Ga naar inhoud

Eindelijk


canonex
 Delen

Aanbevolen berichten

Op 4-6-2021 om 16:48, canonex zei:

Direct een 1ste test van de BlueCorner laadpaal en de verkregen badge.

Hoe ervaar jij het hele proces van plaatsing van de laadpaal? Mijn Enyaq komt eind december (hopelijk) en ik moet dus heel die procedure nog doorlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, B0scr0ss3R said:

Hoe ervaar jij het hele proces van plaatsing van de laadpaal? Mijn Enyaq komt eind december (hopelijk) en ik moet dus heel die procedure nog doorlopen.

Wij zitten met het bedrijf bij Leaseplan en dit zijn dit jaar overgeschakeld naar BlueCorner voor de laadpalen.
BlueCorner installeert echter niet zelf en werkt in onderaanneming met Unit-T.

De installatie werd ingepland in samenspraak met Leaseplan die hen laat weten wanneer de wagen ongeveer geleverd wordt.
Bij de afspraak kreeg ik eerst twee nederlandse installateurs, bleek echter dat het nodige materiaal geleverd was in hun stock (±50 km van mijn adres).
Er moest ook nog een belgische technieker komen dus ging één al die stukken halen.
Tegen de middag was die terug en kon de installatie beginnen.
Op het einde toen ze wilden vertrekken werkte een deel in mijn huis  niet meer dus mochten ze de kasten weer open doen en controleren.

Nadien was het wel in orde.

De keuring nadien was in orde op wat administratie na: ze hadden geen informatie bij de nieuwe zekeringen geplakt en er wordt blijkbaar ook geen verplichte CE sticker geplaatst (is blijkbaar in overleg tussen BlueCorner en Unit-T maar kan wel zorgen voor een gefaalde keuring afhankelijk wie dit doet).

Toen ik de wagen echter had moest ik wel contact opnemen met beide partijen want de zekeringen stonden niet aan (je moet eigenlijk officieel eerst je keuring hebben).
Toen lieten ze me via mail weten dat 'als ik een mondelinge goedkeuring gekregen had ik die zekeringen op mocht zetten'.
Ik heb dit verleden weekend toch maar gedaan en heb goed kunnen laden.

De BlueCorner website waar je alles kunt nakijken is amateuristisch.
En best kun je ook navragen bij installatie of ze iets extra kunnen installeren of configureren als je zonnepanelen hebt.
Bij een collega van mij hebben ze dat gedaan en die kan het opladen beperken tot wat de zonnepanelen geven.
Als ze straks in België met die speciale piekbelasting of -berekening komen kun je zo het gewone verbruik beperken.

Ik moet nog nagaan of dit bij mij gedaan is of nog kan gedaan worden.


Heb wel de indruk dat alles nogal snel gaat voor al die bedrijven.
Bij Unit-T moesten ze nederlandse collega's gebruiken omdat ze niet meer kunnen volgen met aanvragen.
Doch in Nederland gelden andere regels dan hier in België dus moesten die mannen elkaar steeds controleren.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, B0scr0ss3R said:

Dan zal ik er maar goed op tijd aan beginnen 😉
Hier ook leasing via LeasePlan.
Op hoeveel kW heb jij laten aansluiten?

Ik heb (voor onze belgische regering en electriciteitsmaatschappijen weer iets nieuws bedacht hadden) alles aangepast naar 3-fase.
Kan nu dus laden aan 11kW.
Maar als ze straks met die piekbelasting beginnen ga ik die weer moeten limiteren naar 3 of zo.
Krijg wel de stroom terugbetaald maar die piekberekening nemen ze er niet bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, canonex zei:

Ik heb (voor onze belgische regering en electriciteitsmaatschappijen weer iets nieuws bedacht hadden) alles aangepast naar 3-fase.

Ja, da's weer een goeie, hé. Iedereen moet elektrisch gaan rijden maar we mogen geen te grote vermogens trekken want daar is men ook niet blij mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe