Ga naar inhoud

ENYAQ en zekeringen tbv dashcam


Doppie-2
 Delen

Ga naar oplossing Opgelost door Doppie-2,

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig mijn dashcam te installeren in de Enyaq met een camera voor en achter. Draden trekken gaat prima.
Ik ben nu op zoek naar de vrije zekering plaatsen (die kleine smalle) omdat ik 1 voeding permanent nodig heb en 1 voeding welke schakelt als de voeding in de auto aangaat voor het rijden. Weet iemand zo welke vrije zekering plaatsen ik hiervoor kan gebruiken?

Op dit moment heb ik enkel zekeringen gevonden welke aan/uit gaan op het moment dat je de auto aanzet/instapt.
Ik zoek echter een altijd aan, permanente voeding. Ook als de auto geparkeerd staat zodat de dashcam altijd aanstaan.
Iemand ervaringen hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrije zekeringen permanent en geschakeld zijn er in algemeen niet standaard in de zekering kasten van de Skoda's
Maar er is wel een relatief simpele oplossing https://www.conrad.nl/p/basetech-plattezekeringsadapter-platte-zekering-mini-aantal-polen-1-15-a-150-mm-1-stuks-1668374

Hoef je alleen nog maar uit te zoeken welke zekeringen er nu continu en geschakeld zijn.
Dit is het kleine zekering model en voor de standaard steekzekeringen bestaan deze ook en ook bij conrad te verkrijgen

En dan vinden wij het ook fijn als je je even voorstelt in " WIE BEN IK " , we zien dit een beetje als een fatsoen norm

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, EdK zei:

Vrije zekeringen permanent en geschakeld zijn er in algemeen niet standaard in de zekering kasten van de Skoda's
Maar er is wel een relatief simpele oplossing https://www.conrad.nl/p/basetech-plattezekeringsadapter-platte-zekering-mini-aantal-polen-1-15-a-150-mm-1-stuks-1668374

Hoef je alleen nog maar uit te zoeken welke zekeringen er nu continu en geschakeld zijn.
Dit is het kleine zekering model en voor de standaard steekzekeringen bestaan deze ook en ook bij conrad te verkrijgen

En dan vinden wij het ook fijn als je je even voorstelt in " WIE BEN IK " , we zien dit een beetje als een fatsoen norm

Yo, inderdaad. Heb me inmiddels even voorgesteld. Kwis t niet 🙂 Excuus.

Maar het uitzoeken is inderdaad de uitdaging. Heb nl niet zoveel meetapparatuur beschikbaar om vast te stellen welke vrije plaatsen permanent zijn en welke geschakeld.
Ik heb het vermoeden nl dat er geen enkele een permanente voeding levert zodra de auto op slot gaat. Mn dashcam start immers iedere keer opnieuw op als ik de auto binnenkom. Mocht iemand al iets weten hierover qua voeding, hoor ik het graag. Anders zal ik er een keer voor moeten gaan zitten (lastig met een spanningszoeker en dan auto opslot ed).
Alternatief is een permanente voeding trekken vanaf de 12V accu, maar dan moet ik van de motorruimte onder de kap naar binnen. Liever niet.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Constante spanning staat in algemeen bij Skoda op de 12V wcd wat voorheen ook wel als sigaretten aansteker werd gebruikt.
Maar nu weet ik niet hoe het nu bij de Enyaq zit en of die 12V wcd's ook nog gemonteerd worden
Misschien dat @PC-fre@k je hierin kan helpen met zijn duracelwagen....🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Heb wat zitten meten.
Zekering 23 was bij mij vrij en levert permanente voeding.
Heb op zekering 58 was leeg en levert een geschakelde voeding.

Nu nog in conclaaf met mn Chinese leverancier van de voedingbox van de dashcam want die doet t niet goed op de permanente voeding. Grrr
Heb nu de geschakelde draad op de permanente voeding. Dashcam draait dus 24h/dag.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe