Ga naar inhoud

ŠKODA-fabriek in Vrchlabí bouwt 4 miljoenste DQ200 DSG-versnellingsbak


Ons Skoda Nieuwsmeisje
 Delen

Aanbevolen berichten

rssImage-614aa340f291b684ac191bb6451170af.jpeg

  • Belangrijke mijlpaal sinds DQ200-productiestart in oktober 2012 
  • Dagelijks rollen in Vrchlabí 2.300 versnellingsbakken van de lijn

Sinds oktober 2012 is de Vrchlabí-fabriek een belangrijke onderdelenfabriek voor zowel ŠKODA als de Volkswagen Groep. Daarom heeft de fabrikant in slechtst 18 maanden tijd een compleet nieuwe fabriekshal gebouwd en alle faciliteiten grondig gemoderniseerd. 

Bijna de helft van alle in Vrchlabí geproduceerde DQ200 DSG-versnellingsbakken wordt gemonteerd in een model van ŠKODA. De andere helft vindt zijn weg naar auto’s van de overige merken van de Groep. De grootste afnemers zijn de productielocaties in Duitsland (15%), Turkije (12%), Tsjechië (10%), het Verenigd Koninkrijk (7%), Israël (6%) en Polen (6%).

CO2-neutrale productie

Dankzij tal van maatregelen werd de onderdelenfabriek in Vrchlabí eind 2020 de eerste CO2-neutrale productielocatie van ŠKODA. Geavanceerde technologieën zorgen voor een optimale energie-efficiëntie, koelvloeistof wordt in sommige gevallen hergebruikt en transportsystemen worden aangedreven door lithiumbatterijen. 

Met de implementatie van de NEXT LEVEL ŠKODA STRATEGY 2030 worden tegen 2030 e-componenten of zelfs e-auto’s geproduceerd in alle drie fabrieken van ŠKODA in Tsjechië (Mladá Boleslav, Kvasiny en Vrchlabí). Het doel van ŠKODA en de Volkswagen Groep is om van Tsjechië een e-mobility hub te maken. Op het hoofdkantoor van de onderneming in Mladá Boleslav start dit voorjaar de productie van MEB accupakketten voor de ENYAQ iV.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Lees hier het volledige artikel

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, NakHarry zei:

Nou hulde hoor! DSG met de meeste problemen. Heel veel externe bedrijven verdienen een dikke boterham met deze DSG met droge koppeling..

Lekker blijven produceren. Iets met een bord voor je kop...☹️

Meeste problemen ongetwijfeld. Maar het blijft natuurlijk wel een te verwaarlozen fractie op al die miljoenen, dus geen enkele reden te stoppen met produceren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja afdoen als "producteigenschap" is iets wat de VAG groep goed afgaat. Verbeteringen of modificaties doorvoeren had ook een optie geweest. Maar voor Deutsche grundlichkeit moet je toch echt al jaren bij de Jappanners en Koreanen zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe