijgen was ( ondanks de in hoogte verstelbaarheid van buddy !
En had dus lage versie waardoor ik continu met me knieën tegen de kuip aanzat (RT uitvoering) en wat op lange ritten ongelooflijk pijn ging doen.
Deze is na een introductiedag van BMW van de 1100RT hierop dus gauw ingeruild ...

En mbt het schermpje, geheel met je eens !  En collega had erover dat deze er wel opgezeten had maar vond niet mooi staan.
Weet nu niet of hij deze nog heeft liggen en of wat is, maar mocht het doorgaan dan is dit zeker wel iets wat ik snel zal aanschaffen !
Vroeger zou er meteen een schurgerskuip opgegaan zijn. Maar ja word nu mooi weer rijder en is dit niet echt meer nodig en is ruitje alleen afdoende.
Maar eerst maar eens kijken of ik er goed op pas of dat ik gevoel heb op een brommertje te zitten, in laatste geval zal het verder kijken worden

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@EdK Helemaal met je eens dat defensief rijden enorm belangrijk is om ongelukken te voorkomen, hoewel ik de laatste tijd regelmatig motorrijders hun uiterste best zie doen om ondersteboven gereden te worden. (en dat zijn ook precies de 'coureurs' die de motorrijders een slechte naam bezorgen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

JA @cordoba ik weet precies wat je bedoeld maar dit is zeker niet van de laatste dagen hoor !
Die had je 20 jaar terug ook al !
Ik reed altijd van Schiphol naar me woonplaats en had dus de route A4 / A10 / coentunnel (oude) en A8 naar A7
En voor de coentunnel was het elke dag feest en dus file.
En ik reed daar dan met gepaste snelheid tussen de wagens door en continu kijkend in de spiegels van de wagens om te zien waar men mee bezig was.
Maar er waren ook gasten die het liefst met 80 ertussen door reden , en ja dan op bepaald moment dan zag je ze niet meer en dan na enkele maanden zag ik ze wel weer rijden ! Maarrrrrrrrrr dan reden ze als een slakje er tussen door... maw waarschijnlijk hadden ze er een autodeur uitgereden oid.

En ja die zorgen voor een slechte naam, net als die gasten die langs de rivieren over de dijken rijden in een tourrit !
Alleen doen ze dit met open uitlaten, met niemand rekening houdend en ja het dan gek vinden dat we er niet meer mogen komen...
Maw verboden voor motorfietsen....
Ja de goede moeten onder de kwaden lijden zoals vaak gebeurd ...

En motor die ik kan overnemen heeft ook een geluid dat 3 a 4 keer hoger ligt dan de standaard !
Gelukkig heeft collega dus nog wel de orginele uitlaat demper liggen en als de koop doorgaat dan wil ik wel de orginele uitlaat er weer ophebben en niet dat lawaai ding.
Me buren hoeven s'nachts en smorgens vroeg niet wakker te worden omdat ik aankom of vertrek

aangepast door EdK
typo
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen tussen files door, maar ook al een paar keer op provinciale wegen gezien, als er een trekker voorrijdt met een hele file erachter, dat ze tussen de file en de tegemoetkomende file door inhalen (tussen beide middenstrepen is ca. 40-50 cm 'niemandsland' waar vrachtwagens regelmatig over hun streep heen gaan. Er is weinig verbeelding nodig om te bedenken wat er kan gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

GAf file rijden even als voorbeeld, maar ik zit per jaar heel wat Km op de weg prive en zakelijk en ik zie genoeg stunts van automobilisten en motorrijders.
En in vele gevallen denk ik ook wel eens van waarom er nu geen politie rijd om hun roze creditcard in te nemen....

Zoon en Dochter van me nicht hebben beide ook hun A behaald een 10 jaar terug en hadden het geld om een nieuwe motor aan te schaffen.
Maar tegen beide meteen gezegd van doe dat NIET, koop eerst een goede 2e hands !
Want je bent beginnend rijder en het is totaal anders dan met de auto. Je gaat zonder meer een keer op je platte B#K door eigen inschattings fout of door derde.
En dan is buiten de lichamelijke schade de materiële minder pijnlijk...  Deze opmerking kregen ze van nog meerdere (oud) motorrijders in de familie en zowaar hebben ze dit aangenomen. En beide zijn met een 500cc fiets begonnen en zoon kocht 2 jaar later zijn eerste nieuwe.
Dochter deed het slimmer, die koopt nu telkens de oude motor van haar broer als die weer nieuw wil....
Maar beide zeggen nu ook , in begin dacht ik een jonge god(in) te zijn en alles te kunnen, maar daar ben ik snel van terug gekomen.
En heb me rijgedrag dan ook echt wel aangepast !! Dochter dacht met regen dezelfde grip te hebben en wilde plat de bocht door.... tsja totdat het voorwiel geen grip meer had op een tramrails en toen ging ze wel erggggggg plat door de bocht.... Gehele linkerzijkant vol krassen en scheuren, gelukkig was ze zo slim geweest zich van de fiets af te duwen en had alleen een gescheurd motorpak en een aangetast EGO....
Maar goed dat ego is bij elke motorrijder wel eens aangetast geweest !!  toch @CaseyBasey ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Rosinfield zei:

Hoe ouder hoe gekker is dus niet alleen op mij van toepassing

Tsja wat daar op te zeggen, begin in iedergeval wel jonger dan jij ermee......
Maar als allemaal doorgaat dan heb ik wel een mooie luide uitlaat voor onder je UP ...
Heeft misschien wat aanpassingen nodig mbt de pijp diameter, maar ach daar draai jij je handen niet voor om !! toch ?

En lichaamlijk ongemak gaat gelukkig steeds meer de goede kant op.....
Maar schijnt ook met hoe ouder te maken te hebben is me verteld....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
46 minuten geleden, Fabia123 zei:

huren bijvoorbeeld tot eind van de zomer

Ja maar dan ben je een bedrag kwijt waar je een knappe 2e hands voor koopt
Dus dan kun je beter wat aanschaffen en eind zomer / herfst de boel weer verkopen.
En ja lenen dat gaat ik zeker niet doen, zou de K75 op foto zo voor langere tijd kunnen lenen hoor. Maar is voor mij een NOGO
Als er wat mee gebeurd dan kost het niet alleen geld maar kan ook uitlopen op eindigen van een vriendschap....
Maar goed ben lekker beetje aan rond kijken, en voor het dagje met me neef die 60 is geworden en de rest van de motorrijdende familie (M/V) kan ik wel de K75 lenen.
Want de jarige jop mag zijn eigen model en merk kiezen die hij wil rijden.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe