Ga naar inhoud

Stukken in backorder


Kristina
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb 14 dagen geleden mijn auto laten slepen naar de garage omdat die was stilgevallen en niet meer in gang kon. Daar bleek de benzinepompen ( er zijn er blijkbaar twee) kapot te zijn en moeten ze samen met het computertje die het aanstuurt vervangen worden. Nu blijken de stukken in backorder te staan zonder een datum van levering. Blijkbaar kan dit weken of zelf maanden duren? Ondertussen zit ik met mijn twee honden vast en kan ze nergens mee vervoeren omdat ze niet in de vervangwagen mogen. Iemand enige ervaring mee hoe lang dit kan duren? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de leveringsproblemen overal door corona, is de levertijd onvoorstelbaar van heel veel spullen die niet op voorraad liggen. Bijzonder dat het brandstoffilter dit blijkbaar niet heeft kunnen tegenhouden. Geen metaal in de leidingen naar de injectoren? Andere optie ziijn pompen uit een sloopauto. Ik weet niet welk blok er in je Yeti ligt, maar dat blok zul je beslist in veel meer auto's van de Vag-groep tegenkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-2-2022 om 20:04, Cordoba zei:

Met de leveringsproblemen overal door corona, is de levertijd onvoorstelbaar van heel veel spullen die niet op voorraad liggen. Bijzonder dat het brandstoffilter dit blijkbaar niet heeft kunnen tegenhouden. Geen metaal in de leidingen naar de injectoren? Andere optie ziijn pompen uit een sloopauto. Ik weet niet welk blok er in je Yeti ligt, maar dat blok zul je beslist in veel meer auto's van de Vag-groep tegenkomen.

Hoi,

bedankt voor je reactie alvast. Ik heb ondertussen telefoon gekregen van da garage dat hij gemaakt is. Toen ik hem ben gaan halen en ermee naar huis reed voelde ik fat hij niet lekker reed. Een beetje verder ben ik dan op de autostrade weer in panne gevallen en hem weer moeten laten wegslepen. Blijkbaar hebben ze 1 pomp vervangen maar de andere was nog steeds in backorder en ze hebben die dan blijkbaar op een andere manier “ opgelost “ . Ze hadden er mee proef gereden en geen probleem gehad totdat ik er dus de volgende dag mee naar huis reed. Nu staat hij dus met hetzelfde probleem weer in de garage:( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

:(_ Ik hoop dan dat ze alleen de afvoerpomp vervangen hebben en niet de HD-pomp: als ze alleen de HD-pomp hebben vervangen, terwijl de opvoerpomp ook niet goed is, heb je kans dat metaaldeeltjes (slijpsel) uit de opvoerpomp met de brandstof in de HD-pomp is gekomen, en dat de HD-pomp opnieuw is overleden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit: ik zie dat er in mijn vorige post eerst 'afvoerpomp' staat in plaats van opvoerpomp wat er zou moeten staan. De opvoerpomp pompt de brandstof uit de tank in de leiding naar de motor toe, bij de motor zit de HD-pomp die de brandstof onder hoge druk naar de brandstofinjectoren pompt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kristina Ik denk dat je Vlaams bent, gezien je taalgebruik, daarom even gekeken wat er aan Yeti's op de sloop staat in Belgie, in elk geval in Temse deze uit 2013.

Je kunt de pompen ook uit veel andere auto's van de VAG-groep halen, maar dan moet je wel weten welk type motor er in jouw Yeti ligt.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe