Ga naar inhoud

Knallen met Max in de Formule 1 🇧🇪 🇳🇱


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of pole wel zo gunstig is: dat betekent dat Max weer vóór Lewis rijdt in de opwarmronde, en Lewis dus waarschijnlijk voor de (5e?) keer op rij een groter gat laat vallen dan toegestaan. Ik hoorde overigens vanmiddag dat Lewis al zoveel strafpunten op zijn licentie heeft gekregen, dat hij zelfs bij de minste reprimande automatisch een gridstraf van 10 plekken zou krijgen.

Ik ben morgen bang Perez het Hamilton niet lastig kan maken, ondanks de zachte banden van Perez bij de start: Norris staat op P3 en heeft al aangegeven dat ie alleen maar achter Lewis en Max aan zal rijden en niet echt aanvallen. Perez kan daarom nog wel eens veel last hebben van Norris, zodat ie bij de start Lewis niet kan passeren. Max zal eerder een bandenwissel moeten doen omdat ie op zachte banden staat, waardoor ie in verkeer terecht kan komen, en Lewis misschien makkelijk de kop pakt, en bovendien op het laatst makkelijk op rood nog een snelle ronde neerlegt (zachtere snelle band, en dan lichtere auto). Ik ben pas gerust als Hamilton definitief uitgeraced is voor dit jaar, én achter Max is gefinished.

Overigens voor de hulp van vandaag van Perez, die was meer dan prima, dat durfde Mercedes niet na te doen. Mijn inschatting is dat Max en Checco dit niet geoefend hebben, om het zo een verrassing voor Mercedes te laten zijn, en dat het te laat zou zijn voor Mercedes om een kopieeractie te regelen voor Bottas en Hamilton.

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Cordoba zei:

Mijn inschatting is dat Max en Checco dit niet geoefend hebben,

Wel beide hebben dit in de interviews zelf ook gezegd daar geheel niet op geoefend te hebben.
En Perez heeft dat prima uitgevoerd......

En ach ja Hamilton wil al vele races overkomen als het nette jongetje tijdens het racen ....
Maar mag hopen dat hij morgen zijn ware gezicht laat zien als hij doorkrijgt dat hij toch zijn wereldtitel niet gaat halen.....
Want vermoed maar zo dat hij dan zijn ware gezicht gaat laten zien....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed, ik wéét dat Checco en Max die tow niet geoefend hebben, maar ik denk dat ik weet waarom ze niet geoefend hebben. Max is normaal iemand die alles oefent, en dat ook van zijn vader heeft geleerd. Dat alles oefenen is niet uit onzekerheid maar om te zorgen dat ie het beter doet zodra hij het gebruikt. Zo doet Max voor elke race flink wat rondjes op simulator voor elk circuit, tot vorig jaar deed Hamilton vrijwel niets op de simulator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Cordoba zei:

tot vorig jaar deed Hamilton vrijwel niets op de simulator.

Zelfs begin van het seizoen deed hij niets op de simulator.
En is er volgens mij mee begonnen toen die op Zandvoort moest gaan rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is vandaag iets gebeurd......
Ik moet toch die race even downloaden en de laatste 2 ronden er uit knippen.
Legendarisch wat er daar gebeurde....had je het verwacht de voorliggende ronde's ???

NEE echt niet....
Maar ja de race is pas geëindigd na de wit/zwart geblokte vlag

aangepast door EdK
.....
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat Max uit zijn auto was, waren een paar buren al met vuurpijlen in de weer.

De stewards van de FIA hebben het eerste deel van de race weer eens duidelijk gemaakt dat ze de regels niet kennen, en elke race maar wat doen (of ze doen wat Toto ze influisterd). De acties van Checo waren fantastisch om te zien, ik denk dat de kritiek op Perez voorlopig wel verstomd. Verder was een groot deel van de race duidelijk dat de auto van Max gewoon net niet snel genoeg was, tot het moment dat de VSC kwam, en Max op een vers setje harde banden ging rijden. Het inlopen op Hamilton ging gewoon net te langzaam en niet consistent genoeg, af-en-toe had Lewis een ronde dat ie sneller was dan Max, maar het leek er op dat Max hooguit op schootsafstand kon komen voor de finish.

Dan de crash van Latifi en de SC, waar Red Bull veel lef had (en ik dacht te veel) door beide auto's direct op een gebruikte zachte band te zetten. Doordat niet de stewards maar raceleider Masi beslist wanneer de SC binnengehaald wordt, kon hij beslissen om 1 ronde voor het eind de SC binnen te halen, zodat het kampioenschap niet onder een gele vlag zou eindigen, maar dat het racend over de finishlijn zou gaan. Aanvankelijk het bericht dat gelapte auto's niet de SC mochten inhalen (zou een aantal rondes extra SC betekenen), maar dat zou ook betekenen dat Max door de achterblijvers zo'n 6,5 seconden achter Lewis aan de laatste ronde zou mogen beginnen. Vandaar de beslissing de auto tussen Max en Lewis langs de SC te laten, om die auto's niet het kampioenschap te laten beïnvloeden. Volgens sommigen zouden alle gelapte auto's de SC voorbij moeten, vóór de herstart van de race, maar volgens anderen staat in de regels dat de nodige gelapte cars de SC voorbij moeten. In dat geval zouden de auto's tussen Max en Lewis dus die nodige auto's zijn.

Wel tekenend voor Toto Wolff: vooraf aangegeven de beslissingen en de uitslag te respecteren en dat het op de baan moet worden uitgevochten, maar als ie niet wint, denkt ie daar anders over.

Verder opvallend dat veel andere coureurs liever Max zagen winnen, Lando Norris als McLaren-Mercedes rijder schrok een beetje dat ie op de grid tegen de pers zijn dat hij hoopte dat Max zou winnen.

Ik vraag me wel af waarom we Hind niet het Wilhelmus hebben horen zingen, was dit vooraf niet goed met de organisatie gecommuniceerd of hoe zit dat?

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En meneer Wolff gaat in hoger beroep...
Ik verbaas me geheel niet als hij volgend seizoen een muilkorf op krijgt.
Dit is zeker niet goed voorde sport door er een politiek spelletje van te maken.

Ik heb respect voor Hamilton dat hij aan eind van race naar Max loopt en hem feliciteert met de overwinning en hem daarbij netjes aankijkt.
En uiteraard was hij niet blij , maar hij is sportman genoeg om te weten dat het laatste geluk van de race nu net even bij Max lag incl het lef om het te doen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lewis is altijd sportman geweest, al gaat hij daarbij wel eens over de grens. Ik geloof ook echt van hem dat hij ervan geniet als hij echt strijd moet leveren om te winnen, dat hij dat leuker vind dan gewoon zijn rondjes rijden en steeds op zijn sloffen winnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook zeer benieuwd naar het volgende seizoen met meer restricties kwa financieel prijskaartje en de beperkingen.
Denk ( en hoop) dat het veld nu meer naar elkaar toekomt en dat het nu veel meer op kwaliteiten van de rijders aankomt.
En niet zoals het was dat hoe meer geld je er als team in (kon) pompen hoe meer kans je had op winnen.

Dus vol verwachting ga ik het nieuwe jaar in mbt de F1 !
 

https://youtu.be/zh4VNprZ3Ao

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het gelazer van Mercedes/Hamilton over de verloren slotrace in Abu Dhabi houdt niet op. De FIA is ondertussen een onderzoek gestart naar het verloop van die laatste race en in februari zal de uitkomst van dat onderzoek komen. Officieel wil men  duidelijke en éénduidige regels ook voor het inzetten van de safetycar. Voor de uitslag van het afgelopen seizoen zal het onderzoek geen effect hebben, dus Max blijft kampioen. Ondertussen gaan er geruchten dat Hamilton dit jaar niet zal rijden als de uitkomst van het onderzoek niet bevalt, en er zijn geruchten dat Mercedes het ontslag van o.a. Michael Masi (race director) en Nikolas Tombazis (hoofd technische zaken FIA). Dat zijn natuurlijk de schuldigen dat Mercedes/Hamilton de rijderstitel niet hebben gepakt. (Masi vanwege de safetycar bij de slotrace, en ik gok Tombazis vanwege de checks op de vleugels of anders vanwege de aangepaste regels op de speciale opties (veranderen wielgeometrie) die het Mercedes stuur had.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

We lezen het wel wat de uitslag zal zijn. Voorlopig staat Mercedes er niet goed op omdat ze zo krampachtig reageren in de media. 

En op het gala in Parijs reageren ze dan weer niet terwijl ze wel verplicht waren om daar de prijs in ontvangst te nemen. 

We zijn benieuwd of Lewis alsnog in zijn stoeltje gaat zitten en gaat rijden in de komenden formule 1 races. Het zou het wel leuker maken!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Wasmachineman zei:

En op het gala in Parijs reageren ze dan weer niet terwijl ze wel verplicht waren om daar de prijs in ontvangst te nemen. 

Ook daar word een onderzoek naar ingesteld schijnt , en de 2 heren kunnen hiervoor nog wel eens een boete hiervoor kunnen krijgen.
Als ik de kranten op papier en digitaal mag geloven....
Maar al met al is het een zielige vertoning

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

2 uren geleden, EdK zei:

Ook daar word een onderzoek naar ingesteld schijnt , en de 2 heren kunnen hiervoor nog wel eens een boete hiervoor kunnen krijgen.
Als ik de kranten op papier en digitaal mag geloven....
Maar al met al is het een zielige vertoning

Erg zielig inderdaad. Mercedes zet zichzelf voor lul voor de media/fans etc.

Hamilton weet dat het fucking moeilijk wordt om te vechten om op Pole te mogen starten of om als 1e te finishen. Maar hij zal moeten komen opdagen anders zet ie zichzelf helemaal voor lul.

 

https://m.youtube.com/watch?v=TToFD6SK6S4&pp=QAFIAQ%3D%3D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Cordoba zei:

of het geen persoonlijke oorlog is van Toto

Moet me wel heel erg vergissen als dat niet het geval is.
Zoals al eerder gezegd, deze man heeft veel te veel persoonlijke belangen in team Mercedes.
ZOek maar eens in WIKI pedia op zijn naam, dan word het misschien wat duidelijker wat zijn belangen zijn...
Of het goed is dat iemand zoveel persoonlijke belangen heeft in een team ?? (sport) mijn inziens zeker niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is precies wat ik bedoel Ed: er wordt vaak geschreven over het 'Mercedes-F1-team' maar niet zelden gaat het dan feitelijk over Toto en zijn belangen. Het zou me zelfs niet verbazen als hij ook allerlei commerciele belangen had bij het werk van zijn vrouw (zijn vrouw is de oud-coureur Susie Wolff)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe