Ga naar inhoud

Advies: aankoop fabia


Sagawolf
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik ben op zoek naar mijn eerste wagen en heb al wel wat onderzoek gedaan waaruit bleek dat ik te Skoda Fabia (Nieuw) toch wel interessant vind. Waarschijnlijk is deze vraag al vaker gekomen, maar heeft iemand nog tips of advies.

Zelf ben ik eens benieuwd.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Wasmachineman zei:

Welkom Sagawolf! Zoek je een hatchback of een combi? De combi is niet in productie als je een nieuwe Skoda zoekt.

https://www.skoda.nl/modellen/fabia-hatchback

 

Zeker een mooie en ruime kar deze Fabia.

dankje!

 

ik zoek een beginnerswagen die niet te groot is.

Mijn gevoel zegt dat een combi wat te groot zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Wasmachineman zei:

Fabia hatchback is compact van buiten en ruim van binnen. Beter kan niet!

Hoeveel euro wil je spenderen? En heb je een inruil auto? 

mijn budget ligt rond 25 000 euro inclusief opties.

ik heb geen inruilwagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, dan heb je veel keuze.

Klik op de link en zo kun je een beetje bouwen aan je Skoda. Daarna een dealer zoeken in jouw regio en kijken of er snel geleverd kan worden. Levertijden kunnen erg lang zijn helaas.

Wel belangrijk om te weten of je wil schakelen of liever een dsg automaat wil hebben? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Wasmachineman zei:

 

Mooi, dan heb je veel keuze.

Klik op de link en zo kun je een beetje bouwen aan je Skoda. Daarna een dealer zoeken in jouw regio en kijken of er snel geleverd kan worden. Levertijden kunnen erg lang zijn helaas.

Wel belangrijk om te weten of je wil schakelen of liever een dsg automaat wil hebben? 

 

ja ik heb wel behoorlijk wat opties en weet niet zo goed welke je het beste kan nemen. ik twijfel veel haha.

mensen zeggen altijd neem een automaat dat is beter alleen hoor ik ook dat je voor een automaat veel vermogen nodig hebt. hoelang zijn de levertijden? en hoe rijdt een skoda in het algemeen? ik heb veel vragen misschien. moet ik gewoon ook een testrit plannen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een testrit is belangrijk uiteraard. 

Daar krijg je dan een demo en dan kun je gelijk vragen of er voorraad is? Is de demo te koop? Kan interessant zijn. Een dsg is wel erg fijn hoor. 

In welke plaats woon je? Want er zijn best wel verschillende ervaringen met dealers! Positief en negatief!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel motorvermogen nodig voor een automaat? Ik vraag me af of dat kennis/ervaring is van net vóór of net ná de 2e wereldoorlog. Ik ben absoluut geen fan van automaten, maar dat is onzin. De kans op hoge onkosten door reparaties zijn bij een automaat (DSG) wel een stuk groter dan bij een handbak, hoewel dat de laatste jaren ook minder vaak voor lijkt te komen dan bijvoorbeeld 10 jaar terug.

Wat opties betreft: schat zo goed mogelijk in welke opties je daadwerkelijk gaat gebruiken/plezier van hebt, en wat je waarschijnlijk zelden gebruikt. Er zijn genoeg opties die je een keer als gimmick gebruikt, en verder eigenlijk nooit meer. Auto's die zelf inparkeren, of launch control zijn typisch van die zaken die veel mensen 1 of 2 keer gebruiken en verder nooit meer. Zorg dat je een lijst hebt met harde eisen en een lijst met wensen, en ga daarmee naar de dealer.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Wasmachineman zei:

Een testrit is belangrijk uiteraard. 

Daar krijg je dan een demo en dan kun je gelijk vragen of er voorraad is? Is de demo te koop? Kan interessant zijn. Een dsg is wel erg fijn hoor. 

In welke plaats woon je? Want er zijn best wel verschillende ervaringen met dealers! Positief en negatief!

Ik ben zelf afkomstig van Belgie provincie Antwerpen. Ik hou me nog niet vast aan 1 bepaalde dealer 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of een demo snel verkocht wordt of niet hangt van de dealer af en de importeur.
Wij weten niet hoeveel auto’s vanaf de fabriek er nog naar de dealer gestuurd worden nu. De kans is klein dat het er veel zijn vanwege alle tekorten. Maar een dealer moet verkopen anders komen ze in de problemen met targets die gehaald moeten worden…korting zal er in geen geval worden gegeven lijkt mij? 
 

Succes en houd ons op de hoogte @Sagawolfen als er vragen zijn dan gooi je het maar in de groep hier.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sagawolf zei:

Skoda Fabia (Nieuw)

Tsja de nieuwe Fabia 4 is er niet meer in Combi en gaat ook niet meer komen !
Met massel zijn de Fabia 3 combi nog wel nieuw te verkrijgen, en kun je een nieuwe combi voor minder geld met veel opties scoren
En die combi is niet echt veel groter hoor, maar heb je wel wat meer bergruimte is mijn ervaring

1 uur terug, Cordoba zei:

Een Fabia 4 is nog zo zeldzaam dat een demo niet snel verkocht zal worden

Als je beetje google dan zijn er best nog wel veel demo of op voorraad fabia 4 te vinden

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 8-5-2022 om 16:50, Wasmachineman zei:

Of een demo snel verkocht wordt of niet hangt van de dealer af en de importeur.
Wij weten niet hoeveel auto’s vanaf de fabriek er nog naar de dealer gestuurd worden nu. De kans is klein dat het er veel zijn vanwege alle tekorten. Maar een dealer moet verkopen anders komen ze in de problemen met targets die gehaald moeten worden…korting zal er in geen geval worden gegeven lijkt mij? 
 

Succes en houd ons op de hoogte @Sagawolfen als er vragen zijn dan gooi je het maar in de groep hier.

Zoals gevraagd laat ik nog wat weten als ik wat vragen had. 

Ik heb dus een bestelling geplaatst voor een fabia iv en kwam tot besef dat in andere landen meer kleuren te verkrijgen zijn. Hoe komt dat ?

Het is misschien een stomme vraag maar vroeg me af wat is jullie mening of bestaat dit al langer binnen skoda?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al de jaren in de kleur sahara grijs (fab 1) en daarna de kleur cappacino beige gehad ( roomster/yeti en nu me fabia3 ) en nu word deze kleur niet meer gevoerd ...helaas.
Maar de wagen van bedrijf ( VW Caddy ) is een kleur blauw die ook niet in de folders staat en toch geleverd word.
Maw al onze wagens transporters en caddy's levert de dealer in een kleur die niet in de boeken staat.
Er is dus ergens toch iets mogelijk blijkbaar met bestellen van kleuren die niet in de boeken staan.
Op zich blijf ik vreemd vinden dat er niet meer kleur keuze is ! Want maakt niets uit in productie van de wagen.
Die verfrobots doen de zelfde handeling en de vele kleuren zijn in de fabriek aanwezig als ik zie wat de kleur keuze bij skoda cz

Dus als de fab 3 eruit gaat en ook een fab 4 word dan ga ik zo en zo kijken wat er mogelijk is bij me dealer.
Alleen is het nog niet 100% zeker of het weer Skoda word , maar dat is een ander verhaal

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige verklaring die ik voor het beperkte kleurenassortiment heb, is dat het voor dealers e.d makkelijker is om de juiste kleur lakstift/spuitbus op voorraad te hebben, zeker omdat de meeste kleuren ook voor de andere Vagmerken gebruikt worden, ook al hebben ze soms een andere naam (maar dezelfde lakcode).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-6-2022 om 14:17, Sagawolf zei:


Het is misschien een stomme vraag maar vroeg me af wat is jullie mening of bestaat dit al langer binnen skoda?

Stomme vragen bestaan dus niet. 😀

En de importeur bepaalt inderdaad alles qua samenstelling van de auto. Want elk land heeft zijn eigen keuzes hierin en geeft die weer door aan de fabrikant. 
 

Wit is altijd erg populair in zuidelijke landen geweest. Maar ook in “luxe pakketten” wordt er verschillend gebouwd voor elk land. De zogenaamde pakketten hebben per land een andere inhoud. Bijvoorbeeld Duitse auto’s zijn vaak luxer uitgevoerd dan Nederlandse. Omdat de auto’s hier al zo duur zijn in prijs door de BPM onder andere. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe