Ga naar inhoud

FABIA 4 take a closer look


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

  • EdK wijzigde de titel naar FABIA 4 take a closer look

JA prijskaartje ben ik ook zeer benieuwd naar !
En dan zou het zo moeten zijn als de Combi uitvoering uiteindelijk op markt komt er een 1500 euro bijgeteld moeten worden....
Althans zo was het de jaren voorheen, maar of dit nog opgaat bij het MQB platform ???

En dan zegt me gevoel dat ze uiteindelijk geheel niet met de Combi komen in de FAB4 uitvoering...
Alle andere fabrikanten die met een station uitvoering in dit segment kwamen zijn met die productie gestopt.
Seat / Polo van VW / Renault / Peus

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nieuwe platform zal gebruikt worden om binnen VAG een besparing te doen, omdat dan het oude platform niet meer alleen voor de Fabia gemaakt hoeft te worden, verder zie ik eigenlijk alleen maar wat logische technische updates (zoals de Led-verlichting). Veel van de getoonde zaken zullen maar op een deel van de Fabia geleverd worden (zoals het panoramodak), en ook van de ledkoplampen vraag ik me af of dit ook voor het instapmodel is, of alleen voor de duurdere uitvoeringen of als extra optie.

Hieronder de zaken die mij wel opgevallen zijn in het laatste filmpje:

Opmerkingen:
- ronde ventilatieroosters in dash enige ronde vorm in het interieur
- knipperlichten niet dynamisch
- ondergrill honingraat, bovengrill tralies, een klassieke stijlfout die bijvoorbeeld ook op de Octavia III al is gemaakt.
- scherpe hoekige vormen (piramide punt) in de achterlichten, maken dat deze lichten zeer gevoelig zijn voor scheuren bij kleine ongelukjes, waar een rondere vorm zonder schade uit de strijd kan komen.

- Ik zie her en der aan de buitenkant hoekige randen waarbij ik het idee heb, dat het vooral voor de styling moet, maar geen functioneel iets is. (kijk bijvoorbeeld de onderkant van de achterbumper/diffusor, en het onderste deel van de voorbumper vanaf de zijkant gezien)

 

Voorlopig blijf ik de aankondigingen en ander nieuws van de Fabia 4 kritisch volgen.

 

 

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Cordoba zei:

Het nieuwe platform zal gebruikt worden om binnen VAG een besparing te doen,

Met de 3 hadden we al onderdelen van het MQB platform, nu dus geheel en als laatste in de VAG groep.... dus de bezuiniging zal afgerond worden zodra de combi 3 ook niet meer geproduceerd zal worden

 

1 uur geleden, Cordoba zei:

Veel van de getoonde zaken zullen maar op een deel van de Fabia geleverd worden (zoals het panoramodak), en ook van de ledkoplampen vraag ik me af of dit ook voor het instapmodel is, of alleen voor de duurdere uitvoeringen of als extra optie.

Panoramadak zal ongetwijfeld een optie worden die je kunt aanvinken, wat betreft de LED heb ik gelezen ( kan niet 1,2,3 terugvinden waar een standaard worden voor instap tot duurste uitvoering.

En de CW waarde schijnt een 28 te zijn, dus al die opsmuk zal hieraan deels aan meehelpen.
Maar zoals al eerder door anderen en mezelf gezegd, de prijs zal doorslaggevend worden of het model populair blijft in de Skoda gelederen.

Mijn vermoeden zegt dat de prijs zonder meer ruim onder die van de Scala moet blijven, maar de toekomst zal het gaan vertellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • EdK prikte dit topic vast

Ja dat 5 bak dat doet me geheel niets
In de Yeti had ik een 6 bak en of ik de meerwaarde daar van ondervonden heb ? NEE niet echt
Ja moest nog versnelling doorschakelen na ze 5, dat die zuiniger werd ? Nee niet echt zuinig was de Yeti met ze 1,4TSI

En nu met me Fab3 combi heb ik ook 5 versnellingen en bevalt me prima, en met me zakelijke Caddy 2,0TDI heb ik ook gewoon een 5 bak.
Het is alleen hoe de verhouding in de versnellingen is opgebouwd, en dit voldoet bij mij prima

En Fabia in een Hybride aanbieden, ja milieu technisch gezien leuk. Maar prijstechnisch zou die volgens mij een prijskaartje krijgen die veel te hoog komt te liggen voor de groep kopers van de Fabia.
Dus we gaan er maar van uit dat dit het laatste Fabia model gaat worden en dat we daarna een volwaardige elektrische vervanger gaan krijgen voor de Fabia.
En waarschijnlijk met een andere naam vermoed ik zomaar

  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen hybrid, das geen haalbare kaart in deze prijsklasse das duidelijk... maar mild hybrid bedoelde ik.. maar maakt m wellicht ook te duur..

Zie trouwens dat de Polo en de Ibiza ook alleen met een 5 bak komen. had het idee dat het alleen voorbehouden was aan de Fabia..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zat daarstraks is even op Skoda site een Fabia 4 samen te stellen
En dan zie ik een prijs staan basis en ik selecteer een set velgen 17 inch ipv de standaard 15  die voor een ruime 700 eurie aan meerprijs zou hebben.
Alleen zie ik de prijs bovenin opeens staan en had zoiets van DAT klopt niet.
Dus de calculator erbij gepakt van Windows en eens gaan optellen en als ik er 795 bij optel dan werd er bij Skoda 1795 bij opgeteld...
En ja dan loopt een prijs van een Fabia 4 ineens wel de spuigaten uit

Ze maar een bericht gestuurd, en nu eens kijken of het word aangepast...
Dat gesjoemel van ze .................

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar nu lever je de standaard in en daar staat ook een bedrag voor !
En leuke is dat ik nergens in de samenstellijst iets tegenkom van 4 seizoensbanden
Bij me Caddy stond daar ( bij VW) dus een 200 euro voor...
Die me dealer bij aanschaf van me Fab 3 toen ook in rekening wilde brengen, maar goed die heb ik dus niet betaald
Was op dat moment wel of niet een Fab 3 verkopen.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat die 1000 euro extra nog iets te maken heeft met BPM: door grotere velgen (en daarbij horen ook bredere banden) te kiezen, gaat een auto in elk geval op papier meer brandstof verbruiken, en via belasting/BPM wordt dat tegenwoordig extra belast, ook omdat de uitstoot volgens de norm dan hoger zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan zo wezen @Cordobamaar dan moeten ze niet onder bij de velgen een meerprijs neerzetten die dan dus niet klopt
Zet hem dan neer incl de BPM/BTW en weet ik wat nog meer voor overheidsroversbedragen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Wie heeft hem al in wild op de autowegen zien rijden ??
Tot heden ben ik er NUL tegen gekomen.
Zelfs me dealer had er een 3 maanden terug geen in de showroom staan.
Wilde ik hem zien dan moest ik even naar Alkmaar rijden want daar zou een kale versie staan....

Ben dan ook erg benieuwd dat als ik er nu één zou bestellen hoe lang de wachttijd gaat worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoorde vandaag dat VAG zijn topmodellen voorrang geeft wat de distributie van microchips betreft (eerst Bentley en Porsche en Audi) om zo hun winstmarge ten kosten van de goedkopere merken op peil te houden. Bepaalde productielijnen van Skoda worden hierdoor zelfs helemaal stilgelegd, dus kan nog wel even duren vrees ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe