Ga naar inhoud

EVStiefs Enyaq iV60


EVStief
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Bedacht mij net dat ik mij en mijn auto nog helemaal niet voorgesteld heb.

 EvStief is mijn nick en ben sinds begin januari de gelukkige bestuurder van een Enyaq iV60 First Edition.

 Ben al jaren liefhebber van VAG auto’s en heb na verandering van werkgever afgelopen zomer afscheid genomen van mijn Passat B8 sedan 1.4 ACT. Dat was echt een super fijne auto.

Maar zoals aangegeven overgestapt van werkgever en bij mijn nieuwe baan hoorde een leaseauto. Ik heb nog een poging gedaan om de Passat dan ook zakelijk te rijden maar dat was uiteindelijk geen optie. Dan maar een tijdelijke pool auto. Dit was een Golf variant. Op zich niks mis mee hoor maar toch een flinke stap terug t.o.v. de Passat. Omdat ik 3 auto’s op de oprit toch iets te veel vond toch besloten de leaseauto ook privé te gaan rijden en de Passat met pijn in het hart verkocht.

Ondertussen was ik natuurlijk al wel een beetje aan het oriënteren op een eventuele opvolger voor de Golf. Ik heb toen besloten te proberen voor een EV te gaan met boven in mijn lijstje de VW ID4. Later zijn hier de Enyaq, Kia EV6, Polestar en Hyundai  Ioniq 5.

Toen ik in December te horen kreeg dat ik een auto mocht uitzoeken gelijk de Dealers bij langs gegaan. Na vele showroom bezoeken en verschillende testritten viel de Hyundai af qua looks. De Polestar was gewoon de krap achterin dus ook afgevallen. De Kia vond ik wel heel mooi van voor maar het interieur en de achterkant heeft wat gewenning nodig. Uiteindelijk is deze afgevallen door de zithouding achterin. De achterbank zit relatief laag waardoor de kids met hun knieën relatief hoog zaten, dat zouden ze geen uur volhouden werd aangegeven. Dus de Kia ook van het lijstje. De 2 VAG auto’s bleven over. In het begin vond ik de ID 4 toch echt mooier, maar hoe vaker ik de showrooms bezocht hoe meer de voorkeur voor de Enyaq groeide. Uiteindelijk toch besloten dus hiervoor te gaan. Beide hebben hun voor en nadelen maar de Enyaq scoorde in totaal toch beter.

 

Nou aangezien het december was nu toch nog proberen een voorraad model te scoren. Pff dat leek niet zo lastig omdat je online overal voorraad auto’s zag. Maar bij navraag bleek steeds dat de auto’s er nog niet waren of al lang vergeven waren. Veder zijn er veel dealers die de prijzen van auto’s reeds op kenteken 2021 voor belachelijke prijzen verkochten. Auto’s werden voor 5 a 6k meer verkocht. Zelfs demo auto;s werden voor meer dan de catalogus prijs verkocht. Ik wilde het liefst een iV80 ivm de range maar wilde ook nog wel wat aanvullende opties waardoor deze meestal buiten budget vielen. Ben toen zelf gaan zoeken bij verschillende verkopers maar was helaas steeds te laat. Eigenlijk wilde ik het inmiddels opgeven en ben toen per toeval gestuit op een garage welke gespecialiseerd is in de import van EV’s. Daar heb ik deze iV 60 First edition gevonden welke de week ervoor uit Frankrijk was geïmporteerd. Gelukkig kon er snel geschakeld worden en is de deal met de leasemaatschappij op 24 december gesloten, de week daarna is ie op kenteken gezet en 7 januari stond ie klaar voor mij.

 

Het is niet de kleur en uitvoering zoals ik het zelf samengesteld zou hebben. Zo had ik het liefst een Sportline gehad en wilde ik graag de HUD en 360 Cameraview.

Maar toch ben ik ontzetten blij met mijn Enyaq en rijd ik er elke dag met veel plezier in.

Laden is nog wel een uitdaging aangezien mijn laadpaal pas in maart komt. Maar tot die tijd kan ik meestal wel op werk of bij klanten laden en af en toe bij een publieke laadplek.

 

Zo dat is nog best een lang verhaal geworden 😊

 

 

Klein 3.jpg

Klein 1.jpeg

klein 2.jpg

aangepast door EVStief
Foto's toegevoegd
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

EV stief, mooi verhaal , en mooie wagen.
Maar dat je zo lang op de laadpaal moet wachten...
Is de levertijd daarvan dan ook zo lang vandaag de dag ?
Of zit je te wachten op het NUTS bedrijf dat de aansluiting moet aanpassen.
En ja de KIA EV6 vind ik echt een mooie wagen om te zien, maar verbaas me deels dat in je lijstje de Niro er niet bij staat !?
Is toch ook een redelijk populaire EV het afgelopen jaar

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-2-2022 om 10:07, EdK zei:

EV stief, mooi verhaal , en mooie wagen.
Maar dat je zo lang op de laadpaal moet wachten...
Is de levertijd daarvan dan ook zo lang vandaag de dag ?
Of zit je te wachten op het NUTS bedrijf dat de aansluiting moet aanpassen.
En ja de KIA EV6 vind ik echt een mooie wagen om te zien, maar verbaas me deels dat in je lijstje de Niro er niet bij staat !?
Is toch ook een redelijk populaire EV het afgelopen jaar

Ik moest idd eerst nog op verzwaring meterkast wachten. Die is inmiddels naar 3x 25 ampere omgezet. Verder had de laad paal die ik wilde een langere levertijd en hebben de installateurs het retedruk.

Had de installatie het liefst zelf gedaan. Maar gaat allemaal via de leasemaatschappij en hun vaste leverancier.

De Niro heeft mij nooit echt kunnen bekoren, dus is nooit op mn lijstje gekomen 😀

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe