Ga naar inhoud

Obd code: U0101


Ben010
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het volgende:

Ik heb pas een skoda fabia 2015, 1.4tdi met 161000km met een DSG7 aangeschaft.

Ik heb 300km na aanschaf van de auto moeiteloos gereden. Nadat de auto een half uur heeft stilgestaan, kreeg ik de auto niet meer aan de praat, omdat de P stand ging knipperen.

Na 3 uurtjes wachten stopte het geknipper en kon ik weer starten. Ik heb daarna 9km gereden en op het moment dat ik de auto wilde parkeren ging het spiraal lampje, bandenspanning aan en de D/S stand van de wagen ging weer knipperen. 

ik heb de auto toen uitgelezen met een obd apparaat van de anwb, uitkomst daarvan was U0101 versnellingsbak/apparaat: geen communicatie.
 

De volgende dag heb ik een nieuwe accu aangeschaft en geplaatst, ik heb met de nieuwe accu 10km gereden en jahoor, spiraallampje en bandenspanning ging weer aan, en de D/S stand ging weer knipperen.
 

En weer de auto uitgelezen en weer dezelfde foutmelding, U0101

Heeft iemand hier ervaring mee? Zoja dan hoor ik het graag van jullie.

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

De site van Gerrit Speek geeft het volgende voor deze foutcode:

Quote
Mogelijke verschijnselen:
Mogelijke oorzaken:
  • Bedrading en/of aansluitingen van/naar Regelmodule (plus-aansluiting?)
  • Databus Communicatie fout
  • Verkeerde software
Mogelijke oplossingen:
  • Check / repareer bedrading en aansluitingen
  • Check Databus Communicatie (meetwaardeblokken)
  • Check / vervang software
Extra info:
  • Indien aangetroffen in Module 01 (Engine Regelmodule) zonder aanwijsbare oorzaak (meetwaardeblokken geven normale waarden:
    • check dan het oliepeil- and temperatuursensor installatie-informatie in Instrument Cluster Adaptation Channel 039

Ik weet niet of er iemand geprobeerd heeft om de instellingen van bepaalde zaken aan te passen (via VCDS, OBD Eleven, Vagpro of iets dergelijks)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo cordoba,

bedankt voor je snelle reactie!

er zijn geen instellingen van bepaalde zaken aangepast.( zo ver ik weet)

ik heb contact opgenomen met de autohandelaar (waar ik de auto heb gekocht) en die heeft mij akkoord gegeven om op zijn kosten de auto te brengen naar de skoda dealer voor een diagnose....

ik heb wel al contact opgezocht met de skoda dealer, voor eventuele coulance ivm sjoemelsoftware alleen kreeg ik te horen dat deze auto op basis van chassisnummer geen terugroepactie betreft....

Ik weet niet wat op dit moment wijsheid is.

 

 

 

698A7655-1859-429D-9989-DC6E767FCCFB.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien het bouwjaar 2015, kan het best zijn dat deze auto van na de sjoemelsoftware is, dus dat er nooit een terugroepactie is geweest. Als er wel een terugroepactie is uitgevoerd, moet er een sticker met het nummer van de terugroepactie te vinden zijn in de kofferbak (onder de mat, naast de bak voor het reservewiel).

Ontsjoemelen kan best als gevolg hebben dat bepaalde defecten versneld optreden (denk aan problemen met EGR-systeem), maar niet jouw probleem voor zover ik weet. Er kan natuurlijk ook gewoon een stekkertje losgeraakt zijn in de versnellingsbak, of een kabelbreuk. Als het probleem in de DSG zelf zit (bijv. in de mechatronica), dan zal een dealer mogelijk ook terug vallen op TVS (ook bekend als DSG-dokter) in Lochem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom heb je een nieuwe accu geplaatst? Was daar aanleiding toe?

Het klopt dat veel storingen zijn te herleiden aan een zwakke spanning. Maar meten is weten. Als de spanning van de nieuwe accu te laag is kan ook de dynamo of spanningsregelaar kapot zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe