Ga naar inhoud

Mijn fabiatje


Sagawolf
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja @Sagawolfmaar zo kom je er niet mee weg hoor...
Denk dat je zo en zo hier één van de eerste bent met de Fab4
Maar welke uitvoering met welke optie's heb je mogen scoren !??
En ben erg benieuwd hoe hij bevalt , bv de wegligging en kwa uitvoering

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rij nu zelf de Fab 3 combi en had gehoopt dat de Fab 4 combi was gekomen, en helaas gaat dit niet meer gebeuren.
Maar momenteel zit ik zeker in dubio voor de Fab4, in nederland zijn de prijzen eigenlijk gewoon te hoog voor zo'n model wagen.
Dus een tegenhanger kan een Hyundai Bayon zijn. Alles zal voor deel een afhangen wat het bedrag zal zijn wat bij te leggen.
En dan zo en zo de handbak met de 95Pk en dan weer gauw naar VAG Techniek voor de fabrieks update ( POLO 115Pk software ) om net dat blokje wat pittiger te maken.

Maar jij hebt het over kappen op de velgen !  Zijn het dan stalen velgen met wieldoppen ?? Of hoe moet ik dit zien ?
En ja een achteruitrij camera, als je er aan gewend bent dan wil je niet anders !
Heb deze na een jaar of zo in laten bouwen door antera en dit parkeert stukken relaxter , beter dan die stress sensoren met hun piepjes

Maar geniet van je wagen en we lezen graag hier hoe de wagen je bevalt en wat je als min puntjes gaat ervaren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk eindelijk een Fabia 4 gebruiker. Gefeliciteerd@Sagawolf Hoe ervaar je de verschillen met je vorige auto (ik weet niet wat je had). Ik heb zelf een Fabia 3 Style Business uit 2016 met o.a. Sportstoelen (verwarmd) koplampsproeiers, Amundsen navigatie met DAB+, en spatlappen rondom tegen vuil via de banden.  Hopelijk kan je met ons je ervaringen delen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een fraai exemplaar van de Fabia 4, en ik geloof niet dat ie 'm ooit in het race blue heb gespot, dus een bijzondere verschijning. Wat de uitvoering en opties betreft: een NL-Clever uitvoering kan behoorlijk afwijken van de B-Clever uitvoering, omdat de inhoud van de uitvoeringen en pakketten door de invoerder wordt bepaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sagawolf zei:

Wist niet dat er een software-update bestond om meer PK te krijgen.

Bij vagtechniek in Nuenen (NL) is dit te doen  https://www.vagtechniek.nl/werkplaats/tuning-methodes/fabrieksupdate/

E
n ja in theorie heb je met de Fabia genoeg aan de 95Pk en een stage 1 tuning ga ik ook niet doen met me Fabia.
Maar met deze fabrieksupdate krijg je een wagen terug die net even lekkerder en soepeler rijd.
Bv met het invoegen of inhalen , het gaat net even wat soepeler en sneller.
Maw je maakt echt geen racemonster van de wagen !!
Ik heb dit toen laten doen toen ik hem net een week of wat binnen had de Fabia en tot heden heb ik er alleen maar plezier van.
Mijn Skoda dealer zei na eerste service beurt dat de monteur had gezegd dat hij voor een fabia motorisch lekker reed, net of hij met een polo proef reed.
En toen heb ik hem verteld dat dat wel kon kloppen en wat er was gedaan !

En ik maar denk ook @cordoba kan het je aanraden, het is zeker geen moeten !!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@SagawolfDie velgen zien er interessant uit. Minder luchtweerstand en hopelijk ook minder vuil. Ben ook benieuwd wat je met de infotainment gaat meemaken. Bij veel nieuwe of gefacelifte modellen met MIB3 infotainment zijn problemen. De golf 8 en ID3 zijn de bekendste maar ook bij nieuwe of gefacelifte Skoda's hebben problemen. Maar als je vorige auto uit 2003 is dan gaat er een wereld aan nieuwe gadgets voor je open.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij is net iets anders (4 cilinder 1.2 tsi die van 90 pk naar ca. 105 pk) gaat zoals de Polo met hetzelfde blok. Bij de Fabia wordt het koppel geknepen op de waarde die hij bij 1500 rpm haalt (en tot 3500 rpm ofzo blijft dat zo, daarboven neemt het koppel weer af). Met de Polo software loopt het koppel op met het toerental tot 1800 rpm, en blijft daarboven lange tijd ongeveer gelijk (tot 3300 rpm ofzo en neemt dan langzaam af zoals bij de standaard Fabia). Dit rijdt echt een heel stuk relaxter omdat je net even wat meer koppel ter beschikking hebt als je dat wil.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...

@Sagawolf zoals je misschien gelezen hebt hier op forum rij ik ook sinds kleine week een Fabia 4.
En hebben veel optie's gemeen als ik jou lijst spiegel tegen die van mij.
Camera zit er bij mij dan niet op en daar ik deze bij de Fab 3 ook later heb laten inbouwen door Antera in Breda , gaat dit binnenkort ook gebeuren met de Fab 4
Als je daar eenmaal aan gewend bent wil je niets anders meer, en dat merk je des te meer als het er niet meer is !

Min punten kan ik momenteel weinig opnoemen !  Ja Lane Assist is iets waar ik ergggg aan moet wennen.
Digitale teller unit en de media unit is stukken uitgebreider geworden en eigenlijk een sprrekt voor zich zelf bediening.

Alleen wat ik jammer vind is met de armleuning tussen de voorstoelen.
Bij mijn vorige Skoda's was die in hoogte instelbaar (traploos) en om één of andere dwaze reden is dit niet meer mogelijk en ik vind hem simpelweg te schuin naar beneden staan.  Voor me comfort moet hij vlakker staan.  Ervaar jij dat ook ??
Oplossing ga ik zoeken door binnenkort eens wat te gaan meten en te tekenen en een collega dan dat uit te laten printen op een 3D printer.
Wil eigenlijk kijken dat als leuning vlak staat wat de hoogte is tussen de rand bak en de onderkant leuning.
En dan een U laten printen op zijn kop die dan over de voorkant rand van de bak schuift en dan op de U een hoge rand verder laten printen waar dan de leuning op leunt.

Ja eigenlijk een gemiste kans van Skoda simply clever

Ps: mocht je dit ook ervaren en mijn oplossing je wel wat lijkt , laat dan even weten want is kleine moeite om er dan meteen 2 uit te laten printen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja week wachttijd maar @Fabia123 snap niet wat al die gasten lopen te klagen over wachttijden ....😂
En ja evengoed een bos bloemen... maar goed toen ik thuis kwam en me buuf me zag, zij ze ohhhhh wat een mooie bos bloemen !!
Ja echt ? Vind je ze mooi ? Ehh ja !! Wel alstublieft speciaal voor jou !!

En ja nu kan ik niet meer stuk bij me buuffie , en voor je je rare dingen in hoofd gaat halen !!! me buuf is 87 !!!😁

Ja doordat winterpakket erop zat, hebt ik nu ook voorruit verwarming en stuurverwarming !! Stoelverwarming dat had ik al in de Fab3
En hilhold wat nu eindelijk eens werkt ! Moest ook op 3 zitten maar nooit wat van gemerkt.
En geblindeerde achter ramen , maar dat had ik ook bij de Fab 3.
En voor de rest weet ik het zo niet uit hoofd
Zal de code's die er inzitten wel eens posten, kun je precies zien welke opties er allemaal inzitten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij me Caddy zie ik ze makkelijker dan nu bij de Fabia.
Maar je moet er echt goed voor kijken en een bepaalde lichtval op raam hebben.
Maw het is tijdens rijden totaal niet storend....
En begin april zat ik week op Terschelling en de ochtenden moesten we krabben, althans me collega !
Ik starte de motor en drukte 2 knopjes in en een minuut later gingen de ruitenwissers erover en kon ik rijden.
In die tijd was me collega klaar met zijn wagen op de oude vertrouwde manier krabben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-5-2023 om 21:45, EdK zei:

@Sagawolf zoals je misschien gelezen hebt hier op forum rij ik ook sinds kleine week een Fabia 4.
En hebben veel optie's gemeen als ik jou lijst spiegel tegen die van mij.
Camera zit er bij mij dan niet op en daar ik deze bij de Fab 3 ook later heb laten inbouwen door Antera in Breda , gaat dit binnenkort ook gebeuren met de Fab 4
Als je daar eenmaal aan gewend bent wil je niets anders meer, en dat merk je des te meer als het er niet meer is !

Min punten kan ik momenteel weinig opnoemen !  Ja Lane Assist is iets waar ik ergggg aan moet wennen.
Digitale teller unit en de media unit is stukken uitgebreider geworden en eigenlijk een sprrekt voor zich zelf bediening.

Alleen wat ik jammer vind is met de armleuning tussen de voorstoelen.
Bij mijn vorige Skoda's was die in hoogte instelbaar (traploos) en om één of andere dwaze reden is dit niet meer mogelijk en ik vind hem simpelweg te schuin naar beneden staan.  Voor me comfort moet hij vlakker staan.  Ervaar jij dat ook ??
Oplossing ga ik zoeken door binnenkort eens wat te gaan meten en te tekenen en een collega dan dat uit te laten printen op een 3D printer.
Wil eigenlijk kijken dat als leuning vlak staat wat de hoogte is tussen de rand bak en de onderkant leuning.
En dan een U laten printen op zijn kop die dan over de voorkant rand van de bak schuift en dan op de U een hoge rand verder laten printen waar dan de leuning op leunt.

Ja eigenlijk een gemiste kans van Skoda simply clever

Ps: mocht je dit ook ervaren en mijn oplossing je wel wat lijkt , laat dan even weten want is kleine moeite om er dan meteen 2 uit te laten printen.

Ja, ik heb zelf al vaker de camera gebruikt. In het begin was ik nog kritisch van moet ik deze optie wel nemen ja of te nee. Maar nu wil ik natuurlijk niet meer terug haha.

Dit is mijn eerste wagen met Lane assist voor mij werkt die wel goed heb misschien paar keer gemerkt dat het soms eigen wil heeft. Maar dit gebeurt zelden, zelf was in het begin niet duidelijk als ik van baanvak wilde veranderen dat ik daar dan richtingaanwijzer voor moest gebruiker waardoor vervolgens de Lane assist doorheeft als ik van rijvak wil veranderen.

Zelf ervaar ik die armsteun niet echt een bepaald probleem. Ik ben zelf ook maar een klein meisje waardoor het niet al te veel zou uitmaken. 


 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@EdK hoe hoog had je de middenarmsteun in de F3 normaal staan? Ik heb hem normaal vanuit de laagste stand altijd 2 klikjes omhoog staan, zodat ie goed staat voor mij.

Kun je misschien de maten of nog liever de tekening hier delen voor toekomstige F4 rijders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had de armsteun nagenoeg vlak staan bij de Fab 3
En tekening zal ik opnieuw ff moeten tekenen, want schets nadat collega deze had getekend in de papierbak gedeponeerd op zaak.
En ja die ligt er de volgende dag al niet meer in vanwege de ijverige schoonmaakster die in de avonduren als een tornado door de kantoor ruimte's gaat..
Maar zal wel even wat plaatsen één dezer dagen.

aangepast door EdK
typo aangepast
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Link ??
Ben alleen bang dat ik dan geheel wat er zit eruit moet slopen om dat erin te zetten !?
En hoe zit het dan "?
Heb veel van die armsteunen gezien in verleden die ik echt niet in me wagen wilde hebben...
Soms met 4 schroefjes aan bodem vast !?
Maw ben heel huiverig met die sets, maar wel benieuwd naar je link

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe