Ga naar inhoud

Knallen met Max in de Formule 1 πŸ‡§πŸ‡ͺ πŸ‡³πŸ‡±


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

We gaan het volgende week zien .....
Kan een simpel iets zijn voor ze , maar kan ook een heel groot probleem zijn...
Tsja mechanische sport, er kan zomaar iets stuk gaan......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem zit volgens het team in de brandstofvoorziening van de motoren. Het lijkt er op dat men bij de kwalificatie en de tests dus meer brandstof aan boord had, dan aan het eind van de race, en men dus niet alle brandstof uit de tank kan gebruiken.

De stuurproblemen van Max zouden mogelijk veroorzaakt zijn door een stang die gebroken is toen de auto bij de laatste pitstop weer op de grond werd gezet.

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

Komend weekend de race in Jeddah (Saudi Arabie), waar Pirelli één stap zachtere banden heeft geselecteerd dan afgelopen weekend in Bahrain. Die zachtere banden kúnnen betekenen dat Mercedes iets minder last heeft van het porpoising probleem, ik ben benieuwd. Verder is de vraag in hoeverre teams problemen van het afgelopen weekend op hebben kunnen lossen, met slechts een week tussen de races en de benodigde ontwikkeltijd, productietijd en het transport van nieuwe onderdelen zullen er slechts minimale updates mogelijk zijn. Ik verwacht over ruim 2 weken in Australie eigenlijk pas de eerste serieuze verbeteringen aan de auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een primeur hebben we morgen!

Ik luister naar de Grand Prix Radio en dat is erg leuk! En daar hoor ik dus dat…Sergio PΓ©rezΒ zijn eerste pole position pakt van zijn carriΓ¨re. Hij blijft beide Ferrari;s voor in een fantastische allesbeslissende ronde. Max Verstappen komt niet verder dan P4 nadat hij zijn banden niet aan het werk kreeg. Lewis Hamilton vliegt voor het eerst sinds 2017 in Q1 uit de kwalificatie.Β 

Β 

Β 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de race van morgen ben ik allerminst gerust:

- in Bahrain zat het probleem in de door de FIA verstrekte brandstofpomp!! Ik begrijp dat ze alle teams dezelfde pomp voorschrijven, omdat je zo de brandstofstroom naar de motor tijdens de race kan monitoren, zonder dat teams daar makkelijk mee kunnen rommelen. (zowel de totale hoeveelheid verbruikte brandstof tijdens de race is beperkt, maar ook de maximum flow op een bepaald moment (om zo het motorvermogen te beperken) als je als FIA de brandstofflow de hele race van iedere auto op dezelfde manier kunt monitoren, is het lastiger om de boel te bedotten). Een voorgeschreven product moet wel goed en betrouwbaar zijn, maar helaas is dat niet altijd het geval (zoals bijvoorbeeld ook bij de Pirellibanden meermaals is gebleken).
- in Bahrain had Max ook last van een gebroken stang in de stuurinrichting, waardoor ie lastig kon sturen. Het team denkt dat de stang is gebroken bij het weer op de grond zetten (of laten vallen) van de auto bij de laatste pitstop, hopelijk gaat dat dit weekend goed, of heeft men iets aangepast.
Β 
Daarnaast verwacht ik 1 Γ‘ 2 safetycars, want er zullen beslist coureurs de wand raken tijdens de race. Tijdens de trainingen lukte het beide Ferrari's al om in dezelfde sessie schade tegen de muur te rijden, waar bij een close up te zien was dat de linkerstuurstang van de Ferrari van Sainz zo'n 5 cm buiten de body van de auto was gekraakt/gebroken. SC's kunnen de race natuurlijk flink opschudden en nadeel of voordeel bezorgen tijdens pitstops, maar ook opgebouwde voorsprong kan zomaar verdwijnen.
Β 
Β 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ricciardo heeft 3 plaatsen gridstraf gekregen voor het hinderen van Ocon, en zijn team McLaren een boete van 10.000 dollar omdat ze Ricciardo niet gewaarschuwd hadden dat Ocon er aan kwam in een snelle ronde. Over het 'gevaarlijk' verlaten van de pitgarage hoor ik niets meer, dus dat zal geen straf opleveren.

Schumacher mag inderdaad niet starten, en dat betekent dat de rest van het veld naar voren schuift, waarbij de coureur Jammerhout van plek 14 mag starten, Stroll van 13 en Zhou Gyanyu van 12 en Ricciardo dus van 15.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Cordoba zei:

SC's kunnen de race natuurlijk flink opschudden en nadeel of voordeel bezorgen

Tsja was de laatste race van afgelopen seizoen niet een mooi voorbeeld !!??

10 uren geleden, Cordoba zei:

en Ricciardo dus van 15.

Ach Hamilton mag daarachter nog starten of misschien nog wel vanuit de pits als hij toch wat veel laat sleutelen aan die bolderkar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig podium nu! En een spannende race zeg. De Leclerc is gewoon vergelijkbaar met Max want dieΒ 2 zijn erg aan elkaar gewaagd dus dit wordt een geweldig seizoen. Lewis had natuurlijk een slecht weekend.Β 

22 uren geleden, Cordoba zei:

Daarnaast verwacht ik 1 Γ‘ 2 safetycars, want er zullen beslist coureurs de wand raken tijdens de race. Tijdens de trainingen lukte het beide Ferrari's al om in dezelfde sessie schade tegen de muur te rijden, waar bij een close up te zien was dat de linkerstuurstang van de Ferrari van Sainz zo'n 5 cm buiten de body van de auto was gekraakt/gebroken. SC's kunnen de race natuurlijk flink opschudden en nadeel of voordeel bezorgen tijdens pitstops, maar ook opgebouwde voorsprong kan zomaar verdwijnen.

Β 

Ik ben de tel kwijtgeraakt hoor. 2 of 3 x SC??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Constructeurskampioenschap:

Pos Team PTS
1 Ferrari 78
2 Mercedes 38
3 Red Bull Racing RBPT 37
4 Alpine Renault 16
5 Haas Ferrari 12
6 Alfa Romeo Ferrari 9
7 AlphaTauri RBPT 8
8 McLaren Mercedes 6
9 Aston Martin Aramco Mercedes 0
10 Williams Mercedes 0

Ferrari heeft duidelijk baat gehad bij de beslissing om vorig jaar al vroeg niets meer aan hun auto te ontwikkelen maar alles te richten op de 2022 auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weer genoten. Niet alleen van de races van de mannen vooraan, maar ook van wat de Haas-mannen lieten zien. En... anders dan verwacht/ voorspeld géén harde crashes rijdens de race! 

Β 

Als dit de voorbode is voor het hele seizoen teken ik ervoor.Β 

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wie er HARDE crashes had voorspeld, maar toch wel wat crashes tijdens de race:

- Latifi

- Albon en Stroll

en volgens mij ben ik er nog vergeten.

Probleem is dat op deze baan bij de minste geringste versperring er te weinig ruimte over is om veilig te racen, vandaar ook alle safetycars deze race.

Β 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voorspelling van harde crashes kwam op heel veel plekken langs, maar is tijdens de race gelukkig niet meer uitgekomen.Β 

Wat op zichzelf al een wonder is, als je ziet hoe ongelooflijk dicht er langs de muur geracet wordt…

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vettel heeft vandaag een boete van $5000 gekregen, voor het rijden op een scooter, OK het was nadat ie de Mercedesmotor van zijn auto had geblust en even terug reed naar de pitstraat (de andere raceauto's waren in de pitstraat, dus het gevaar viel mee.

sebastian_vettel_da_aston_martin_pilotan

En de coureurs hebben nogmaals te horen gekregen dat piercings tijdens het rijden niet toegestaan zijn (was al jaren zo), iemand een idee welke coureur hier een koekje van eigen zeurdeeg krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achterstand op Leclerq is nu al heftig na 3 races. Maar dat betekent dat er nog heel veel races te gaan zijn. Maar ook tijdens deze race zag je steeds dat Max niet kon bijhouden helaas. Die Ferrari is echt beter nu. Gelukkig is de volgende race pas over 2 weken maar die race is wel in ItaliΓ«. En dat is de thuis basis van Ferrari’s… πŸ™ˆ

  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Max inderdaad door een brandstofprobleem stil kwam te staan, zoals geopperd werd, heeft Honda mogelijk echt een probleem: in de eerste race 3 auto's stilgevallen, het stilvallen van Albon in de kwalificatie was brandstof gerelateerd (mogelijk zelfde issue?) en dan Max in de race.

Leclerc is met Ferrari megasterk, en lijkt dit seizoen recht op het kampioenschap af te gaan.

Dan de banden: het blijft vreemd dat dit weekend C2, C3 en C5 zijn gebruikt dus het compound tussen Soft en Medium is niet gebruikt, dat wordt nog vreemder als je ziet dat de gele band dit weekend (de C3) veel last had van wat vroegtijdige slijtage in de race. Ik krijg steeds sterker de indruk dat niet alleen een aantal teams hun auto niet op orde hebben, maar ook dat Pirelli zijn banden niet op orde heeft. Ik kan me niet herinneren dat er ooit een tussenliggend compound niet gebruikt is, en Pirelli heeft in de loop der jaren regelmatig de plank misgeslagen met de banden.

Andere voorspelling: dit is het laatste seizoen van Hamilton, met Russel naast zich speelt ie echt 2e viool en ik geloof niet dat ie een goede violist is. 😁

Ik denk ook dat een aantal coureurs zich nu al zorgen mogen maken over hun stoeltje, Stroll en Latifi maken veel fouten en door het beperkte budget en weinig reserveonderdelen hebben hun teams daar veel last van. De missers van Vettel schrijf ik voorlopig nog even op het gebrek aan ervaring met de 2022 auto, dit was tenslotte zijn eerste raceweekend dit jaar, en hij heeft maar weinig rondjes kunnen rijden dit weekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. Β© Skoda Forum Europe