Ga naar inhoud

Fabia 4 gespot.


Fabia123
 Delen

Aanbevolen berichten

Wel dan ben je al een stap verder dan ik !
HEb ze zien staan buiten bij de dealer , maar op de weg zien rijden tot heden niet of niet opgevallen hoor !
Ondanks dat schijnen er toch al een flink aantal van verkocht te zijn wat ik begreep.
Maar ja rijst wel de vraag of ze al geleverd zijn ook.....

Maar de prijs van de F4 is aanmerkelijk toegenomen maar hij is ook redelijk uitgekleed voor die hogere prijs.
Als ik ambition uitvoering neem dan is die standaard niet meer op ALu velgen geleverd zoals met de 2 en 3 wel het geval is, maar nu standaard op stalen velgen met doppen.... en alu is dan een optie maar alleen 15 Inch !
Neem ik de business uitvoering dan is die wel met 15 inch alu velgen en kan ik ook een 16inch kiezen.
In laatste zit dan ook nog eens het digitale tellerscherm en stoelverwarming
In de Ambition is beide niet aanwezig maar kan het ook niet als optie kiezen in een pakket....
En tsja de koffie kleur is helaas ook niet meer bestelbaar, de kleur die mij het best beviel bij me vorige 3 Skoda's en deze.
Hoe smerig hij ook is je ziet het niet echt dat deze vuil is.
Nu is het in een kleur die ongelooflijk schreeuwt, ( oranje en dat helle blauw ) of je gaat naar wit of grijs of zwart toe.....

Zit dus echt dan ook in dubio en als ik nu zou moeten kiezen dan is het zo en zo voor de business uitvoering.
Maar als ik dan de prijs bereken waar ik op uit zou komen dan heb ik bv een Hyundai Bayon voor een lagere prijs met meer opties....
En tsja dan begin ik toch echt wel te twijfelen hierdoor. Maar als zover is dan is het eerst overleggen met me Skoda dealer, komt daar een voor mij negatief prijskaartje uit dan ga ik zeker proefritten maken bij derde. Want hoe de Bayon rijd en aanvoelt dat weet ik nu zeker niet.
Kan wel 20 of 30 testen gaan lezen hierover maar een test is nooit objectief, zit altijd een mening ( gevoel ) in van degene die test...

Tsja en vanwege de idioot lange levertijden bij VAG maar ook de andere merken is er dan nog de afweging van bestellen op maat of toch zoeken naar een voorraad wagen die dicht bij me wensen ligt maar die ik met max een maand kan ophalen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Fabia123 zei:

De Fabia 4 is met dezelfde opties als ik nu heb veel duurder als veel andere merken,

Heb maand of wat terug ff zitten kijken en voor de Fab 3 die ik nu met al zijn genoegen en opties in een Fab 4 zou willen hebben dan ben ik rond de 28 a 29K kwijt.
Dan lever ik de combi ruimte ook nog eens in en met een beetje pech heb je dan standaard metalen velgen ipv van voorheen altijd de Alu velgen van Ambition.

Stelde ik daar de Hyundai Bayon tegenover dan tov de Fabia 4 zal ik een gelijkwaardige kofferbakruimte hebben, daar heb ik me al bij neergelegd dat dit geen combi ruimte meer zal zijn.
Maar als ik dan een vergelijkende Bayon neem dan heb ik evengoed nog meer opties en ben ik rond de 27K kwijt.
Alleen heeft die Bayon een systeem erin zitten die de koppeling kan overnemen en dat schijnt wennen te zijn om daar mee te rijden.
Maar goed dat is kwestie van proefrit en kijken of het meteen bevalt of dat het op den duur wel went.
Dat systeem schijnt dus stroom op te wekken waarmee je dan je 48V accu oplaad
Echte hybride is het hierdoor niet, maar helpt wel in bezuinigen van de brandstof.

Dus we gaan over een tijdje maar eens kijken en praten bij de Skoda dealer wat ze kunnen en willen en anders klim ik het hek over naar Hyundai en gaan we daar eens praten...

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe