Ga naar inhoud

Skoda navigatie software op SD kaart


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Voor diegene die een orgineel Skoda Navigatie in hun wagen hebben en nog met een 16Gb kaart en niet de 32Gb
Dan ben je eigenlijk genoodzaakt om een nieuwe SD kaart te kopen !
Bestel je die bij je dealer dan betaal je echt de hoofdprijs.
Bij buren is een zekere raynesh die van weekend met een weblink kwam waar hij voor net geen €50,00 de 32Gb versie met laatste kaartmateriaal had aangeschaft.
Toko https://www.amazon.nl/s?i=merchant-items&me=A2ZOMX7LMO6KTU&rh=p_4%3AHERE&dc&marketplaceID=A1805IZSGTT6HS&qid=1623258410&ref=sr_nr_p_4_2 bied deze aan.
Uiteindelijk er ook één besteld en na de bestelling geplaatst te hebben neemt de verkoper via whatsapp contact met je op en stelt je 3 vragen over je navi en aan de hand van je antwoorden weet hij of je wel of niet de juiste kaart hebt besteld.
 
En volgens Amazon zou het de 17e uiterlijk binnen moeten zijn maar na 4 dagen wachten lag het vanmiddag na een dag van noeste arbeid op de mat.
Oude kaart er uit gehaald en nieuwe erin gestopt en zonder hikken slikte hij de SD kaart en kon ik meteen navigeren naar me familie

Doet niet alleen Skoda maar ook vele andere automerken !

Een aanrader dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Klopt, maar deze verkoper checkt per whatssapp van te voren netjes of je wel de juiste hebt besteld
Zo niet dan trekt hij dit nog recht.
En bij MP heb ik daar me twijfels over !
Maar goed je hebt alle recht om op MP te bestellen hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.amazon.nl/Nieuwste-SD-kaart-Amundsen-Update-Europa/dp/B08BTV7YBD/ref=pd_sbs_1/259-9876199-9843864?pd_rd_w=D68oG&pf_rd_p=4cd60f94-1e8c-4873-8a35-b70ec8384981&pf_rd_r=TQSKPH9A525HR4WB5BRT&pd_rd_r=98e0a4bb-f5bf-4c4c-9e09-664e36c6e75f&pd_rd_wg=z7cJa&pd_rd_i=B08BTV7YBD&psc=1

Ik had deze zelf ook al terug gevonden op Amazon, iets goedkoper, en volgens de titel zou hij moeten passen op mijn systeem denk ik. Heb een octavia van 2018 1.4tsi cng, gps is het type amundsen. Er bestaan inderdaad ontzettend veel van die kaartjes als je even gaat kijken...

Maar op Amazon weinig over welke landen je allemaal krijgt voor je update, ik wou graag de ECE A1 op mijn kaartje hebben

Ik zag dan ook nog een andere verkoper waar er radarvermeldingen zouden opstaan.

Op het skoda portaal kun je bij mijn weten geen radarvermeldingen verkrijgen, wat ik toch wel een tekortkoming vind.

In mijn vroegere renault kon je op internet gratis aanvullende software voor de ingebouwde tomtom krijgen om de radarcontroles/gevarenzones in uw systeem te plaatsen, was ik vrij handig vond.

Het probleem die ik nu heb is, ik heb dus een 16Gb kaartje, waar ik de versie van 2019 nog had kunnen op downloaden (de ECE 5 kaart).

Het was dus al een tijdje geleden, en dus al nieuwe versies te vinden.

Nu wou ik dus de ECE 4 op het kaartje zetten, met +/-8,4Gb van grootte. En via eigenschappen had ik 14,8Gb vrije ruimte zo te zien, wat dus perfect zou moeten lukken.

Maar ik krijg de melding dat er te weinig ruimte vrij is op de kaart om de update te kopieëren... Wat ik niet goed begrijp.

https://euronavmaps.com/de/volkswagen/78-skoda-navi-amundsen-gen2-sd-card-europa-2021.html

Dit was de kaart van de verkoper waar er ook radarvermelding zou op staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
14 uren geleden, ruijtersfotografie zei:

Kreeg een bericht van Post nl. 14 euro inklaring.

Beetje vreemd !?
Link waar ik hem heb aangeschaft was een verkoper uit frankrijk
En had deze met paar dagen thuis
Na bestelling en betaling met paypall kreeg ik netjes een whatssapp bericht van de franse verkoper om wat gegevens van de navi unit in me Fabia
Na die doorgegeven te hebben wist hij zeker dat ik de juiste SD kaart had besteld en is hij verzonden.

En met europa waar volgens mij France ook onder valt hebben we geen inklarings kosten
Dus of je neppen je bij Amazon of je kaart komt bijvoorbeeld rechtstreeks vanuit China...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe