Ga naar inhoud

Nieuwe ŠKODA FABIA is er vanaf € 19.890*


Ons Skoda Nieuwsmeisje
 Delen

Aanbevolen berichten

rssImage-443a72302b8e3832b084ea9373e733cd.jpeg

  • Keuze uit twee moderne TSI turbo-benzinemotoren en drie uitvoeringen: Active, Ambition en Business Edition

De ŠKODA FABIA is in alle opzichten gegroeid. Voor het eerst is hij langer dan 4 meter en hij maakt gebruik van het slimme MQB A0-platform. Daardoor is hij nóg ruimer dan zijn voorganger. Daarbij heeft de nieuwe FABIA een bagageruimte met een inhoud van 380 liter (+50 liter), en met neergeklapte achterbank zelfs 1.190 liter. Een ander voordeel van het MQB A0-platform is de mogelijkheid om hoogwaardige rijassistentiesystemen, zoals Travel Assist, te integreren. De FABIA is leverbaar met de modernste connectiviteitsfeatures en heeft nieuwe Simply Clever-oplossingen aan boord. 

Keuze uit twee vermogensvarianten en drie uitrustingsniveaus

De 1.0 TSI Greentech is in de nieuwe FABIA letterlijk en figuurlijk de motor achter rijplezier én efficiency. Hij is er met een vermogen van 70 kW/95 pk (handgeschakeld) of 81 kW/110 pk (met automatische 7-traps DSG-automaat). De gunstige verbruikscijfers zijn mede te danken aan de uitstekende (actieve) aerodynamica. Met een Cw-waarde van maar 0,28 is de FABIA de meeste gestroomlijnde auto in zijn klasse. 

De nieuwe FABIA is er om te beginnen als Active-uitvoering. Die laat direct zien dat de nieuwe FABIA in de basis al heel compleet is. Standaard zijn bijvoorbeeld LED-koplampen, airco, digitale radio (DAB+), e-Call+ en Radio ‘Swing’ met 6,5 inch kleurentouchscreen. De FABIA Ambition voegt daar extra luxe, comfort en gebruiksgemak aan toe met Smartlink smartphone-integratie (Apple CarPlay en Android Auto), parkeersensoren achter, Bluetooth telefoonvoorbereiding en de cruise control met snelheidsbegrenzer. De FABIA Business Edition is het topmodel en heeft ook Virtual Cockpit (digitaal instrumentenpaneel), automatische airconditioning, KESSY (Keyless Entry Start Stop), Radio Bolero met 8 inch kleurentouchscreen, Smartlink Wireless (draadloze smartphone-integratie), Ready to Connect en LED-interieurverlichting/sfeerverlichting. 

Vanaf € 19.890*

De 70 kW/95 pk sterke driecilinder turbo-benzinemotor, die standaard wordt geleverd met een handgeschakelde 5-versnellingsbak, is beschikbaar voor elk uitrustingsniveau. In combinatie met de Active-uitvoering is de nieuwe FABIA er vanaf € 19.890* (Ambition vanaf € 21.490*; Business Edition vanaf € 22.890*). De nieuwe FABIA met de 81 kW/110 pk sterke 1.0 TSI Greentech en 7-traps DSG-automaat wordt standaard geleverd in combinatie met het Ambition-uitrustingsniveau. De vanafprijs bedraagt dan € 23.990*. De FABIA 1.0 TSI Greentech (81 kW/110 pk) Business Edition is er vanaf € 25.390.*

De nieuwe FABIA staat vanaf november bij de ŠKODA-dealers.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

*) Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld, inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten. Zie voor verkoopinformatie skoda.nl.

Lees hier het volledige artikel

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijzen vallen me alle ziens nog mee.
Ja ze zijn uiteraard weer gestegen en de beginprijs is zelfde als de Yeti toen hij op markt kwam ( vanaf prijs )
Maar goed dat was 10 jaar terug.
Binnenkort maar eens op site wat samenstellen en kijken waar ik dan op uit kom met de wensen van luxe die ik heb....

Want zoals het er nu naar uitziet gaat de combi uitvoering volgend jaar er toch niet komen...... ( gemiste kans )

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, EdK zei:

De prijzen vallen me alle ziens nog mee.

Nou... ik heb net even een Faabje samengesteld op basis van wat ik in mijn huidige en voorgaande auto's heb. Ik kom dan zonder heel gek te doen (ik heb me ingehouden qua opties) op € 30.940,00... dat vind ik echt bizar veel geld voor een auto als de Faab. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is nu mogelijk om samen te stellen
En ja ben duurder uit dan voorheen, maar de 30K van Marco kreeg ik niet voor elkaar.
Maar heb dan ook niet voor DSG gekozen , daar ik liever zelf blijf schakelen zolang die keuze er is

Op 2-9-2021 om 19:56, Skoody Boo zei:

245000

hoeveel heb je er dan besteld voor die 245 duizend ??
Zou dan meteen maar een tank van 100.000 liter RON 98 erbij nemen...😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe