Ga naar inhoud

Meivakantie met de auto in Nederland: 8 Simply Clever-tips


Ons Skoda Nieuwsmeisje
 Delen

Aanbevolen berichten

rssImage-1666a7168dfa93f206e30bab873f4452.jpeg

Dit jaar hebben alle schoolregio’s meivakantie van 1 t/m 9 mei. Hét moment om er een week tussenuit te gaan in eigen land. Hieronder lees je hoe je het maximale uit je autovakantie haalt. Bonustip: let erop of de airconditioning je door de lentezon opgewarmde auto snel genoeg afkoelt. Valt dat tegen, plan dan meteen een airco-onderhoudsbeurt bij de ŠKODA Dealer.

1. Maak van de reis een uitje

Andere jaren is er onderweg geen tijd voor uitstapjes; Italië is ver weg en dus moet je kilometers maken. Maar nu je toch in Nederland blijft en de afstanden kort zijn, neem er dan juist wél de tijd voor. Ontwijk de snelwegen, stop op mooie plekken voor een picknick of een wandeling en laat het vakantiegevoel alvast beginnen.

2. Laat de drop en pindakaas maar thuis

Nederlanders die ver van huis gaan, nemen massaal drop, kaas en pindakaas mee. Dat is geen grap, het zit in de aard van het beestje. Je kunt je die moeite besparen wanneer je binnen onze landsgrenzen blijft. Dan zijn op elke vakantiebestemming drop, kaas en pindakaas te koop en hoef jij er niet mee te sjouwen.

3. Gebruik de paraplu waar nodig

De weersverwachtingen voor de meivakantie zijn goed: geregeld zon met af en toe een wolk. Uit die wolk kan een spat regen vallen, dus vergeet niet om de paraplu uit je ŠKODA mee te nemen als je gaat wandelen. Onderweg kun je vertellen dat ŠKODA’s passie voor de plu begon met de eerste generatie SUPERB en dat tegenwoordig bijna alle ŠKODA-modellen over deze Simply Clever-oplossing beschikken.

4. Upgrade je ŠKODA met afvalbakjes

Tijdens de meivakantie zijn de eerste terrassen weer open. Een gezellig vooruitzicht, maar het zal er wel druk zijn. Dranken en snacks ‘to go’ blijven een uitkomst. Met als nadeel dat lege koffiebekers en bekruimelde servetjes zich ophopen in de auto. Doe jezelf en je passagiers een plezier en upgrade je ŠKODA met afvalbakjes voor in de portieren. Je bestelt ze in de ŠKODA Webshop.

5. Slaap net zo lekker als thuis

Je neemt minder spullen mee voor één week Zuid-Friesland dan voor drie weken Zuid-Frankrijk. Dit betekent dat er ruimte overblijft in de auto voor luxezaken die je normaal thuislaat. Zoals je eigen hoofdkussen of dekbed, zodat je op vakantie net zo lekker slaapt als thuis. Of je neemt de grote barbecue mee. Of de tuinmeubels. Of de racefiets.

6. Deel je kofferbak handig in

Over licht reizen gesproken: als je weinig bagage meeneemt, kunnen de spullen gaan schuiven in de grote kofferbak. Je zet ze vast met het fixeersysteem voor bagage; opstaande randen met klittenband eronder waarmee je tassen, kratten en dozen klem zet op de vloermat. De 3-delige set van bagagenetten kan ook een uitkomst zijn.

7. Wees blij dat je niet hoeft te vliegen

Ga je normaal met het vliegtuig op vakantie? Dan weet je hoe stom vliegvelden zijn. Je moet uren van tevoren aanwezig zijn, vervolgens sta je in verschillende rijen en als je eindelijk aan de beurt bent, doen ze moeilijk over je vloeistoffen. Het feit dat je al dit gedoe ontloopt, maakt elke autovakantie op voorhand geslaagd. 

8. Geniet van de extra beenruimte

Nog een nadeel van vliegvakanties is dat je moet bijbetalen voor extra beenruimte. ŠKODA-rijders weten niet wat ze overkomt, want zij zitten in hun auto nooit om beenruimte verlegen. In grote modellen als de KODIAQ en SUPERB is de achterbank zelfs zo ver van de voorstoelen verwijderd, dat spraakversterking wordt gebruikt om de stemmen van de bestuurder en bijrijder door te geven naar de luidsprekers achterin. Dames en heren, hier spreekt uw gezagvoerder…

Lees ook: Kleur maakt blij! Rij lekkerder met Ambient Lighting

Lees hier het volledige artikel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze komende vakantie in Italië zou starten op 29 april maar dit is dus gecanceld dus gaan we sinds tijden weer eens op vakantie in eigen land. We hebben een “chalet” geregeld in Veere, provincie Zeeland. 6 nachten slapen we hier en gaan we weer eens de toerist uithangen in Nederland. We vertrekken zaterdag 1 mei en komen donderdag 6 mei weer thuis. 

Heeft iemand nog tips waar we echt naar toe moeten, behalve het pittoreske Veere waar we verblijven? 

1. Deltawerken willen we bekijken natuurlijk

2. Vlissingen

3. Leuke plaats in België? Brugge of Gent is relatief dichtbij

4. Auto dealer kan altijd, merk maakt niet uit 😉 

5. .....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Brugge en Gent zijn beide leuke en mooie plaatsen...
Maar of nu met Covid ook zo leuk is om daar te vertoeven.....
Maar in Zeeland naar de oester en mosselkwekerij kan ook leuk zijn.....

Hoop alleen niet dat je een chalet gehuurd hebt van de oost stappengroep ??
Want dan adviseer ik je om het te annuleren of gewoon thuis te blijven !
Want anders heb je een horror vakantie met die 40 / 45 chalets......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hutje naast Menno dus eigenlijk....
Nee maar was even bang dat je wat van oost stappen zou hebben geboekt.
Omdat die zijn oorsprong in zeeland zit en nog best wat parken hebben (helaas)
Maar daar wil je nog niet door gevonden worden....

Dus indien wel geval was geweest dan had ik je echt geadviseerd om de boeking te cancelen en wat anders te zoeken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Ed voor de waarschuwing. 

Even een plaatje bij het verhaaltje: Voetballen kunnen we erg goed hier zo te zien maar geen buren die de bal terug kunnen gooien dus erg ver lopen als ik niet in de juiste richting schiet.

Er staan ook fietsen klaar dus Veere doen we per fiets en de rest met de Peus zoals gebruikelijk. Die Peus heeft ook even een mini-vakantie want in de afgelopen periode zijn er ruim 30.000 km bijgekomen sinds ik ben gestart in november. Nu even heen en weer naar Veere is 400 km in 6 dagen, wat ik normaal in 1 dag doe? 

575FF4CF-8D1A-4DC4-9223-7B4EC7C8806C.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook Middelburg even aandoen: fraai stadhuis, en volgens sommigen mooi oud centrum, en ook de stadsbrouwerij in Middelburg kan leuk zijn. Kleine brouwerijtjes zijn ook vaak veel interessanter om te bezoeken dan de grote jongens. Alles is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van wat er vanwege corona mogelijk is.

Als je naar het strand in Vlissingen gaat, hou dan rekening met een vloedgolf van een passerend schip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank vergeet je Duitse woordenboek niet mee te nemen: die verrekte Zeeuwen spreken iedereen die ze niet kennen aan in het Duits. 😉

(tante van me heeft jaren in Arnemuiden gewoond, was ze boodschappen aan het doen in een winkel waar ze vaker kwam, werd ze zelfs als dorpsbewoner aangesproken in het Duits)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja, Vlissingen.

Ik heb er ruim 20 jaar gewoond. Heb er zowel goede als slechte herinneringen aan. En Walcheren, vooral alle B-weggetjes ken ik als mijn broekzak.

51138646548_19b563bf22_o.jpg

 

En de boulevard in Vlissingen is altijd goed voor fraaie vergezichten richting België!

Fort Rammekens bij Ritthem is wellicht ook een bezoekje waard.

Geen idee of je het nu kunt bezoeken. Maar in mijn jeugd was dat vrij speelterrein en nog niet toeristisch vernaggeld door SBB.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-4-2021 om 19:58, Wasmachineman zei:

Bedankt! Aardig wat tips erbij. Vlissingen is leuk ook vanwege Michiel de Ruyter. Beroemd ook natuurlijk daardoor. 

We krijgen het nog druk de komende week.

 

C9C74E71-C776-460C-AA31-FED9CD147AA2.jpeg

Schitterende stad met veel te zien. Maar het was code rood vanwege de storm dus mocht ik heeeeel even de auto uit en op de foto met Michiel. Daarna weer de auto ingeduwd (Corona-proef uiteraard) en Vlissingen uit geraced naar Zoutelande.

Zoutelande, duidelijk andere koek. Want willen geen toeristen meer sinds Bløf de zomerhit “Zoutelande” lanceerde een paar jaar terug. 
Je mag parkeren nadat je €50 betaalt in een parkeermachine? Debiel gewoon. 
 

Gas erop en weg dus naar Middelburg waar ze wel normaal doen. 

308C79B2-4FF8-4ED8-B570-EF281A9D0D23.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Middelburg was erg mooi en zelfs vanwege 5 mei gratis parkeren overal? Perfect voor de zuinige Hollanders. Maar ook veel Belgen waren hier, logisch omdat België nog op slot zit en NL tot 18:00 open is.

Heerlijk hier! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik ff blij dat ik deze zomer mn eigen koelkast heb in Zeeland 😄

 

Is dat bizarre parkeertarief echt in heel Zoutelande? Jammer, was altijd mijn favoriete strandplaatsje. Maar 50 euri voor een parkeerplek is van de zotte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Parkeren buiten de stadsgrens kan wel en dan lopen naar het centrum. Op die dag was dat geen optie voor ons want het stormde behoorlijk met windkracht 8. En in de zomer ook geen optie als je je handen vol hebt met strandspulletjes, kinderen etc plus de warmte die dan mee telt?

4 uren geleden, MarcoO2 zei:

Ben ik ff blij dat ik deze zomer mn eigen koelkast heb in Zeeland 😄

 

Hoe dan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, MarcoO2 zei:

Een eigen huis, een plek onder de zon... 😉

Heb jij een huis daar? Leuk! Wij denken erover om ook iets te kopen om in het weekend te zijn. Maar dan wel dichterbij en dan in Callantsoog. Zouden we kunnen fietsen vanuit Hoorn? Ja. In de herfst gaan we kijken wat er eventueel gekocht kan worden voor een “appel en een ei” want de bodem is in zicht van de schatkist! 😂

2 uren geleden, EdK zei:

Vanmorgen in Veere had ik nog Hagelstenen !
Bijeen geveegd om me bier koel te houden

Ik wist niet dat jij bier lust?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Wasmachineman zei:

Ik wist niet dat jij bier lust?? 

Liever niet, maar denk soms aan me collega die wel een koud biertje lusten....😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe