Ga naar inhoud

levertijden Octavia


ITSME
 Delen

Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaring met levertijden van Octavia?

Auto besteld eind juli (2021) en wordt (hoogstwaarschijnlijk) geleverd in week 37

aangepast door ITSME
Link naar reactie
Delen op andere sites

Levertijden voorspellen is momenteel niet meer te doen.
Sommige hebben hem snel ( na een 6 maanden ) en andere wachten al langer dan een jaar maar met beloftes van hun dealer die men uiteindelijk niet kan nakomen.
Eerst waren de excuses de grote tekorten van de chips wat men zelf veroorzaakt heeft door geheel foute inschatting wat de corona ging doen met de economie.
Toen was er in een toeleverings fabriek brand uitgebroken en had men leverings problemen.
En nu is het excuus de problemen in de Oekraïne waar het merendeel van de draadbomen voor VAG wagens word gemaakt..

Snelste manier om een wagen snel geleverd te krijgen is om een voorraad wagen te vinden die aan je eisen voldoet.

En men zegt nu 30 sept 2022, maar kan zo nog eens langer worden, maar kan ook zo maar wezen dat hij over 4 weken bij de dealer staat

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 maanden later...
5 uren geleden, Wasmachineman zei:

Heftig dit allemaal, duurt ook allemaal veel te lang dit gezeik met leveringen van nieuwe auto’s. Zijn er geen leuke Skoda occasions voor jullie te koop die een jaar oud zijn? 

Hier gaat het over een bedrijfswagen. Occasion is geen optie.

Ik ben mogelijks wel aan het overwegen om te kijken naar stockwagens als de leasing/werkgever het nog toelaat om te wijzigen. De stockwagens groeien gestaag aan (België)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klopt, maar leasemaatschappijen zijn minder snel in een Octavia of Leon geïnteresseerd omdat die snel waarde verliezen.

Ook stelt mijn leasemaatschappij dat ik tot maximaal 500km een occasion mag uitzoeken.

Voorraad auto's worden al helemaal niet meer aan leasemaatschappijen gegeven, tenzij het een eigen van de dealer (keten) is.

Ik vraag me af wat Skoda hier aan gaat doen, ter compensatie bijvoorbeeld. Op de website staat nog doodleuk dat de levertijd rond de 6 maand is.

Van mij mogen ze de opties die ze geschrapt hebben weer terughalen:

Achteruitrijcamera, geheugen op de spiegels en elektronisch kinderslot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Huysentruyt66 zei:

Vorige week zijn er 4075 Octavia's geproduceerd (ondanks een storingen). Daarnaast zijn alle banking auto's ook allemaal gereed. In totaal stonden er blijkbaar 27547 Octavia's te wachten op deurpanelen, maar die zijn dus allemaal klaar!

Mooi! Maar hoe weet jij dit? Werk je hij Skoda? 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

pff ja klopt, mijn Octavia iv is juni 2021 besteld, levering datum is op de dealer site net verplaats naar 4e week 2023.

Octavia Combi (4) Sportline Business 1.4 150 kW / 204 pk PHEV Combi 6 versn. DSG
Verwachte afleverweek: 04-2023
  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat een drama. Octavia Combi, besteld juni 2021. Inmiddels al tig keer uitgesteld en niemand lijkt te weten wanneer deze wel geleverd wordt. laatste update; 

 

Octavia Combi (4) Business Edition Plus 1.0 81 kW / 110 pk TSI e-TEC Combi 7 versn. DSG
Verwachte afleverweek: 52-2022
in week52 dus op meer dan anderhalf jaar levertijd. En iets zegt me dat ook dit niet gehaald gaat worden. Worden er überhaupt Octavia Combi's afgeleverd? Weet iemand of er ergens tekenen van verbetering zichtbaar zijn? Ze zullen toch zo langzamerhand zaken wel weer op de rit moeten krijgen? In reclame spotjes hoor je gek scherend dat levertijden van een nieuwe auto 'in extreme gevallen tot wel bijna een jaar' op kunnen lopen. 20 maanden tart toch wel alles... Dank vast voor de info!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is belachelijk deze situatie. Hopelijk heb je nog wel een beetje knappe voorloper qua lease auto. Oorlog is een beetje debet hieraan maar ook chip tekorten welke ontstond door Corona en er schijnt ook een magnesium tekort te zijn, dit zit in erg veel onderdelen in jouw nieuwe Skoda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook wel erg omdat er bij mij zelfs niet eens gesproken wordt van een datum. Nog productiedatum met alle bekende regels. Maar het is vreemd dat er in andere bepaalde landen vrij veel rondrijden en hier in België niks. Stel mij daar dan toch bepaalde vragen bij.

Moest het toch geleverd worden blijkt het ook nog zo te zijn met missende opties . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Per land wordt er bepaald hoeveel auto’s er naar het land gaan. Dus België zal al aan het maximum zitten?

En opties die ontbreken heeft allemaal te maken met die chiptekorten. Helaas nog geen verbetering daarin. Deze info heb ik van Van Mossel waar ik gister op bezoek was. Dramatische vooruitzichten zijn er te verwachten. 🥲

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
On 11/7/2022 at 1:56 PM, Stewy83 said:

Wat een drama. Octavia Combi, besteld juni 2021. Inmiddels al tig keer uitgesteld en niemand lijkt te weten wanneer deze wel geleverd wordt. laatste update; 

 

Octavia Combi (4) Business Edition Plus 1.0 81 kW / 110 pk TSI e-TEC Combi 7 versn. DSG
Verwachte afleverweek: 52-2022
in week52 dus op meer dan anderhalf jaar levertijd. En iets zegt me dat ook dit niet gehaald gaat worden. Worden er überhaupt Octavia Combi's afgeleverd? Weet iemand of er ergens tekenen van verbetering zichtbaar zijn? Ze zullen toch zo langzamerhand zaken wel weer op de rit moeten krijgen? In reclame spotjes hoor je gek scherend dat levertijden van een nieuwe auto 'in extreme gevallen tot wel bijna een jaar' op kunnen lopen. 20 maanden tart toch wel alles... Dank vast voor de info!

Update. Tot mijn afgrijzen uitgesteld naar wk 10 2023. Gaat richting de 2 jaar levertijd nu... voor ieder die overweegt een octavia te bestellen.... NIET DOEN! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

op 28/1/2022 een Skoda Octavia besteld via leasing. levering normaal oktober 2022.. ik zag dat er brand was geweest in de zomer 2022 voor onderdelen  Octavia en vroeg in oktober of dit klopte en wanneer mijn auto er ging zijn en hun antwoord was, dit klopt dat er een fabriek is afgebrand.. uw auto is uitgesteld naar april, mei 2023.. 

ik heb via iemand alles eens laten nazien en die bestelbon ligt gewoon ergens te wachten tot deze een productie batch krijgt... In mijn garage geven ze zelfs al geen antwoord meer op dit allemaal.. nu zou de auto in april misschien in productie gaan ( misschien dus he) ik denkt dat ze nog heel lang met onze voeten kunnen spelen hoor.. oorlog, brand, grondstoffen enz.. het zal sowieso mijn 1ste Skoda zijn maar ook meteen mijn laatste!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe