Ga naar inhoud

ŠKODA produceert 100.000ste iV-model


Ons Skoda Nieuwsmeisje
 Delen

Aanbevolen berichten

rssImage-dee5a683ad6b638aab7bd609cbdcf82a.jpeg

  • Mijlpaal: ENYAQ iV rolt als 100.000ste geëlektrificeerde ŠKODA van productielijn
  • 35.000 iV-modellen in 2020 aan klanten geleverd
  • Line-up van ŠKODA iV omvat tegen 2030 nog drie volledig elektrische modellen
  • Aandeel verkochte ŠKODA e-auto’s in Europa stijgt rond 2030 tot 50-70% 

“Er zijn in minder dan twee jaar 100.000 iV-modellen geproduceerd, een ultieme start van onze elektromobiliteitscampagne,” aldus Michael Oeljeklaus, ŠKODA-bestuurslid voor productie en logistiek. “We gaan nu op volle snelheid door, waarbij de ENYAQ iV en onze twee plug-in hybriden nog maar het begin zijn.” 

Tegen 2030 heeft ŠKODA het gamma uitgebreid met minstens drie volledig elektrische modellen, die qua prijs en formaat onder de ENYAQ iV gaan vallen. Afhankelijk van de marktontwikkelingen wil ŠKODA dat 50-70% van zijn modellen in Europa rond die tijd volledig elektrisch is. Dit moet ertoe bijdragen dat de CO2-uitstoot van het geproduceerde wagenpark tegen 2030 met meer dan 50% vermindert.

Elektro-offensief

ŠKODA luidde in september 2019 het tijdperk van elektromobiliteit in met de productie van de SUPERB iV plug-in hybride en de volledig elektrische CITIGOe iV. Vervolgens zette het Tsjechische merk in september 2020 de grootste elektrificatie-stap tot nu toe met de ENYAQ iV. Dit is de eerste volledig elektrische auto van de autofabrikant op basis van het MEB-platform van de Volkswagen Groep. De ENYAQ iV wordt geleverd met drie accuvarianten, vijf vermogensniveaus en achter- of vierwielaandrijving. Afhankelijk van de capaciteit van de accu is de actieradius meer dan 520 kilometer* in de WLTP-cyclus. Door zijn royale hoeveelheid ruimte - typisch voor ŠKODA - is het ook een zeer aantrekkelijke SUV voor dagelijks gebruik. Het nieuwe e-vlaggenschip biedt nu innovatieve Design Selections in plaats van de klassieke uitrustingsniveaus, waardoor klanten een nieuwe en duidelijke structuur krijgen voor de beschikbare opties.

Momenteel produceert ŠKODA al hoogspanningsaccu’s voor de SUPERB iV en OCTAVIA iV plug-in hybriden én voor modellen van andere merken van de Volkswagen Groep. Begin volgend jaar start in de hoofdvestiging in het Tsjechische Mladá Boleslav ook de productie van MEB-batterijsystemen voor de ENYAQ iV. Daarnaast werkt de autofabrikant samen met partners om een ​​solide leveranciersstructuur voor elektromobiliteit te garanderen. 

NEXT LEVEL

Met de NEXT LEVEL 2030-strategie stelt ŠKODA zichzelf ambitieuze doelen op het gebied van duurzame groei, de ontwikkeling van nieuwe verkoopregio's en elektrificatie. De onderneming wil tegen 2030 tot de vijf bestverkochte automerken in Europa behoren. Dit moet onder meer worden bereikt met betaalbare instapmodellen en een sterk, geëlektrificeerd modellengamma.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Lees hier het volledige artikel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe