Ga naar inhoud

Graphite vs. Quartz Grey


Sander de Gans
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo. Ik heb vorige week een Enyaq iv80 Sportline in Graphite Grey besteld. De nieuwe grijze kleur die sinds vorige week beschikbaar is en die de Quartz Grey vervangt. Nu heb ik Graphite Grey niet in het echt gezien, wel de (oude) Quartz Grey.

Heeft iemand enig idee wat precies het verschil is tussen de oude en de nieuwe grijze kleur? En nog belangrijker, zijn daar plaatjes van? Ik ben namelijk erg benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk als je de configurator gebruikt en ook nog ergens (mogelijk in buitenland) de oude Quartz grey kunt configureren, dat je de beste indruk krijgt van het verschil. Ik denk dat er in NL nog geen auto is in de nieuwe Graphite grey kleur, tenzij ie voor andere merken/modellen van de Vaggroep al wordt gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Cordoba said:

Ik denk als je de configurator gebruikt en ook nog ergens (mogelijk in buitenland) de oude Quartz grey kunt configureren, dat je de beste indruk krijgt van het verschil. Ik denk dat er in NL nog geen auto is in de nieuwe Graphite grey kleur, tenzij ie voor andere merken/modellen van de Vaggroep al wordt gebruikt.

Ja daar word je dus niet heel veel wijzer van, omdat de kleuren nogal afwijken. Zie bijlagen. Die lichte kleur zou de Quartz moeten zijn, terwijl die in het echt toch echt niet zo licht is. Die andere is de Graphite, maar ja, je die gerenderde 3D afbeeldingen zijn dus niet heel betrouwbaar...

Screenshot 2021-08-02 at 21.41.45.png

Screenshot 2021-08-02 at 21.52.31.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graphite, oftewel grafiet zal dan waarschijnlijk heel donker zijn (klopt ook wel met de naam). Bij elke kleur, en zeker bij donkere kleuren is de lichtreflectie en de kleur van de omgeving sterk van invloed hoe je de kleur ervaart. Volgens mij zijn er ook sites waar je behalve de auto ook een kunstmatige omgeving erbij te zien krijgt, en dat geeft naar mijn idee een betere indruk. Ik heb zelf Quartz grey, dus weet hoe de kleur er uit ziet. Sommige dealers hebben in de showroom ook ballen van ca. 15 cm doorsnee met daarop de verschillende autokleuren, je ziet dan wel de kleur en de verschillen, maar zelfs de kleur van je eigen auto herkennen op een bal is lastig als er verschillende kleuren in de buurt komen.

Om eens te proberen heb ik een Quartz grey Karoq geconfigureerd op de Tjechische site, en daar krijg je een veel betere indruk van de kleur, maar helaas is de Karoq daar niet in het Graphite grey te configureren, maar misschien een ander model wel:

render?c=F6F6&i=AD&m=CZE;skoda;2022;NU74

Link naar de Tjechische site: https://www.skoda-auto.cz/modely/prehled

Even de nieuwe Fabia in Graphite grey, lijkt lichter dan Quartz grey:

render?c=5X5X&i=NL&m=CZE;skoda;2022;PJ34

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@VAG-man Als je kijkt hoeveel echte kleuren je tegenwoordig kunt kiezen, dat is echt droefenis, bijna alles is wit, zwart, grijs, zilverkleurig, of zoiets als cappucino-beige (dat zou ik omschrijven als een kleur zonder kleur). Dat is ook precies de reden dat mijn Fabia heb voorzien van Skoda-groene accenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt @Cordoba echt een gemiste kans van de fabrikanten. Ik snap het ook wel, omdat het gros van kopers van een nieuwe auto voor een "veilige" kleur gaan. Bang om opmerkingen te krijgen van familie, vrienden of buren.

Mijn vorige auto was een Imola Gelb (colour storm) Audi A2. Nog nooit zoveel leuke reacties gehad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe