Ga naar inhoud

Knallen met Max in de Formule 1 πŸ‡§πŸ‡ͺ πŸ‡³πŸ‡±


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, EdK zei:

30 April en koningsdag en dus rommelmarkt....
Β 

Β 

Hij komt dus komende zaterdag? (30 april) zou wel echt iets voor hem zijn om te denken dat ie op 30 april op Koninginnedag moet zijn, in plaats van Koningsdag op 27 april.😁

  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Β 

Ehhhh tsja , ik kan maar niet wennen aan die 27 april.......
Wees blij dat er niet nog koningendag bijstaat....😎

aangepast door EdK
toegevoegd
  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vrijdag 6 mei dus Max mag weer in training. De rest ook uiteraard en de verwachtingen zijn weer hoog! πŸ˜€

En het gebeurt allemaal dit keer in Miami! Nieuw toegevoegd aan het programma en de Yankees hebben echt alles gedaan om iets moois ervan te maken. πŸ‘ŒπŸ»

Link naar reactie
Delen op andere sites

8-5-2022 !

Zijn we vergeten te kijken naar de trainingen en kwalificatie en geen mening verslag erover ?
Sprakeloos dat verstappen van de derde plek moet vertrekken ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn bijdrage van vrijdag was tussendoor verdwenen, maar blijkt toch nog ergens opgeslagen te zijn, dus alsnog:

Circuit van Miami is helemaal in 'Monaco-stijl' aangekleed, compleet met boten en afbeeldingen van water.

Marina-at-Miami-International-Autodrome-

Β 

Vrijdag heeft Max weinig kunnen rijden door technische problemen met de auto, en dat is op een nieuw circuit echt een probleem. Gelukkig heeft Perez wel wat rondjes kunnen maken, dus heeft de fabriek afgelopen nacht wel wat tests kunnen doen met de data van Perez (en een beetje data van Max). De Ferrari's vrijdag beiden aardig wat schade gereden (waarbij Sainz in een hoek met Red Bull reclame kwam te staan 😁). Mercedes lijkt een stuk beter, in elk geval minder purpoising, maar dat kan ook de aard van het circuit (lage downforce) zijn.

image.jpg

FP3 kon Max eindelijk een serieus aantal rondjes neerzetten, en was steeds één van de snelsten, tot ie aan het eind van de training nog even opnieuw de snelste tijd neer wilde zetten, maar met geluk wist ie te voorkomen dat ie schade reed. Dat was voor Ocon wel anders: die had in de laatste vrije training zoveel schade gereden dat de auto niet klaar was voor de kwalificatie, en Mercedes viel op doordat ze ineens rond plek 5-6 konden presteren.

De kwalificatie vond ik opvallend omdat er wel foutjes werden gemaakt, maar er geen auto's de muur in gingen, en dus ook geen rode vlaggen. Max dacht aan het eind van Q3 opnieuw de snelste ronde neer te kunnen zetten, maar ging in de fout, en door tijdgebrek geen kans meer, waardoor Ferrari de 1-2 kon pakken. Opvallend dat Hamilton nu Q3 haalde waar Russel hem net miste.

De race wordt spannend vanavond: Red Bull is sneller op de rechte stukken, maar doordat er in de breedte weinig ruimte is en er veel blinde bochten zijn, betekent dat niet dat je zomaar een Ferrari inhaalt. Bandenslijtage zal belangrijk worden, en ook tactische spelletjes zullen belangrijk zijn, ik verwacht minimaal 1 SC. Opvallend dat Bottas nog steeds de strijd aan moet/kan gaan met Hamilton, ondanks de veel zwakkere Alfa.

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes!!! Weer heeft Max de volle buit binnen gesleept na een mooi gevecht.

Β 

Ik moet slapen nu maar ga morgen nog eens alles rustig nakijken met hopelijk betere wifi want de 3G en 4G zijn dramatisch hier in de bergen…

Β 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag de eerste vrije trainingen in Barcelona. Ieder F1-team is dit jaar verplicht om 3x een rookie in een officiele sessie achter het stuur te zetten, en omdat Barcelona door bijv. de wintertests een circuit is waar al veel data van is, waren er 3 teams die er nu voor kozen om een rookie even aan de F1 te laten snuffelen tijdens de eerste vrije training (FP1). Voor Alfa was dit Robert Kubica, dat is eigenlijk al vreemd genoeg, omdat Kubica gewoon echte F1 races heeft gereden voor zijn rallye ongeluk met een Skoda Fabia. Bij Red Bull moest Perez zijn stoeltje afstaan aan de Est Juri Vips, die meer dan een seconde langzamer was dan de één-na-langzaamste coureur. Nyck de Vries mocht plaatsnemen in de Williams van Albon, en was zowaar sneller dan zijn teamgenoot Latifi, dat zegt vooral veel over het gebrek aan talent bij Latifi.

FP2 had ook bijzondere feiten: de Mercedessen op plek 2 en 3, als dit niet door trucs (auto met weinig brandstof, tijdelijk hoger vermogen enz.) maar in een reΓ©le setting is gebeurd, kan dit nog een spannende strijd opleveren, en ook de Mercedessen die geen last meer van purpoising lijken te hebben. Ferrari lijkt de snelste met hun nieuwe updates, en Red Bull lijkt iets terrein verloren te hebben.

Β 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

FP3 niet gezien, maar volgens berichten was Max toen al supersnel, maar had last van verkeer om de snelste ronde neer te zetten. In de kwalificatie weer wat verrassingen, en duidelijk was te zien dat met een beetje geluk of pech veel rijders van Q1 zomaar doorstomen naar Q3, en veel normale Q3-kandidaten met wat pech zomaar in Q1 al kunnen stranden. Leclerq was weer eens te gretig waardoor zijn eerste run in Q3 in een spin eindigde, waar Max met afstand de snelste tijd van het weekend neerzette. In de 2e run nam Leclerq het voortouw (om zo niet het risico te lopen dat ie door code geel van het gas moest door een gespinde voorganger) en haalde als eerste (en enige) onder een rondetijd in de 1:18, Max was goed onderweg, maar kreeg problemen met een haperend DRS-systeem (niet de eerste keer dit seizoen) en vermogensverlies, dus kon zijn tijd niet verbeteren. Nu maar hopen dat het morgen goed gaat als Max van P2 start, en er niet opnieuw technische problemen zijn. Mercedes lijkt nu echt op de goede weg, en lijkt langzamerhand aan te sluiten bij Ferrari en Red Bull.

Β 

Als Max nu weer wat punten in kan lopen op Leclerq zou ie volgende week wel eens de kop kunnen pakken, dan rijden we weer in Monaco (training op donderdag i.p.v. vrijdag). Leclerq heeft de laatste 5 jaar slechte statistieken in Monaco, waar ie door rijdersfouten al jarenlang niet is gefinished. Vorige week is Leclerq daar ook gecrashed in een historische F1-auto, maar daar lag een technisch mankement aan ten grondslag (geΓ«xplodeerde remschijf).

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Cordoba zei:

problemen met een haperend DRS-systeem (niet de eerste keer dit seizoen)

Wel wat ik las in de kranten op papier en digitaal had men vorig seizoen hier ook nog wel eens problemen mee....
Maar volgens max is dit relatief zeer makkelijk op te lossen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt denk ik ook wel, maar tijdens de race moet je die ellende niet hebben, want dan verpest het je race. Dat het nu opnieuw optreedt, geeft volgens mij ook wel aan dat het systeem een tikkie krakkemikkig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mazzeltje voor Max:

63ca4edc-fba6-4867-9dbe-3bf5e0ccf333_ori

Vandaag dus opnieuw gelazer met de DRS van Max, wat met wat pech zomaar had kunnen eindigen met Russel en Max in de grindbak. Volgende week Monaco, ik verwacht dat Leclerc daar weer een duur foutje maakt, waardoor Max kan winnen, ondanks dat de Ferrari in het voordeel is doordat ie betere grip (tractie) heeft in langzame bochten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker mazzel voor Max vandaag met het uitvallen van Leclerc. Die Leclerc is toch wel een erg goede gast en sportieve reactie ookΒ weer hoor. Topper!

Perez reed ook perfect en logisch dat ie Max voor moest laten gaan.Β 

EE6DAEC4-56BB-43F2-99EA-1771219225DA.jpeg

9A6DC6C9-8BEA-47A7-BFFA-E6074A30AC8A.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat heel veel huidige coureurs prima om kunnen gaan met een keertje pech, niet alleen Leclerc, maar ook Russell, Sainz, Norris en ze laten elkaar ook heel bij een gevecht. Russell had vandaag wel een actie die naar mijn idee op het randje zat waarbij ie Max dwong om te kiezen tussen de grindbak of afremmen, maar zo heeft eigenlijk iedere coureur wel eens een actie die wat minder netjes is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Cordoba zei:

maar tijdens de race moet je die ellende niet hebben, want dan verpest het je race.

Niet geheel waar is maar weer eens gebleken....
Maar goed als de rooie wagen was door blijven rijden dan had Max niet de volle punten gehad.
Β 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opvallend in 3 vrije trainingen eigenlijk maar één auto serieus gecrashed en dat was gisteren Ricciardo. Het team heeft vandaag aangegeven dat de afstelling voor de auto van Ricciardo te agressief was, waardoor de auto met de bodem op het asfalt is gekomen en Ricciardo passagier was. De crew heeft hiervoor ook een uitbrander gehad van de teambaas, waar direct na de crash een opvallend radiobericht was te horen: het team vraagt als eerste of de auto in orde is (op de beelden was overduidelijk te zien dat het niet zo was), maar vraagt niet of Ricciardo in orde is. Dat is op zijn zachtst gezegd zeer ongebruikelijk, hoe slecht/ongecontroleerd een coureur ook rijdt, de eerste vraag gaat over het welzijn van de coureur na een crash.

Perez was gisteren al rap, en had vandaag in FP3 de snelste tijd, het lijkt erop dat de strijd om de pole tussen Leclerc en Perez gaat, en dat Max en Carlos rij 2 gaan vullen (als er geen crashes zijn in de kwalificatie). Gisteren weer incidenten bij Sainz en Bottas met de Ferrari krachtbron, dus dat is ook een zorgenkindje geworden.

Voor de kwalificatie en voor de race heb ik een aantal kandidaten voor een crash: Stroll, Zhou, Magnussen en als Hamilton het lef heeft om tot het randje te gaan, zal ie ook de muur raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Cordoba zei:

Hamilton het lef heeft om tot het randje te gaan, zal ie ook de muur raken.

Dat zal dan al stuiterend worden , want naar het schijnt is het stuiteren met de Mercedes op deze baan weer geheel terug te zijn daar de vorige race het er op leek dat ze het eindelijk onder controle hadden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. Β© Skoda Forum Europe