Ga naar inhoud

Skoda of toch een ander merk ?


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Rij momenteel nog met plezier de Fabia3 combi.
En zoals vele weten is de Fabia 4 ook te bestellen en binnenkort ook in de showroom te zien.
Maar helaas is onlangs bekend geworden dat de Fabia 4 er niet meer in een combi uitvoering komt, mijn inziens een gemiste kans daar je alleen bij Skoda dit formaat nog kan krijgen.
Maar goed dit zijn blijkbaar de beleidsplannen van VAG (skoda) en moeten we maar genoegen mee nemen.

Vanaf moment dat de Fabia 4 te configureren is heb ik eens wat samengesteld en dan toch loopt de prijs aardig op voor een Fabia.
En ga je toch eens om je heen kijken en zoals sommige weten heb ik dus ook al eens rondgekeken bij Dacia en de Sandero Stepway Bi-Fuel viel me daar op.
Benzine met een LPG tank vanaf fabriek ingebouwd.
Wagen is tov zijn voorganger flink aangepakt en niet echt meer een kale wagen maar toch prijstechnisch stuk lager dan de Fabia.
Al zien rijden en op zich zeker geen lelijke wagen dus trekt dan toch je interesse...

En onlangs bij klant aan werk in midden van het land en die had een Kia Stonic staan.
En stond even door raampje naar binnen te kijken toen de deuren ontgrendeld werden en de eigenaar (klant) zei, je mag wel ff kijken en zitten hoor !
En ook hier was ik zeker verrast wat hier aan wagen stond, beetje instap die ik ook gewend ben bij de Caddy kwa hoogte.
Veel luxe in zijn wagen... en een batterijpak maar geen laadpaal nodig.

Dus thuiskomend eens op de site van Kia gaan kijken en moet zeggen dat de site tov Skoda totaal anders is.
Echt optie paketten zijn er niet, je kiest een uitvoering en daar zit dan de luxe in die bij die uitvoering behoort.
Maar daartegen is er achteraf nog veel bij te krijgen voor zeer redelijke prijzen met de mogelijkheid laten monteren of zelf monteren met uiteraard 2 verschillende prijzen.

Nu heb ik de aankomende periode het weer redelijk druk met ook weer hotel klussen.
Maar eind november / december krijg ik het dan weer wat rustiger zoals het er nu uitziet.
En denk dat ik dan eens bij de Kia dealer binnenloop en misschien wel eens een proefrit ga maken....

toevallig dat een zwager onlangs de Niro Hybride heeft binnengekregen en moest zeggen dat ik toen ook al zeer verrast was van de afwerking van deze wagen met hun 7 jaar garantie (of 150K )
Gasten hebben echt veel positieve vooruit gedaan de laatste jaren.... voorheen vond ik het plastic fantastic en ect leunen ertegen durfde ik niet omdat ik bang was dat ik er een deuk indrukte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kia heeft volgens mij de laatste 5-10 jaar wel veel afgekeken bij goed verkopende concurrenten, dus de modellen zien er wel veel beter uit dan een decennium terug, en ook de kwaliteit is naar mijn idee verbeterd bij Kia. Waar ik wel vraagtekens bij heb, hoe veilig ze zijn bij een serieuze aanrijding, dat ben ik bij veel Aziatische auto's nog niet echt van overtuigd, al zal het stukken beter zijn dan bijvoorbeeld Landwind.

Ander punt: die garantie van 6-7 jaar waar sommige merken mee zwaaien, wordt door de dealers niet altijd even serieus genomen, het konden wel Vag-dealers zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Cordoba zei:

Waar ik wel vraagtekens bij heb, hoe veilig ze zijn bij een serieuze aanrijding, dat ben ik bij veel Aziatische auto's nog niet echt van overtuigd, al zal het stukken beter zijn dan bijvoorbeeld Landwind.

Wel volgens mij is de Landwind toen met vlag en wimpel eruit gekomen dat het bagger was tijdens de NAP testen.
Tsja en Honda, Mazda, Toyota en nog een paar zijn ook aziatisch en zijn toch serieuze wagens die echt niet onderdoen voor europese kwaliteit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacia vind ik een mooi voorbeeld. Lpg erin en je rijdt voordeliger dan op benzine. 5 jaar garantie, dat zijn mooie gegevens. En ze zijn gewoon leuk om te zien en te rijden. Skoda gaat een bepaalde weg in en dan niet iedereen meer “bedienen” in de toekomst. Die Duster zie ik ook vaak rijden. Dat kan zomaar onze volgende auto zijn hoor? 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, wordt ongetwijfeld ook hier steeds populairder, zeker nu het leven flink duurder wordt. In Frankrijk is die ontwikkeling al langer ingezet als je ziet hoeveel er van rondrijden. Allemaal mensen die hebben gedacht: toedeloe Peugeot, Citroen en Renault. We gaan voor een prima auto voor een stuk minder

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Rosinfield zei:

Waarom men altijd alweer zo snel naar een andere auto gaat kijken, ontgaat me 🤣

Ja Menno we kunnen niet allemaal naar jou kijken die nog steeds in zijn T ford kleur zwart rijd
Moet wel zeggen, RESPECT dat je het volhoud in die T-Ford.....😎

9 uren geleden, Wasmachineman zei:

 Die Duster zie ik ook vaak rijden.

Duster zal het voor mij niet worden.
Dan had ik net zo goed de Yeti kunnen houden, reden van wegdoen was toen dat hij me te duur in brandstof was, te duur in verzekering en wegenbelasting en
de reden dat hij voor mijn gebruik te groot was geworden.
En nadat ik er een echt mooi bod op kreeg bij inruil was dit voor mij de reden om er afstand van te doen en dus naar de Fabia combi terug te gaan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe