Ga naar inhoud

Knallen met Max in de Formule 1 πŸ‡§πŸ‡ͺ πŸ‡³πŸ‡±


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Wat ik wel bijzonder vindt, is dat sommigen klagen dat Max geen belasting betaalt in Nederland. Als je dan weet dat hij nog nooit in Nederland heeft gewoond, en zijn moeder een Belgische is, is het toch wel bijzonder als je vindt dat Max dan in Nederland belasting moet betalen, logischerwijze zou je dan moeten klagen dat ie geen belasting betaalt in Belgie.

Vandaag de eerste officiele testdag voor 2022 die ook zo mag heten. Opvallend dat Mercedes met een compleet nieuw ontwikkelde sidepods is gekomen, en dat nu de vraag is of die wel legaal zijn. Morgen komt Red Bull met een aantal flinke updates, al met al zijn de eerste schermutselingen over de regels al begonnen.

Β 

image.jpg

aangepast door Cordoba
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Wasmachineman zei:

Ik ga dus niet Viaplay kijken. Ik wacht wel op de samenvatting. Wat doen jullie?Β 

Ik heb een Viaplay abo genomen.Β 

10 uren geleden, Cordoba zei:

Wat ik wel bijzonder vindt, is dat sommigen klagen dat Max geen belasting betaalt in Nederland. Als je dan weet dat hij nog nooit in Nederland heeft gewoond, en zijn moeder een Belgische is, is het toch wel bijzonder als je vindt dat Max dan in Nederland belasting moet betalen, logischerwijze zou je dan moeten klagen dat ie geen belasting betaalt in Belgie.

Er wordt veel geroepen zonder enige kennis...

10 uren geleden, Cordoba zei:

Vandaag de eerste officiele testdag voor 2022 die ook zo mag heten. Opvallend dat Mercedes met een compleet nieuw ontwikkelde sidepods is gekomen, en dat nu de vraag is of die wel legaal zijn. Morgen komt Red Bull met een aantal flinke updates, al met al zijn de eerste schermutselingen over de regels al begonnen.

Zoals altijd is het gelijk weer spannend - en niet alleen op de baan. Mercedes heeft wel weer laten zien waar ze goed in zijn: dingen bedenken die anderen niet bedenken. Ben benieuwd naar de uitkomst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-3-2022 om 08:03, MarcoO2 zei:

Ik heb een Viaplay abo genomen.Β 

Kun je geen stream opzetten naar dit topic de dagen dat ze racen ?
Hoef ik niet verder te zoeken naar alternatieven buiten Viapla....😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag was de laatste testdag voor de echte start van het seizoen, opvallend dat tot vandaag de zachtste band (C5) eigenlijk niet gebruikt is, maar toen het donkerder (en koeler) werd toch verschillende mensen op deze C5-band, die overigens volgende week bij het raceweekend op dit circuit niet beschikbaar is.

Max zette op de zachtste band ruimschoots de snelste tijd, maar het is volledig onduidelijk of die snelle tijd aan de zachtere band, meer rubber op het circuit, of aan een goede auto ligt. Russel was veel sneller dan Hammond, maar of dat komt omdat ie beter met de nieuwe auto uit de voeten kan, of door andere omstandigheden durf ik niet te zeggen. Het zou me niet verbazen als Mercedes en met name Hamilton aan het sandbaggen is geweest. Vettel was met de Aston Martin behoorlijk rap in tegenstelling tot Stroll, benieuwd of zoonlief tijdens het seizoen nog een beetje op snelheid komt.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wat nachtjes slapen en we gaan allemaal weten hoe de zaken er nu voorstaan bij de teams.
Niemand heeft echt het achterste laten zien
En verheug me op de trainingen en de eerste race zodat we allen weten hoe de zaken er werkelijk voorstaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Max heeft al aangegeven dat het niet zo belangrijk is hoe de teams er met de eerste race voor staan, maar vooral hoe snel ze ontwerpfoutjes aan kunnen passen gedurende het seizoen. (Hij gaat er vanuit dat bij alle teams de nodige verbeteringen mogelijk zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-3-2022 om 09:54, CaseyBasey zei:

Als je mij maar niet bedoelt , metΒ  'sommigen'.

Wat ik bijzonder vind isΒ dat velen supertrots zijn op "Max". Ze zijn geen familie, het is geen dorpsgenoot, maar een Belg met een Nederlands paspoort. M. Verstappen is een geweldige coureur, maar om daarΒ trots op te zijnΒ vind ik bizar.

Ik ben trots op Max hoor. En zo zijn er nog wel een paar miljoen fansΒ die trots zijn op Max. Of anderen zijn weer trots op Hamilton. Dat kan ook. Als iemand een hele bevolking op de been krijgt dan heb je wel iets aparts toch.Β 

Bizar? Tja, dat mag iedereenΒ bepalen voor zichzelf.Β 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EdK Dat F1 coureurs vorstelijk betaald krijgen heeft een aantal redenen:

- oorspronkelijk was het een zeer gevaarlijk beroep, waarbij ieder seizoen weer coureurs zware crashes kregen en zwaar gewond of gedood werden. Als ik me niet vergis zijn er jaren geweest dat er iets van een kwart van de rijders in een seizoen omkwamen of gehandicapt raakten. Dit risico was destijds (zeg maar 50 jaar terug) een reden om ze vorstelijk te betalen.

- echt goed talent, dat hun coureurstalenten ook heeft ontwikkeld is redelijk schaars, en schaarste levert nu eenmaal hogere prijzen op in een kapitalistische wereld.

Ik vindt trouwens ook dat het best iets minder kan voor de topcoureurs, veel mensen zeggen dat het ze niet uitmaakt, maar beseffen niet dat zij uiteindelijk die salarissen op moeten hoesten (bijvoorbeeld doordat sponsoren hun prijzen verhogen, om zo het sponsorgeld op te kunnen brengen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Cordoba zei:

- oorspronkelijk was het een zeer gevaarlijk beroep, waarbij ieder seizoen weer coureurs zware crashes kregen en zwaar gewond of gedood werden. Als ik me niet vergis zijn er jaren geweest dat er iets van een kwart van de rijders in een seizoen omkwamen of gehandicapt raakten. Dit risico was destijds (zeg maar 50 jaar terug) een reden om ze vorstelijk te betalen.

Dit vind ik zo'n idiote redenatie om iemand vorstelijk te betalen !
Je weet waar je aan begint, je weet wat de risico's zijn !
En om dan vorstelijk boven properties te betalen als excuus ?
Wat is excuus dan bij prof voetballer ?? dat zijn schenen kapot getrapt kunnen worden ??
En dat meije in circus in de trapeze ? ook vele risico's en verdiend die ook miljoenen of honderd duizenden eurie's of dollars ?

Begrijp me niet verkeerd, maar ze mogen van mij gerust een goed salaris verdienen, maar de bedragen van tegenwoordig ( en niet alleen in de F1 ) slaan wal of kant.
Dat is net als met Hamilton die die boete van 50K heeft gekregen voor het niet opdagen op het gala in Parijs.
Ja die doneer ik aan de kansarme jongen zodat hij een kans heeft om bv automonteur te worden bij de F1.
Duhhhhhhh helpen ? met die 50K ?? En al die andere kansarmen dan ?

Als het een echte kerel is dan neemt hij van zijn jaar salaris een 2 a 3 ton om te leven en de rest van de miljoenen die schenkt hij dan aan de kansarmen !Β  Dan ben je pas een echte kerel !!
Nu is die alleen maar bezig met zichzelf te promoten van wat ben ik goed voor deze wereld en wat doe ik goede dingen....
Wel ik noem het zelfbevrediging !!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevarengeld is een oud maar geaccepteerd begrip in de salariΓ«ring, dat de huidige F1-coureur een veiliger beroep is dan bijvoorbeeld vrachtwagenchauffeur, geeft aan dat dit argument tegenwoordig is achterhaald. Het andere argument van zeldzaam talent blijft van kracht, blijft de vraag hoeveel de gek voor die zeldzaamheid betaalt.

Dit soort discussies heb je overal, ook bij het voetbal zoals je al noemde, maar moet je voor de lol eens kijken als er weer een tv-programma is waar bekende Nederlanders aan mee doen, hoeveel ken je er, en hoeveel heb je nog nooit van gehoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Cordoba zei:

Gevarengeld is een oud maar geaccepteerd begrip in de salariΓ«ring,

Toeslag is/was het hoor !
In onze brance hadden we ook gevaren geld en vuilwerk geld.
Maar ook door de VCA en de manieren van werken (aanpak) zijn die toeslagen geheel verdwenen.
Vuilwerk word soms nog wel uitgekeerd als inderdaad echt vuil werk is... maar dan moet je jezelf afvragen of je dat wel wilt doen dan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-3-2022 om 10:59, EdK zei:

Dit vind ik zo'n idiote redenatie om iemand vorstelijk te betalen !

Ik vind het een prima reden om iemand vorstelijk te betalen.

55 miljoen per jaar vind ik ook veel te veel en zou minder kunnen. Maar het bedrijf zal wel genoeg inkomsten genereren door Max aan zich te binden met zo’n vet salaris voordat een concurrent er mee aan de haal gaat.Β 

Wie zijn wij om te bepalen of het idioot is? We leven hier in een kapitalistische maatschappij en alles draait om geld.Β 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Wasmachineman zei:

Wie zijn wij om te bepalen of het idioot is?

Voordeel van de democratie waar we ook in leven is dat ik ook een mening mag hebben !
En die heb ik dus ook even neergezet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de samenvatting gekeken bij NOS en moet wel zeggen dat het allemaal meer bij elkaar zit en er echt mooie battle's zijn.....
Dus alle aanpassingen lijken wel hun vruchten af te werpen.....
Maar goed het is pas de eerste van 22 of 23 wedstrijden dus kan nog van alles gebeuren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. Β© Skoda Forum Europe