Ga naar inhoud

Bijzondere auto’s


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn gespotte Taunus is van eerder dan begin 80 denk ik.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus

Eind jaren 70 zo te zien? 

 

E575A799-D483-4EF5-AC92-FCE02C38FD36.jpeg

Ik zag het model TC1 dus staan in de garage. TC3 is van begin 80 volgens Wikipedia. Ik had in die periode een krantenwijk en de depot houder had toen zon TC3 model waar de kranten uit de kofferbak vandaan kwamen...

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk Frank, ik dacht dat die zwarte grill bij de Taunus pas in de jaren 80 was gekomen, maar het exemplaar dat je hebt gespot is van 1976 of eerder, dus eerder halverwege jaren 70, ik dacht dat onderstaande versie uit 1970 met chromen grill tot minstens eind jaren 70 was geleverd:(maar dat klopt dus niet)

58166407.jpg&f=1&nofb=1

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Wasmachineman zei:

....Nu liep er een grote hond rond waardoor ik maar afstand hield….alles groter dan een kat vertrouw ik dus niet.

Laat je vrouw dat maar niet lezen, dan slaap je vannacht in de container. 😉

Voorkant van die klassieke vrachtwagen: ik gok een Chevrolet, maar kan ook nog een Opel Blitz ofzo zijn.

Die groene Chevrolet is wel bruut, en zal met dubbellucht achter aardig wat mans zijn, maar niet echt mijn ding.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer even wat foto's uitgezocht, en hierbij een originele Nederlandse Panhard Dyna uit maart 1955. Let op de interieurfoto, niet alleen het 'dyna' logo op het stuur, maar ook de knoppen (voor de verlichting?) bovenop de stuurkolom.

Typische auto met 3 koplampen, dus zeer herkenbaar (al zijn er meer merken zoals bijvoorbeeld Tatra die 3 koplampen hadden.

SAM_7294.thumb.JPG.1564a1be7a6203c4ee113c87d407a5c6.JPG

SAM_7295.thumb.JPG.5ffff7b4f2eed4605c30ad4da7b2de21.JPGSAM_7295.thumb.JPG.5ffff7b4f2eed4605c30ad4da7b2de21.JPG

SAM_7296.thumb.JPG.5c9738055a311056e028af54ad31cb53.JPG

SAM_7305.thumb.JPG.a327d09509c461b22fcbbd563deecd38.JPG

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Cordoba zei:

…een oude Chevy, waarvan ik me herinner dat er bij de gemeentepolitie in Zoetermeer een paar rondreden, en waar destijds niet voorzichtig mee werd omgegaan (ook niet naar het 'publiek'). Zo herinner ik mij dat eind jaren 70 opgevoerde brommers die een aanwijzing om te stoppen negeerden, hiermee ook ondersteboven getikt werden. Dit exemplaar is trouwens oorspronkelijk van de politie in Rotterdam en er was ook een donkerblauw exemplaar.

 

 

SAM_7370.JPG

C10

Hier ben ik mee opgegroeid in Rotterdam. Bankjes aan de zijkant en zo werd ik wel eens rond gereden in mijn buurt door de politie.

  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-5-2022 om 17:25, Wasmachineman zei:

Nu van de achterkant en morgen de voorkant.

Is die hond waar je bang voor bent nu nog niet dood ???

Schijterd.....😂

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op 18-5-2022 om 17:25, Wasmachineman zei:

morgen de voorkant. Nu liep er een grote hond rond waardoor ik maar afstand hield…

4 uren geleden, Wasmachineman zei:

Hond lag aan de ketting…

Dus 18-5 niet goed gekeken, of hadden ze toen nog geen ketting ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe