Ga naar inhoud

Knallen met Max in de Formule 1 πŸ‡§πŸ‡ͺ πŸ‡³πŸ‡±


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Volgens Sky heeft Ferrari voor LeClerc de 3e motor met een oude turbo ingezet tijdens de vrije trainingen van vandaag, om morgen er een nieuwe motor, turbo, MGU-H, MGU-K in te stoppen om zo in één keer met een stel penalty's de race van achteraan te beginnen, maar wel met een extra motor enz. in de pool, waar later het seizoen dan gebruik van gemaakt kan worden zonder penalty.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere opvallende zaken tijdens de vrije trainingen van vrijdag:

- Ocon is in FP1 uitgevallen na een paar rondjes doordat ie rechts voor een remprobleem had. Oorzaak bleek achteraf een stuk keukenpapier dat tussen de remmen was gekomen. Ook in FP2 zag je soms stukken vuil over het circuit waaien, en verslaggevers hadden het er in FP2 ook over dat ze op sommige plaatsen langs het circuit lege plastic flesjes zagen liggen (gevaar dat die door de luchtverplaatsing van de auto's op de baan terechtkomen)

- in FP1 zag je een knaagdier de baan oversteken en net niet geraakt worden door één van de Ferrari's😬

- Max klaagde in FP1 over 'clipping' dat zou te maken hebben met het elektrische deel van de aandrijving.

- ook in FP2 zag je weer stukken papier/plastic over de baan waaien, dat is op een circuit nogal bijzonder, op een stratencircuit is dat een vaker voorkomend probleem (was in Baku ook te zien).

- Max in FP1 en FP2 heel de snelste zowel op de zachte als de middelharde band, Checo was wat langzamer in FP2, maar volgens Christian Horner door andere set up voor beide rijders.

- Lewis Zeurkous heeft gewoon aan beide trainingen deelgenomen, maar Nyck de Vries (reserve rijder was wel te zien in de pitbox)

- Bottas heeft door een technisch probleem in FP2 niet eens in de auto gezeten, laat staan gereden.

- voor straks en zaterdag worden flinke buien verwacht, voor zondag (race) droog weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was een uurtje in de war met de start van FP3, dus alleen het staartje gezien. Het was een kleddernatte training, en ook voor de kwalificatie wordt veel nattigheid verwacht. Max niet zoals velen verwacht zouden hebben boven aan de lijst maar plek 9 achter Checo, waar Alonso de snelste tijd neerzette. Ik dacht even dat Max gewoon verstandig en rustig zijn rondjes had gemaakt om te voorkomen dat ie brokken zou maken vlak voor de kwalificatie, maar dat blijkt niet helemaal juist:

ba8bff67-f5a2-4eb3-933a-0bd67a38e539_ori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet in slaap gevallen maar er was ook niet zoveel bijzonders te melden, alleen dat Leclerc nu officieel achteraan start vanwege weer een nieuwe motor, maar dat had ik vrijdag al gemeld. Het was een leuke kwali om te kijken met rijders die doorschoten, Russell die gewoon te vroeg de slicks er onder liet zetten (er waren te veel plekken met echte plassen, en als je aan de kant moet voor een rijder in een snelle ronde (dus in het nat) heb je gelijk koude banden).

Het lastige met zo'n kwalificatie is dat je niet goed weet hoever de afstelling van de auto's is afgestemd op een natte baan, want voor de verwachte droge race, mag alleen de stand van de voorvleugel nog aangepast worden, dus dat kan nog aardig wat wisselingen opleveren in de race.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Cordoba zei:

Veel plezier en eet smakelijk.

Thx! 🍻

1 uur geleden, Cordoba zei:

Wat ik me afvraag, als je een tv-beugel door de wand van de 20' vastschroeft, krijg je dan geen lekkage? (of roest vanuit het boorgat)

Die tv beugel zit exact in een uitsparing van de achterwand. Keurig afgewerkt (niet door mij 😜) en beschermd tegen invloeden van buitenaf, net zoals andere doorvoeringen waarbij bijv. de stroom toevoer doorgaat naar de garage. 

Β 
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Topsnelheid van de RB ligt hoger, DRS compenseert dat wel maar het rechte stuk was niet lang genoeg om in te halen zonder dat ze er samen afgaan in de bocht daarna.

Mooie prestatie van Alonso en Zhou, ik ben stevig teleurgesteld door Latifi en Stroll die beiden de auto heel hebben gehouden.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alonso heeft na de race nog 5 seconden straf gekregen omdat ie te vaak van lijn had gewisseld om Bottas achter zich te houden, hierdoor zakt Alonso in de uitslag naar plek 9, achter Bottas en Zhou.

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.telegraaf.nl/sport/192548340/formule-1-herhaalt-klimaatneutraal-zijn-in-2030

De Formule 1-top gaat vanaf de komende race in Silverstone de eigen doelstelling om in 2030 klimaatneutraal te opereren extra promoten.

Naast die ambitie over acht jaar moet de nieuwe generatie motoren in de sport (vanaf 2026) gebruikmaken van 100 procent duurzame brandstof.

Sinds de sport in 2019 bekendmaakte in 2030 klimaatneutraal te zijn, zijn de eerste stappen gezet volgens de Formule 1-leiding. Zo zijn vrachtcontainers opnieuw ontworpen om efficiΓ«nter gebruikt te kunnen worden en worden ook de promotors van de verschillende Grand Prixs aangespoord om mee te denken als het gaat om zaken als plastic en afval.

Belangrijk punt voor de komende jaren zal een betere indeling van de steeds voller rakende racekalender worden, om zo de vracht- en reislogistiek efficiΓ«nter te maken. CEO Stefano Domenicali kondigde eerder al aan dat dit een punt van aandacht is. Dit jaar vond de derde race bijvoorbeeld plaats in AustraliΓ«, gevolgd door een Grand Prix in ItaliΓ«, waarna weer naar Miami werd gevlogen. Na twee Europese races kwam daarna de ook al niet al te logische combinatie Azerbeidzjan-Canada.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De racekalender heeft ook te maken met historie (in welke periode wordt de race op een bepaald circuit gereden, zo is de Hungaroring bijvoorbeeld altijd in augustus net als Spa-Francorchamps, dat is het lokale publiek (die de races bezoeken) zo gewend. Daarnaast als er races uitvallen en een vervanger gekozen moet worden, krijg je ook nog wel eens onlogische verplaatsingen. Gelukkig wordt pakweg de laatste 10 jaar wel gewerkt met zo veel mogelijk een aantal races in dezelfde regio/tijdzone, dat zag je aan het eind vorig jaar ook met de races in het Arabische deel van de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

één ding is zeker, die bandenstapels in Silverstone zijn veels te laag.....
Tis dat er een hek achter staat.

En dat met een volle tank brandstof.....πŸ€”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leg me één ding uit !!
Waarom is leclerq niet tijdens safetycar voor de zachte band gegaan ???
Wat gaat er toch steeds fout daar in die stal

Maar goed prima deze uitslag voor Verstappen, kost hem minimaal punten op deze manier

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ik begreep dat bij deze race voor het eerst de familie van Zhou uit China bij een race was, en dan gebeurd dit. Overigens wéér een Mercedescoureur die een ander het ziekenhuis in rijdt (Russell was hier gewoon de hoofdschuldige) en niet Zhou maar Albon die afgevoerd is naar het ziekenhuis. Albon liet zijn gas los omdat de auto voor hem (Bottas?) dat ook deed, en werd vervolgens vol door Vettel aangereden en in de muur geramd, waar ie van andere auto's ook nog een paar tikken kreeg.

Ik krijg wel steeds meer de balen van die Engelsen: eerst al de hele week oude koeien uit de sloot halen om zo haat te kweken, en zelfs reporter van Sky die dit weekend uitgebreid aan het telefoneren is, of ze de uitslag van Abou dhabi niet alsnog ongeldig kunnen verklaren. Ook nu weer continue de boel opstoken, zoals dat Perez een tijdstraf moet krijgen voor het verlaten van de baan in de slotfase van de strijd (dat Hamilton 2x de baan had verlaten hoor je niet).

Een race met schitterende gevechten, maar Silverstone zal aan de bak moeten als ze niet van de kalender gehaald willen worden: niet alleen opnieuw een ernstig ongeluk door twijfelachtige veiligheidshekken en bandenstapels, maar ook in de eerste ronde een handvol demonstranten die op de baan zaten. Dat is gelukkig goed afgelopen omdat er al een rode vlag was, voordat de coureurs zover op het circuit waren, maar dat had heel anders af kunnen lopen, en Silverstone heeft al eens eerder de lokale gek tijdens de race op de baan gehad.

@EdK Probleem was dat Ferrari niet beide auto's op de zachte band kon zetten (ze reden te dicht bij elkaar) zonder de achterste auto te laten wachten en zo plekken in te leveren. Ferrari heeft Italianen in dienst, en die zien alles alleen van de optimische kant, zien nooit wat er fout kan gaan. Vaak mooie ideeΓ«n, mooie ontwerpen, maar kwalitatief ondermaats in de techniek.

Ik heb genoten van Perez zoals ie Hamilton en Leclerc te grazen nam, en bijna Alonso die Hamilton in de eindfase dwars zat.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee @cordoba moet t een beetje netjes houden.
Hij is namelijk ook hobby kok tijdens de festivals en dat kan hij toch wel ergggg goed.
En ja wil toch wel kunnen aanschuiven met avond eten en de engelse ontbijten en de tea time met alle vreterij erom heen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. Β© Skoda Forum Europe