Ga naar inhoud

Elektrische verstelbare voorstoel optie niet overal hetzelfde


Sander de Gans
 Delen

Aanbevolen berichten

Op een van de vele filmpjes, zag ik bij een Duitse aankondiging van de Enyaq dat zowel de bestuurdersstoel als de bijrijder stoel, elektrisch verstelbaar waren. In Nederland kun je alleen de bestuurdersstoel als optie elektrisch kiezen. 
Daarnaast werd in het filmpje ook verteld dat de stoelen niet alleen elektrisch waren, maar dat ze ook een massagefunctie bevatten.

Als je via de Belgische Skoda website een Enyaq gaat samenstellen (https://bit.ly/3A7LU5a) kun hier ook 'elektrisch bedienbare stoelen' kiezen. Dan zijn zowel de bestuurdersstoel als de bijrijdersstoel elektrisch bedienbaar. Bij het bijbehorende plaatje zie ik ook een knopje op de stoel met een icoon dat op een massagefunctie lijkt, maar daar wordt in de beschrijving niets over gezegd. Bij de Nederlandse website wordt overigens geen plaatje bij de stoel getoond.

Ik vroeg me af, waarom dit verschil en wat kan ik straks verwachten van mijn 'elektrisch verstelbare bestuurdersstoel optie'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wasmachinemanok, maar dan zou je zeggen dat dat in de fabriek niet altijd makkelijker is (dan één stoel elektrisch, met alle bijbehorende bekabeling, dan twee stoelen elektrisch…). 
 

En daarnaast, zouden de stoelen dan ook van elkaar verschillen? M.a.w. in België wél met massage functie, maar in Nederland niet? Dat lijkt me voor de fabriek nóg omslachtiger. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal gelijk, @Sander de Gans

Maar omdat bijvoorbeeld de auto’s in België zo verschrikkelijk goedkoop zijn, of hier in NL zo duur, blijven we altijd verschillen houden, denk ik. Maar logischer zou het inderdaad zijn als we allemaal dezelfde configuratie zouden hebben. En dan ook goedkoper vanwege de scherpere inkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is dit een bekend fenomeen binnen de Vag-familie, zo is het pas een paar jaar mogelijk om een Vag (VW, Audi, Seat of Skoda) met een elektrisch verwarmbare voorruit te bestellen, terwijl dit ongeveer in heel West-Europa wel kon, dat was dus zo'n typische Pon-beslissing. In die tijd is het ook wel gebeurd dat mensen in het buitenland hun auto bestelden, om zo toch die voorruitverwarming te kunnen kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

PON maakt er een potje van inderdaad en het zal ze worst wezen zolang ze het alleenrecht hebben.

Ik kan je uit eerste hand vertellen dat de stoelen hier in NL alleen in 1x elektrische variant komen. En wel met 3 geheugen standen, zonder massage functie en alleen voor de bestuurder. Wil je de andere kant ook, dan moet je een hele zwik aan onderdelen en een nieuwe bijrijdersstoel los bestellen.... Reken maar 1000+ euro voor die ene extra stoel.

Overigens wel een fijne optie, zeker als je partner een andere instelling nodig heeft. Anders blijf je verstellen 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe