Ga naar inhoud

Stoelen demonteren


ALOYS
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb al jaren stoelhoezen op mijn stoelen om de originele bekleding te beschermen. Deze stoelhoezen wil ik nu gaan vervangen. Het aanbrengen van de stoelhoezen op de twee voorste stoelen (vooral de zitting) is lastig om dit netjes en strak te doen.  Om dit zo goed mogelijk te doen wil ik bij de montage van de hoezen de stoelen demonteren om overal goed bij te kunnen.

Losmaken van de stoel zal wel lukken met een veeltand bitje. De stekkers van de zij-airbag etc moeten ook los.  Waar moet ik op letten zodat ik later bij het weer aansluiten geen storing krijg?   Wie heeft dit zelf ook al eens gedaan en kan mij op weg helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is beste de accu los te koppelen en dan pas de airbag stekkers los te nemen.
En in de tijd dat de stoelen niet zijn aangesloten de accu ook losgekoppeld houden.
Zodra stoelen terug gezet zijn en de stekkers allen weer zijn ingeplugd dan weer de accu aansluiten.

Je zult dan misschien toch nog storingen bij eerste keer starten krijgen, maar na stukje rijden zullen deze weer verdwijnen.
Blijven er toch nog meldingen staan dan even naar dealer om deze te laten resetten of iemand die een orginele VAGCOM kabel heeft (VCDS) de boel laten resetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben als koper van een auto waarvan de stoelen altijd zijn bekleed met stoelhoezen heel blij. Ik trek ze er snel vanaf en geniet van de smetteloze bekleding.😄

Je doet het uiteindelijk niet voor jezelf, maar de toekomstige koper?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ander probleem met stoelhoezen, dat die de werking van stoelairbags aardig kunnen beïnvloeden (deels opblazen belemmeren, of door een zwakke plek in de hoes de airbag in een andere richting op laten blazen (dus minder effectief).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe