Ga naar inhoud

5 veiligheidssterren voor FABIA in Euro NCAP-tests


Ons Skoda Nieuwsmeisje
 Delen

Aanbevolen berichten

rssImage-b6b23d0c65ff4ee3887969be3a3eb10d.jpeg

  • ŠKODA FABIA: één van de veiligste auto’s in zijn klasse 
  • FABIA vervolgt ŠKODA’s topscorereeks in veiligheid

“De vijf-sterren veiligheidsscore voor de nieuwe FABIA onderstreept nogmaals onze focus op de veiligheid van onze klanten en die van medeweggebruikers,” aldus Johannes Neft, bestuurslid van ŠKODA AUTO voor technische ontwikkeling. “We zijn er trots op dat sinds 2008 elk nieuw ŠKODA-model de hoogste veiligheidsscore heeft behaald. Sinds de nieuwe, nog strengere tests werden geïntroduceerd is de FABIA al het tweede model dat die prestatie heeft geleverd. Omdat de FABIA op het MQB-A0-platform van de Volkswagen Groep is gebaseerd, kunnen we nu tal van veiligheidsfeatures en rijassistentiesystemen uit hogere autosegmenten in de FABIA aanbieden, waarmee we het veiligheidsniveau van dit model nog verder verhogen.”

De nieuwe FABIA gooide hoge ogen in de uitgebreide bots- en veiligheidstests van Euro NCAP. Het compacte model ontving 85 procent van het maximale aantal punten voor de bescherming van volwassenen en 81 procent voor de veiligheid van inzittende kinderen. Waarmee hij op deze gebieden uitstekend presteerde. 

Omvangrijke veiligheidsuitrusting

De nieuwe FABIA wordt geleverd met maximaal negen airbags inclusief een knie-airbag voor de bestuurder. Zijairbags achterin zijn voor dit model voor het eerst optioneel leverbaar. ISOFIX- en Top Tether-bevestigingen voor het veilig installeren van kinderstoeltjes zijn standaard aan boord op de buitenste zitplaatsen achterin en optioneel ook te bestellen op de voorpassagiersstoel. 

Het MQB-A0-platform dat aan de basis van de FABIA ligt - met bijna 80 procent van alle componenten vervaardigd van extra sterk staal - biedt niet alleen een zeer torsiestijve carrosserie, maar ondersteunt voor het eerst ook de integratie van zeven geavanceerde rijassistentiesystemen. Een voorbeeld is Travel Assist, dat Adaptive Cruise Control (ACC) en verkeersbordherkenning met elkaar combineert en in lengterichting en zijwaarts automatisch ondersteuning biedt. Andere features zijn onder andere Front Assist met anticiperende voetganger- en fietserbescherming. Om het parkeren nog gemakkelijker te maken, kunnen klanten optioneel ook kiezen voor Manoeuvre Assist en een achteruitrijcamera. 

De nieuwe ŠKODA FABIA is leverbaar vanaf € 20.290* of € 339** per maand via ŠKODA Private Lease.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

* Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld (fiscale waarde), inclusief BTW, BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten. Zie voor verkoopinformatie https://www.skoda.nl/. 

** ŠKODA Private Lease wordt onder de voorwaarden van het Keurmerk Private Lease aangeboden door Volkswagen Pon Financial Services B.V. Getoonde tarieven zijn o.b.v. private lease inclusief BTW, bij 48 maanden, 10.000 km per jaar, € 500 eigen risico en regio Utrecht. Tarieven kunnen per regio afwijken in verband met provinciale opcenten. Brandstof is niet inbegrepen.

Lees hier het volledige artikel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is verkooppraat. Auto's worden gebouwd met deze test in het achterhoofd, dan halen ze de maximale score. Als het voertuig op een andere manier bij een crash betrokken raakt als getest hoe ziet het er dan uit? Autorijden brengt altijd een bepaald risco met zich mee dat zul je moeten accepteren als je instapt, hoe veilig deze auto ook op papier is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk ontwerpt iedere fabrikant zijn auto's zo dat ze zo goed mogelijk scoren in de crashtests, alleen zijn die tests steeds complexer geworden om te voorkomen dat een kleine afwijking in de randvoorwaarden direct totaal andere uitkomsten opleveren. Dat is ook de reden dat een crashtest van nu onvergelijkbaar is met een crashtest van 10 jaar terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel het stukje in ik meen autoweek had het erover dat bij de Renault men flink had bezuinigd
Kwamen ze eerst nog met 4 punten erdoorheen en nu dus 0
Maar men had simpel weg ook bezuinigd op airbags die in begin er nog wel inzaten en nu er uit bezuinigd waren.
En dat was dan ook één van de redenen dat ze nu gezakt waren naar NUL sterren.
En ja met de jaren worden de eisen strenger maar in dit geval was er meer aan de hand en was het zeker niet alleen weg te schrijven op de strenger geworden eisen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe