Ga naar inhoud

Rij-impressie Yeti 1.8 4x4


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Wasmachineman wijzigde de titel naar Rij-impressie Yeti 1.8 4x4

Feest ?
Neuh, ik had die grote aan wagen met zijn kosten niet meer nodig en kon kleiner !
Dus één van de redenen dat ik ben overgestapt naar weer een Fabia.
Scheelt me aan wegenbelasting en verzekering enkele honderden euro's per jaar en kreeg er toen een zeer mooie prijs voor terug.
En ja hoger instappen is prettiger maar heb nog steeds geen takel nodig om uit de Fabia te komen.
Dus voor mij een prima wagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ff een update. Verbruik ligt nu na 5000 km incl veel snelweg en veel ritjes naar het strand op 1 op 12.5 volgens de positieve BC.

We “kregen” de auto met 155000 km en nu dus 160000 op de teller. Olieverbruik is nada btw.

aangepast door Wasmachineman
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geniet er maar lekker van. Zeker geen saaie auto om te zien, maar de vormgeving doet wel veel met de luchtweerstand en dus met het verbruik.

Hieronder het gemiddelde van mijn Superb 1.8 na 65 tankbeurten.

 

Screenshot_20210721-012642.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker. Even langs TVS of een andere goede tuner.

Voor de duidelijkheid ik heb de auto niet op de rollenbank gehad. De 360Nm is een opgave van TVS. Het vermogen die zij opgaven was 220pk. Echter de standaard 160pk die Skoda destijds opgaf blijkt in werkelijkheid al tegen de 180pk aan te zitten.

Ik heb zelf de 245pk berekend a.h.v. gewicht van de auto en de sprint van 0-100km/pu. Deze vergeleken met de fabrieksopgave van diverse standaard auto's.

aangepast door VAG-man
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Rosinfield zei:

Vag Techniek geeft 200 pk/310 Nm aan voor stage 1. Voor 1+ 210/320. Voor dat laatste zou ik het geld niet voor over hebben.

JD 210/340. 

Snap ik. Is maar een piepklein stapje. 
Ik ben ook benieuwd wat dit blok  heeft aan vermogen. Misschien heeft de vorige eigenaar de boel al laten tunen in Duitsland? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Op 19-7-2021 om 19:39, Wasmachineman zei:

Ff een update. Verbruik ligt nu na 5000 km incl veel snelweg en veel ritjes naar het strand op 1 op 12.5 volgens de positieve BC.

We “kregen” de auto met 155000 km en nu dus 160000 op de teller. Olieverbruik is nada btw.

Bijna 3 jaar verder is de km stand nu 177000 dus we rijden toch meer dan 5000 per jaar met de Yeti. Meestal korte ritjes maar zojuist ben ik even over de Afsluitdijk gereden en tevreden thuis gekomen. Terugweg op de A7 met 140 km/u op de teller want het is alweer na 19 uur dus mag het een keertje.

En in de afgelopen 3 jaar is er alleen onderhoud gedaan en APK. Remblokjes voor vervangen afgelopen week tijdens de kleine beurt en nieuwe ruitenwisserbladen ook uitgevoerd. Winterbanden eraf en zomerbanden eronder. Laat de lente maar komen!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe