Ga naar inhoud

Steve Jobs Dag: dit kun je met een iPhone en een ŠKODA


Ons Skoda Nieuwsmeisje
 Delen

Aanbevolen berichten

rssImage-ec8a77e43294b5f49806f765ff18c255.jpeg

Op 16 oktober herdenken we Steve Jobs, de uitvinder, ondernemer en industrieel ontwerper die van Apple een wereldmerk heeft gemaakt. Jobs overleed op 5 oktober 2011 aan de gevolgen van kanker en een paar dagen later riep de gouverneur van Californië 16 oktober uit tot Steve Jobs Dag.

De grootste uitvinding van Steve Jobs en zijn team is ongetwijfeld de iPhone. De telefoon met een touchscreen in plaats van toetsen en de mogelijkheid om applicaties te installeren, was bij de introductie in 2007 revolutionair. Tegenwoordig is elke mobiele telefoon een smartphone.

De voordelen van Apple CarPlay in je ŠKODA

ŠKODA-rijders met een iPhone zweren bij Apple CarPlay. Ze toveren hun favoriete iPhone-apps voor muziek, telefonie en navigatie op het grote touchscreen van de auto. Vervolgens loopt de besturing via het aanraakscherm en kun je je telefoon wegleggen.

CarPlay is ideaal als jouw ŠKODA wél een touchscreen, maar géén ingebouwd navigatiesysteem heeft. Voor de iPhone zijn navigatie-apps zoals Google Maps, Kaarten (van Apple) en Waze te downloaden en via CarPlay verschijnen ze op het scherm van je auto. Deze apps kosten geen geld, maar wel de nodige megabytes uit de databundel van je telefoon.

Alle moderne ŠKODA’s (sinds modeljaar 2015) met SmartLink+ ondersteunen CarPlay. De nieuwe ŠKODA OCTAVIA en de volledig elektrische ŠKODA ENYAQ iV hebben zelfs een draadloze variant van Smartlink+. Dat werkt via het wifi-netwerk van de auto, dus zonder usb-kabel.

Handsfree bellen via bluetooth

Zijn je iPhone en/of je ŠKODA te oud om met Apple CarPlay in de weer te gaan, weet dan dat je mogelijk wel handsfree kunt bellen. Daarvoor laat je de auto en de telefoon met elkaar ‘praten’ via bluetooth – de draadloze verbinding voor communicatie tussen apparaten op korte afstand. De techniek bestaat al langer dan de iPhone en is ontwikkeld in Emmen door telefoonmerk Ericsson.

Handig! Phonebox met draadloos opladen

Loop jij altijd te hannesen met usb-kabeltjes en powerbanks om je iPhone op te laden? Een ŠKODA met een draadloze telefoonoplader is de uitkomst! Binnen no-time heb je de gewoonte om bij het instappen direct je telefoon in het opbergvak voor de schakelpook te leggen. Dan gebeuren er twee dingen: jouw telefoon wordt draadloos opgeladen en door het telefoonsignaal te versterken, heb je beter bereik. Hierdoor hoor je elkaar nog duidelijker tijdens handsfree bellen. Apple introduceerde draadloos opladen met de iPhone 8.

ŠKODA noemt dit systeem de Phonebox met draadloos opladen. Het is leverbaar voor alle nieuwe ŠKODA-modellen met uitzondering van de bestaande FABIA COMBI. In de nieuwe FABIA Hatchback kun je je iPhone desgewenst wél draadloos opladen.

ŠKODA op afstand bedienen met je iPhone

Wat is jouw favoriete iPhone-app? ŠKODA-rijders gebruiken de MyŠKODA-app om hun auto op afstand te bedienen. Je kunt ermee de portieren vergrendelen en je geparkeerde auto terugvinden op de kaart. Ook kun je via de app actuele rijgegevens en informatie over de staat van de auto opvragen, zoals de actieradius en onderhoudsintervallen.

De app is ook handig als je gaat snelladen met een ENYAQ iV en je vanuit je comfortabele stoel in het nabijgelegen koffietentje wilt zien of de batterij al vol zit. Download de MyŠKODA-app eveneens als je naar het buitenland gaat, voor het geval er problemen zijn met je auto en je een ŠKODA-servicepartner zoekt.

Simply Clever en de iPhone

De iPhone is ook een bron van inspiratie voor ŠKODA’s ontwerpers van Simply Clever-oplossingen. Het telefoonvakje in de rugleuning van de voorstoelen is zo’n handige nieuwe uitvinding. Zo hebben iPhone-gebruikers op de achterbank hun telefoon de hele rit binnen handbereik. En zelfs de passagiers op de derde zitrij van de ŠKODA KODIAQ worden niet vergeten. Achter in de 7-persoons auto vind je armsteunen met een plekje voor je iPhone.

Heb je de allergrootste iPhone gekocht en twijfel je of hij wel in de opbergvakken van jouw favoriete ŠKODA-model past? Kom vrijblijvend proefzitten en -passen bij de ŠKODA Dealer. Telefoons van andere merken zijn natuurlijk ook welkom.

Lees ook: Waarom de ŠKODA FABIA de perfecte eerste auto is

Lees hier het volledige artikel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een kul verhaal:

- touch screen is geen uitvinding van Steve Jobs, en bestond al in de 90-er en mogelijk al in de 80-er jaren. Overigens heeft ie wel gebruik gemaakt van technologie die door anderen is ontwikkeld, om daar hele nieuwe zaken mee te creëren.

- ik denk dat de i-pad belangrijker is dan de i-phone, in mijn ogen is de i-phone niet veel anders dan een verkleinde i-pad waar je in geval van nood ook nog mee kunt bellen (de i-phone dus).

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou moe. En weer wordt ons Franse nieuwsmeisjes met haar Skoda jubelverhalen in twijfel getrokken.

Dit kan echt niet hoor! Alles wat uit de koker van de uiterst correcte, waarheidsgetrouwe en oprechte reclame en marketing koker van Skoda komt, is waar! Dat je dit in twijfel durft te trekken. Gewoonweg affreus en beledigend voor al deze goedwillende en het beste-met-ons-voorhebbende lieftallige Skoda reclame medewerkers.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, slechte opvoeding/opleiding gehad: ik heb geleerd om overal kritisch naar te kijken, en alles niet zomaar te geloven. Als kind hebben ze me gruwelijk in de maling genomen met Sinterklaas en Zwarte Piet, dus sindsdien een gezonde dosis wantrouwen. 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was dus niet zo'n kind dat op 4-jarige leeftijd Sinterklaas al had ontmaskerd, maar heb er vrij lang in geloofd. Overigens heb ik vorig jaar wraak genomen op de oudere generatie: Sinterklaas gespeeld voor de bewoners van een 'bejaardenhuis'. 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Cordoba zei:

maar heb er vrij lang in geloofd.

 

3 minuten geleden, Cordoba zei:

Sinterklaas gespeeld voor de bewoners van een 'bejaardenhuis'

Waar heb je het over................


Was je wel een klein sinterklaasje, zat je op een witte pony ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-10-2021 om 23:34, Cordoba zei:

Wat een kul verhaal:

- touch screen is geen uitvinding van Steve Jobs, en bestond al in de 90-er en mogelijk al in de 80-er jaren. Overigens heeft ie wel gebruik gemaakt van technologie die door anderen is ontwikkeld, om daar hele nieuwe zaken mee te creëren.

Kulverhaal @Cordoba? Er staat alleen dat Steve de IPhone heeft ontwikkeld, met daarin een touchscreen. Die kocht Apple gewoon in met alle andere componenten om er een iPhone van samen te stellen. Er staat niet dat hij het touchscreen heeft ontwikkeld, ik lees daar in elk geval niets over in ondergenoemd stuk? 

Op 15-10-2021 om 12:38, Ons Skoda Nieuwsmeisje zei:

De grootste uitvinding van Steve Jobs en zijn team is ongetwijfeld de iPhone. De telefoon met een touchscreen in plaats van toetsen en de mogelijkheid om applicaties te installeren, was bij de introductie in 2007 revolutionair. Tegenwoordig is elke mobiele telefoon een smartphone.

Ik ben in elk geval fan van Apple en alles erom heen. Heb ook een Samsung voor mijn werk en dat is een prima ding maar toch minder voor mijn gevoel. Zal wel aan mij liggen maar het werkt gewoon veel fijner op een iPhone. Ik vond ze vroeger vaak te duur maar dat is tegenwoordig wel minder gelukkig. En Steve was gewoon geniaal. Hij noemde zijn eerste Iphone baanbrekend hij en had gelijk: 

1. Een breedbeeld iPod met touchebediening

2. Een telefoon.

3. Een toestel met internet mogelijkheid.

Samengevat, een computer die in je broekzak past. Gewoon top toch? 

20 uren geleden, Captain Hook zei:

Nou moe. En weer wordt ons Franse nieuwsmeisjes met haar Skoda jubelverhalen in twijfel getrokken.

Dit kan echt niet hoor! Alles wat uit de koker van de uiterst correcte, waarheidsgetrouwe en oprechte reclame en marketing koker van Skoda komt, is waar! Dat je dit in twijfel durft te trekken. Gewoonweg affreus en beledigend voor al deze goedwillende en het beste-met-ons-voorhebbende lieftallige Skoda reclame medewerkers.

 

Cool, ik heb een nieuw woord geleerd vandaag: affreus. 

:ruimteschip:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de prijzen gelijk waren aan elkaar dan zou ik eens aan appel gaan denken.
De meerprijs van appel is het me geheel niet waard.
En wat me heel ergggg tegenstond toen ik jarennnnn geleden een Ipad 2 aangeschaft had was dat het eerst wat hij vroeg om me creditcard gegevens.
En ja ik weet dat dit te omzeilen is maar voor ik daar ton achter was was ik een week verder....

En nu ligt hij stof te happen, want na een update vroeg hij opeens om inlog gegevens en tsja die kan ik nergens meer vinden.
En sindsdien kan ik met mijn eigen apparaat niets meer.....

Dus tsja appel jullie hebben me naar Samsung gejaagd en prima tevreden mee....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apple-prijzen zijn voor een flink deel een gevolg van de heersende hype. Voor welke andere tweedehands telefoon (refurbished) leggen mensen zo 500 euro neer? Samsung heeft regelmatig exemplaren met belabberde accu's, het ene apparaat wel, en het volgende identieke apparaat uit dezelfde winkel niet. Op het werk wel Samsung's, maar privé ben ik al weer meer dan 4 jaar terug bij Nokia. Overigens heeft elk apparaat zijn sterke en zijn zwakke punten, en een telefoon of tablet van merk X kan nu een topper zijn, maar over 2 jaar hebben ze andere modellen en dan is merk X ineens helemaal niet meer zo goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Cordoba zei:

maar privé ben ik al weer meer dan 4 jaar terug bij Nokia

Heb je op marktplaats weer een 3210 op de kop kunnen tikken ???😎

Ik heb enkele jaren terug een website gevonden die 2e hands, opgekochte partijen van bedrijven en uitlopende modellen opkoopt
In de gradatie , met beschadigingen , met lichte gebruiks sporen en nieuw of als nieuw
En dit van merken samsung en appel.

En nu 2x een Samsung aangeschaft en laatste met zogenaamde lichte gebruikssporen.
Wel ik kon ze echt niet vinden, en gewoon nog netjes in orginele doos met lader en nieuw oortje en gebruiksaanwijzing.
Dus tsja prima toko waar ik wel klant blijf.

En dan zakelijke SIM er in waar ik prive vrij mee kan bellen als het het in redelijke blijft.
Kan ook Phone via zaak bestellen en maandelijks een bedrag betalen , maar ben ik uiteindelijk duurder mee uit.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe