Ga naar inhoud

rammel achterin de citigo


Arjo
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb laatst naast mijn geliefde Roomster een schattige witte Citigo gekocht. Deze heeft bij langzaam rijden hoorbaar een soort van klok-klok-klok geluid. op hogere snelheden valt het weg. Dan hoor ik het niet meer door de banden, motor en windgeruis.

Ik heb al gecontroleerd of de lagers goed zijn. Mooi stil draaien de achterwielen een rondje. Heel makkelijk en geluidloos. De armen en schokdempers zitten vast. Vandaag gecontroleerd in de garage terwijl de carrosserie omhoog werd gedrukt. Alles lijkt mooi vast te zitten Remmen lopen niet aan. Banden zijn niet gekupt. Bovendien maakt dat laatste een meer zoemend geluid.  Uitlaat zit keurig vast. Rubbers daaromheen in orde. Zelfs de benzinetank zit keurig er resoneert niks.   Maar er klokt wel wat. 

Weet iemand wat het wel zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er niet gewoon een simpel steentje in het profiel van de band(en) ?
Want als ik je tekst lees dan heb je eigenlijk wel gecheckt wat het zou kunnen zijn...
Misschien dat @cardoba hier op forum iets weet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

TSja als je het de Skoda dealer zou vragen dan zou het een product eigenschap zijn volgens hun.
Nu schiet me te binnen dat @Rosinfieldde UP op de oprit heeft staan naast de Polo.
En daar de UP en Go uiteindelijk dezelfde wagen zijn kan het misschien zijn dat hij wat meer weet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja het hoort dus niet, dat vermoeden had ik al. Nu alleen nog vaststellen wat het wel is. Ik heb er vanmiddag onder gestaan bij mijn dorpsgarage en op allerlei manieren getikt, gedraaid en op en neer gedrukt maar we kwamen er niet achter. Oh nog een ding. Je hoort het wel binnen maar niet buiten de auto. Ook zo iets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen zal ik nog een keer door de achterbak gaan. Maar volgens mij ligt alles vast. tussen de reserveband. Je hoort het vooral als je langzaam rijdt, het geluid valt later weg als je harder rijd, door het toenemen van de banden, motor en windgeruis. Ik zal eens heel langzaam laten rijden en dan met mijn oren zo dicht mogelijk bij het geluid gaan zitten. Door de achterbank naar beneden te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nieuw lid... Valt wel mee. Niet zo actief. Volgens mij heb ik al ergens geregistreerd in 2010 of zo.

Ik ga je gedachtes één voor één nalopen. Dank voor je denkwerk. Als ik het vind laat ik het in ieder geval weten.

Fijn dat er zo wordt meegedacht.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Cordoba zei:

Hebben we een nieuw forumlid? 😎

Ja alleen gister @Cordoba

3 uren geleden, Arjo zei:

Nou nieuw lid... Valt wel mee.

Was niet voor jou bedoeld Arjo
Ik had @Cordobaverkeerd getypt, en dan is die beledigd en reageert dan op die manier....
Maar geeft niet hoor, ken hem wat langer dan vandaag.....🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe