Ga naar inhoud

Welke is beter: 2008 of Yeti?


Wasmachineman
 Delen

Bericht toegevoegd door Wasmachineman,

0D978639-55F8-477E-A179-1F2770E0A1A4.jpeg

BA575D22-B992-4189-B973-318CB5383364.jpeg

Aanbevolen berichten

Beide auto’s zie je veel rijden, de Peugeot en de Skoda. Beide zijn SUV maar zijn ook totaal verschillend. De Yeti rijdt volwassener dan de 2008. Yeti is ook een stuk zwaarder dus dat verklaart misschien waarom ie volwassener rijdt. Maar ook van binnen is de Yeti beter. Voor mijn gevoel dan. Ik heb niet echt gemeten qua ruimte maar ik voel me gewoon veel prettiger in mijn prive auto. Dit heb ik nog nooit gehad. Komt ook omdat we nu prive een stuk groter rijden dan voorheen en zakelijk rijd ik iets kleiner dan de 5008 hiervoor. Dus nu zijn beide auto’s vergelijkbaar, leuk om te testen. Ik probeer objectief te zijn. 

1-0 Qua brandstof verbruik is de Yeti in het nadeel, flink in het nadeel. 

2-0 Qua uiterlijk is de Yeti volgens velen ook in het nadeel haha. Niet bij ons, de Yeti vinden wij duidelijk mooier, vooral de achterkant. 

2-1 Qua rijden is de Yeti de betere, vnl. door het 1.8 blok. Ligt echt als een blok op de weg waarbij de 2008 echt soms springt als we de bocht om gaan. 

2-2 Stoelen in de Yeti zijn ook beter en de materialen ook wel. 

2-3 Ruimte is ook beter in de Yeti, dit hebben we gister nog getest. Met 5 gingen we naar Haarlem een dagje in de 2008. En met de Yeti deden we ook wel eens een dagje rond rijden daar waarbij we toch iets beter zaten op de achterbank in de Yeti. 

3-3 financieel gezien en zeker maandelijkse lasten slaat de 2008 weer zijn slag behalve qua aanschafwaarde. Bijtelling is gunstig van de 2008 dus gun ik de 2008 toch het punt hier.

 

Gelijkspel nu maar ik ga morgen en de rest van de komende tijd door met vergelijken...

D177AEE7-3B6F-44D0-9C12-C5FA7D25E586.jpeg

E27417D7-F44E-4790-B505-2656B92CE619.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, MarcoO2 zei:

De Yeti heeft betere materialen? Opmerkelijke conclusie. Waar meet je dat aan af?

Dashboard is in de Yeti met mooiere materiaal bewerkt. Yeti is een Elegance uitvoering dus luxe. Maar de 2008 is een Allure dus ook geen kattepis. Maar toch voelt het zachter en luxer aan in de Yeti.

4 uren geleden, Skoody Boo zei:

Ik denk dat je beter met een Yeti 1.4 tsi kunt vergelijken.  

Beide auto's zijn natuurlijk veel te hoog.  Allemaal onnodig luchtploegen. 

 

1.4 was niet op onze lijst want die had geen 4x4 rond dat bouwjaar. Dan ga je al gauw naar 2015 toe toen er wel een 1.4 met 4x4 was toen de facelift was gedaan. Maar dat model wilde mijn vrouw niet. Te duur maar ook niet het originele smoel welke we nu dus wel hebben.

Onnodige luchtploegen?? Haha, de SUV is het best verkochte model in NL dus bijzonder populair hoor. 

https://www.ad.nl/auto/de-suv-is-nu-officieel-het-bestverkochte-automodel~abbb45bb/

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een raar vergelijk. Er zit 10 jaar verschil in ontwikkeling! Hoewel de typenaam van de Peugeot anders doet denken. Als je zelf op een gelijkspel komt dan is de Yeti de grote winnaar.

aangepast door VAG-man
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker een raar vergelijk maar als je ff een uurtje niets te doen hebt is het wel leuk. En beide auto’s rijd ik dagelijks. 

3 uren geleden, VAG-man zei:

Hoewel de typenaam van de Peugeot anders doet denken. 

Waaraan moet je denken dan als je 2008 ziet? 

3 uren geleden, VAG-man zei:

Als je zelf op een gelijkspel komt dan is de Yeti de grote winnaar.

Klopt, ik zeg het vaak tegen mijn vrouw. Ik rijd liever met de Yeti dan met de 2008. Onze vakantie in juli was dan ook mede dankzij die Yeti nog leuker dan anders. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, verwarrend. Maar in 2008 was er nog geen model 2008 maar dit gezegd hebbende maakt het juist moeilijker haha!!

16 uren geleden, EdK zei:

Tsja tis een vergelijk tussen een vers peertje net van de boom en een ouwe verschrompelde pruim.....🙄

De Yeti is een ouwe verschrompelde pruim?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en ik kan het weten wat ik heb hem na 7 jaar verschrompeld maar toch glimmend weg gedaan....😂
maar goed je had net zo goed een panda met een yeti naast elkaar kunnen zetten..
Allebei in ieder geval een model baksteen met een lucifer doosje erop....🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Panda naast een Yeti? Ook leuk. Maar model baksteen heeft jou anders mooi een “paar” jaar vervoerd. En nu overgestapt al weer een paar jaar terug op een Faab. Erg leuk hoor die Faab maar toch ff anders dan een Yeti. Bijna iedereen wil hoog rijden maar jij draait het om en gaat laag rijden, Ed? Opvallend. 

13 minuten geleden, EdK zei:

Ja, en ik kan het weten wat ik heb hem na 7 jaar verschrompeld maar toch glimmend weg gedaan....😂

Je hebt Yeti’s en Yeti’s blijkbaar. Die van jou verschrompelde dus maar die van ons is juist in topconditie.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-9-2021 om 22:08, Wasmachineman zei:

Beide auto’s zie je veel rijden, de Peugeot en de Skoda. Beide zijn SUV maar zijn ook totaal verschillend. De Yeti rijdt volwassener dan de 2008. Yeti is ook een stuk zwaarder dus dat verklaart misschien waarom ie volwassener rijdt. Maar ook van binnen is de Yeti beter. Voor mijn gevoel dan. Ik heb niet echt gemeten qua ruimte maar ik voel me gewoon veel prettiger in mijn prive auto. Dit heb ik nog nooit gehad. Komt ook omdat we nu prive een stuk groter rijden dan voorheen en zakelijk rijd ik iets kleiner dan de 5008 hiervoor. Dus nu zijn beide auto’s vergelijkbaar, leuk om te testen. Ik probeer objectief te zijn. 

1-0 Qua brandstof verbruik is de Yeti in het nadeel, flink in het nadeel. 

2-0 Qua uiterlijk is de Yeti volgens velen ook in het nadeel haha. Niet bij ons, de Yeti vinden wij duidelijk mooier, vooral de achterkant. 

2-1 Qua rijden is de Yeti de betere, vnl. door het 1.8 blok. Ligt echt als een blok op de weg waarbij de 2008 echt soms springt als we de bocht om gaan. 

2-2 Stoelen in de Yeti zijn ook beter en de materialen ook wel. 

2-3 Ruimte is ook beter in de Yeti, dit hebben we gister nog getest. Met 5 gingen we naar Haarlem een dagje in de 2008. En met de Yeti deden we ook wel eens een dagje rond rijden daar waarbij we toch iets beter zaten op de achterbank in de Yeti. 

3-3 financieel gezien en zeker maandelijkse lasten slaat de 2008 weer zijn slag behalve qua aanschafwaarde. Bijtelling is gunstig van de 2008 dus gun ik de 2008 toch het punt hier.

 

Gelijkspel nu maar ik ga morgen en de rest van de komende tijd door met vergelijken...

3-4 nu in het voordeel van de Yeti want de motor is aan alle kanten beter dan de 3-cilinder van de 2008. Is ook niet echt een eerlijk vergelijk maar het is wel een logisch feit dat de 1.8 veel sterker is PSA 1.2 3-cilinder. En dan van de 2008 gelijk het minpunt benoemen: het geluid als je gaat invoegen op de snelweg bijvoorbeeld. Het 1.2 blok moet keihard aan het werk en dat merk/hoor je. Alsof je strot wordt dichtgeknepen. De Yeti is dan in zijn element en laat een lekkere brom horen. Eindelijk aan het werk, zou je denken? 

3-5 dus nu ook gelijk doorpakken, zegt mijn vrouw. Want de bediening is beter in de Yeti ook. Ouderwets mag je het ook noemen maar gewoon fijne draaiknoppen voor airco, radio etc. Hiervoor moet je in de 2008 in het menu gaan zitten zoeken terwijl je aan het rijden bent. Zoiets doen we nooit stilstaand natuurlijk, dat kost tijd dat stilstaan. 

Nu tijd voor een biertje en lekker ff in de zon zitten....kom maar met commentaar hoor. 😎

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volkswagen is op dit moment helemaal doorgeslagen met die touchscreens/menu’s. Dit kost nu al klanten voor de diverse modellen. Misschien moeten we wennen hoor dat het allemaal via touchscreens gaat maar zolang het niet hoeft draai ik nog wel een paar jaar aan de knoppen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik ben ook blij dat ik nog de nodige knoppen heb. Bij het gedeelte over invoegen en hard werken, moet ik denken aan gisteravond. Toen had ik een ervaring, waarbij ik dacht, toch wel leuk die GTI. Komend van de Afsluitdijk richting Heerenveen, ga je op een gegeven moment een afslag naar rechts op naar de A32. In die bocht een crossovertje voor me met met fietsen achterop. Uiterst langzaam door die bocht, af en toe zelfs remmen in de bocht. Op het moment dat ik er langs kon het gas vol ingetrapt en zat in no time op 150, dus gas weer los. Van zulke buitenkansjes moet je het dan hebben met je GTI 😂 

aangepast door Rosinfield
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat degenen die een ander betichten van asociaal rijgedrag niet zelden zelf dictoriaal rijgedrag vertonen (zoals als je iemand ziet die met hoge snelheid op de linkerbaan aankomt, er dan kort voor naast de vrachtwagen gaan hangen om een ander te dwingen om zich aan de snelheid te houden). Dat iemand wel eens een hele legitieme reden kan hebben om hard te rijden, komt vaak niet eens bij die figuren op. Legitieme redenen kunnen bijvoorbeeld zijn dat ze als personeel (dokter/operatiekamerpersoneel enz. onverwachts hard nodig zijn), lid zijn van vrijwillige brandweer en opgeroepen, familie plotseling in het ziekenhuis noemt het maar op.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet snap is, waarom moet het één altijd beter zijn dan het ander? Bovendien wat is die definitie van 'beter' dan? In welk opzicht? Op welke criteria? En als momentopname of gedurende een x tijd?

't Is meer dat de ene auto anders is dan de andere. Maar beter? Mwoah.  🤨

Net zoals al die heethoofden die perse hard ergens voorbij moeten. Waarom? 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe