Ga naar inhoud

Opladen en inladen! Zoveel kofferruimte heeft de ENYAQ iV


Ons Skoda Nieuwsmeisje
 Delen

Aanbevolen berichten

rssImage-af3a764db0c76e02a2ac88c1931f334d.jpeg

De ENYAQ iV is de bestverkochte elektrische auto van Nederland! Dat komt waarschijnlijk door de geslaagde combinatie van het nieuwe en het vertrouwde. Enerzijds is het een hypermoderne, volledig elektrische SUV met een stoere uitstraling en een grote range. Anderzijds zijn de eenvoudige bediening, de enorme binnenruimte en het gebruiksgemak zo vertrouwd als appeltaart met slagroom.

Het gebruiksgemak van de ENYAQ iV

Gebruiksgemak zit ´m in een heleboel dingen - klein en groot. Zo heb je in de ENYAQ iV altijd een paraplu en een ijskrabber binnen handbereik. Maar ŠKODA-rijders hebben minstens evenveel waardering voor de allerkleinste Simply Clever-oplossingen. Zoals het klemmetje voor het parkeerkaartje bij de A-stijl en de dop die in een trechter verandert, zodat je geen ruitensproeiervloeistof morst. Het iV-pakket van de accessoirelijst bevat gloednieuwe uitvindingen, namelijk een beschermer voor de laadopening (tegen regen en sneeuw) en een ingenieuze kabelreiniger.

De ENYAQ iV heeft de grootste kofferbak

ŠKODA´s staan bekend om hun grote kofferbakken en de ENYAQ iV schittert op dat gebied. Geen van zijn concurrenten kan tippen aan zijn enorme bagageruimte van 585 tot 1.710 liter. En zoals iedereen met kinderen je kan vertellen: als je een gezin hebt, wordt ruimte steeds belangrijker. Trapauto’s en skippyballen en nemen meer plek in dan je denkt.

Slimme opbergvakken in het interieur

In conventionele auto´s worden bestuurder en bijrijder van elkaar gescheiden door de transmissietunnel. Elektrische auto´s kunnen zonder. De ontwerpers van ŠKODA zagen hun kans schoon en creëerden een nieuw interieurconcept met slimme opbergmogelijkheden. Ze bedachten een brugachtige middenconsole met een grote opbergbak van 11,4 liter tussen de voorstoelen en een Jumbo Box van 6,2 liter onder middenarmsteun.

In de afgebeelde infographic zie je de opbergmogelijkheden van de ENYAQ iV. Bekerhouders met Easy Open-functie vind je in meer ŠKODA-modellen, waaronder in de KAMIQ. Het zijn noppen in de bodem van de houder die het flesje vastklemmen, zodat jij de dop met één hand kunt opendraaien. Het grote compartiment onder de middenarmsteun noemen we de Jumbo Box. Hij is bedoeld om je tablet, smartphone of andere draagbare elektronica in op te bergen.

Speciale organizer onder de kofferbakvloer

ŠKODA heeft ook een Simply Clever-oplossing ontwikkeld voor het compartiment onder de variabele kofferbakvloer. Een speciale organizer met verschillende opbergvakken zorgt ervoor dat praktische spullen zoals het laadsnoer of een boodschappenkrat een eigen plekje hebben en niet gaan schuiven. Om de kofferbak net zo overzichtelijk te houden, gebruik je de set opbergnetten. Die netten zitten samen met de variabele kofferbakvloer in het Transport-pakket.

Lees ook: Simply Clever! Zo komt de ENYAQ iV verder op een volle accu

Lees hier het volledige artikel

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 16-6-2021 om 07:00, Ons Skoda Nieuwsmeisje zei:

Zo heb je in de ENYAQ iV altijd een paraplu en een ijskrabber binnen handbereik

Let wel op, je krijgt 1 paraplu i.p.v. 2. Deze paraplu is ook een heel simpele/kleine versie.

De ijskrabber zit in de kofferbakklep, dus niet meer in de laadklep.

Op 16-6-2021 om 07:00, Ons Skoda Nieuwsmeisje zei:

de dop die in een trechter verandert

Zit er standaard niet in! Schijnbaar zijn ze oude voorraad aan het opmaken...

Op 16-6-2021 om 07:00, Ons Skoda Nieuwsmeisje zei:

Die netten zitten samen met de variabele kofferbakvloer in het Transport-pakket.

De netten vind ik niet heel nuttig. Tip, bestel de verhoogde vloer met de vakjes los voor 75 euro!! (onderdeelnr: 5LG861401 | je hebt dan alleen wel een minder stevige 'plank' van de laadvloer, maar dit lijkt geen issue te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach  ja , ik had bij de Fabia onverwacht een paraplu erbij zitten, en bij de tankdop zit er een ijskrabber en paraplu nog nooit gebruikt omdat die het formaat heeft om een kind van 3 a 4 jaar oud droog te houden.
Ijskrabber, tsja leuk maar ook nog nooit gebruikt daar ik al jaren me eigen goede krabber overzet van wagen naar wagen.

En dan die trechter vuldop... heb er op bepaald moment een aangeschaft , leek me wel handig.
En JA ik mors minder MAAR ik mors evengoed nog steeds als ik moet bijvullen
Oké kan ook aan mezelf liggen hoor, dat ik toch iets niet goed doe hierin....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe