Ga naar inhoud

Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, EdK zei:

Dan kan hier in het westen wel bijna elke boom de tuin uit.....

Nou ik zie genoeg onenigheid over bomen bij o.a. De Rijdende Rechter.

Er is ook een tekort aan parkeerplaatsen in de randstad, vandaar ze op de stoep parkeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons geen auto’s op de stoep etc, ieder huis heeft oprijpad waar 2 auto’s op passen en dan hebben we ook nog een parkeerplaats waar bezoekers kunnen staan, 100 meter verder op. 

 

Toen ik vroeger in Rotterdam woonde parkeerde iedereen op de stoep inderdaad. Nu nog steeds daar hoor, mijn broer woont er nog en het is alleen maar slechter geworden de laatste jaren. Logisch, elk huis heeft wel 2 of meer auto’s tegenwoordig.

10 minuten geleden, VAG-man zei:

Er is ook een tekort aan parkeerplaatsen in de randstad, vandaar ze op de stoep parkeren?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mee rijden wil ik ook wel !!
Nee Frank dan ook meehelpen, dus rukken en sleuren aan de containers en zakken de wagen in donderen !!
OhOh wat zal jij aan eind van de dag stinken en slapen.....  😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt niet !!

Al die ettertjes in toom houden......... veels te vermoeiend man...

Blij met me eigen Job, lekker 2 uur rijden naar een klant en storing verhelpen of onderhoud plegen en dan op naar de volgende en daarna nog een 2 klanten en dan weer een 2 uurtjes of iets minder terug rijden...

10x beter dan elke dag in hetzelfde stoffige kantoor of werkplaats met dezelfde zure gezichten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-4-2021 om 20:16, EdK zei:

Ja mee rijden wil ik ook wel !!
Nee Frank dan ook meehelpen, dus rukken en sleuren aan de containers en zakken de wagen in donderen !!
OhOh wat zal jij aan eind van de dag stinken en slapen.....  😂

Bij ons zitten er wieltjes onder de containers en die klemmen ze vast achter de vrachtwagen die hem dan optilt, kiept en leegt. Vuilniszakken zijn al 15 jaar bij ons uit den boze en grof vuil kan je zelf brengen bij de werf. Mag overigens maar 8 keer per jaar. Bij elke keer je pas tegen de slagboom hoor je een bliep en is er weer een beurt van je pas af.

Sleuren, rukken en donderen is er bij ons in de gemeente niet bij .. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@NakHarry Ik denk dat er toch stiekem meer gesleurd moet worden dan je denkt. Hier in de gemeente hebben ze dat systeem ook gehad, maar zijn er weer van af gestapt: containers moesten op vaste plaatsen met een zekere tussenruimte geplaatst worden, dan kon de chauffeur vanachter stuur met de arm de container zo inhaken en automatisch legen. In de praktijk stonden de containers dan net te ver van de stoeprand, of net te dicht bij elkaar of er stonden (later) geparkeerde auto's in de weg waardoor de containers alsnog een aantal meters met de hand verplaatst moesten worden. Eerst ging er één vuilnisman mee om de containers goed te zetten voor de arm van de vuilnisauto, later twee. Uiteindelijk net zoveel mensen nodig per auto, en de leegsnelheid was fors lager, ook doordat het inhaken vanuit de auto redelijk wat tijd kostte in combinatie met de grote beweging (tijd) die nodig was om de arm vanaf de cabine de boog naar de bak te laten maken. Het was vanuit arbotechnisch oogpunt misschien wel beter, maar door de lage snelheid uiteindelijk erg duur. Tegenwoordig worden de bakken gewoon weer achter de auto in een beugel gehangen die dan de bak oppakt en omkiept. Dat betekent dus dat de bakken naar de auto en terug moeten worden gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, EdK zei:

Wel rentenieren dat hou ik echt wel langer vol dan één daggie hoor......

Fout. Als je het volhoudt is het geen baan, en als het een baan is dan jou je dat zeker niet een dag vol. 🙂

34 minuten geleden, EdK zei:

Echt niet !!

Al die ettertjes in toom houden......... veels te vermoeiend man...

Onderwijs kan prachtig zijn, maar op één of andere manier denken we nog altijd dat het een goed idee is om een stuk of 30 kinderen in 1 hok te stoppen met 1 man of vrouw om zogenaamd het leren te managen.  

Als je kijkt naar hoe we tegenwoordig over leren denken dan is dat ene hok voor 30 kinderen met die ene man of vrouw absoluut geen goed idee.  Natuurlijk doen we ondertussen wel alsof dat verder geen enkel probleem is en het zonder noodzakelijke voorwaarden ook prima gaat, maar eigenlijk is dat nou precies - naast nog wat thuissituaties - waar die kinderen nou zo vervelend van worden. 

Aan de kinderen ligt het niet hoor. Maar ja, we leven in een land waar het kabinet van oordeel is dat de Kamer alleen maar beleid mag controleren - en dat voorzover er stukken beschikbaar worden gesteld - en niet de uitvoering, dus ja.....  En dan zit je bij het onderwijs nog met het probleem dat schoolbesturen vaak eigen koninkrijken zijn waar veel geld aan de strijkstok blijft hangen en waar de overheid maar nauwelijks vat op heeft. 

Dat van die politiek is echt grappig btw.  Ik probeer dat thuis ook weleens te verkopen dat ik alleen maar bevraagd mag worden op of ik goede besluiten heb genomen, en dat er niet flauw moet worden gedaan door te gaan zeuren over uitvoeringsproblemen.  Als je met Sigrid of Carola getrouwd bent kom je daar niet mee weg, dus daar helpt het om vrouwen in de politiek te hebben, maar bij Olongren werkt het wel, dus die had duidelijk beter achter het aanrecht kunnen blijven. 🙂

34 minuten geleden, EdK zei:

Blij met me eigen Job, lekker 2 uur rijden naar een klant en storing verhelpen of onderhoud plegen en dan op naar de volgende en daarna nog een 2 klanten en dan weer een 2 uurtjes of iets minder terug rijden...

10x beter dan elke dag in hetzelfde stoffige kantoor of werkplaats met dezelfde zure gezichten....

Ja, af en toe naar verschillende locaties dat is fijn inderdaad. Ik had dat voorheen met leerbedrijven, en nu heb ik dat met stageplekken voor leerlingen, en ook dat is echt prima. 

2 uren geleden, Wasmachineman zei:

Leraar op een basis school lijkt mij ook leuk om te doen! 

Ik werk al weer een aantal jaren met oudere leerlingen, en dat vind ik nog leuker. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Skoody Boo zei:

Als je kijkt naar hoe we tegenwoordig over leren denken dan is dat ene hok voor 30 kinderen met die ene man of vrouw absoluut geen goed idee. 

Dat ik op de lagere school zat , meen ik me te herinneren dat de leraar een 36 van die koters moest handelen...
Zou er weer eens een klasse foto op na moeten slaan om het juiste aantal te achterhalen.
En tegenwoordig lopen ze al te klagen als er meer dan 25 in een klas zaten...
Die leraren van toen moesten volgens mij continu overspannen geweest zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De leraars van toen hadden kindjes die luisterden. Leraar van toen mocht een kind ook nog eens berispen. Kinderen keken ook op naar leerkrachten.
nu zitten ze met kinderen die enorm mondig zijn, een leraar mag geen kind meer berispen of hij heeft de ouders en gemeenschap op zijn dak, ...

zou veel liever een leerkracht van vroeger zijn dan een leerkracht van nu.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Cordoba zei:

 Tegenwoordig worden de bakken gewoon weer achter de auto in een beugel gehangen die dan de bak oppakt en omkiept. Dat betekent dus dat de bakken naar de auto en terug moeten worden gereden.

Dit laatste bedoel ik. Bij ons staan er 3 man achter de vuilniswagen en er zitten redelijk grote wieltjes onder de containers. Maar als we tegenwoordig al moe worden van het heen en weer rijden naar een vuilniswagen........ :lachen: Ze hoeven niet te tillen en niet te bukken, geen zwaar lichamelijk werk en dus arboproef...

Zitten is ook het nieuwe roken dus welk beroep kan je dan nog wel uitoefenen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elk ander beroep lijkt leuker lijkt makkelijker ....
Vloegel zag ik dakdekkers in zonnetje op dak en dacht die gasten hebben het voor elkaar.
Ja totdat je op een dag met ze moet samenwerken en ben je blij dat je dus elektriciën bent

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, EdK zei:

Dat ik op de lagere school zat , meen ik me te herinneren dat de leraar een 36 van die koters moest handelen...
Zou er weer eens een klasse foto op na moeten slaan om het juiste aantal te achterhalen.
En tegenwoordig lopen ze al te klagen als er meer dan 25 in een klas zaten...
Die leraren van toen moesten volgens mij continu overspannen geweest zijn....

Heb ik ook gedaan hoor, 36 koters.  Denk niet dat het niet meer voor komt, het zijn echt niet uitsluitend klasjes van 25 leerlingen. 

Wat je vooral nodig hebt is grote basisscholen met driedubbele jaargroepen, dan kan je op een efficiënte en leuke manier groepen van 30 kinderen draaien. Je hoeft dan niet per klas 3 niveaus te doen, maar je doet per niveau een klas. En dat dan apart voor lezen, rekenen, taal, begrijpend lezen.   En dan 's middags kunnen ze kiezen welke les aardrijkskunde/geschiedenis/biologie/techniek/programmeren/film-monteren/etc.  ze het interessantst vinden.  Je hebt dan én differentiatie én aansluiten bij de interesses van kinderen zonder dat het meer werk is.  Echt goede software werkt ook (en dat wordt ook wel steeds beter, al is het ook nog lang niet waar het wezen moet).  Goede didactiek in filmpjes voor op devices of smartboards helpt ook. 

Wat ook fijn zou zijn: als er na een eerste druk van een methode een terugkoppeling serieus genomen zou worden en fouten er uit zouden worden gehaald.  Zo had mijn kind in groep 4 in het spellingboek eerst woorden met een -d of een -t op het eind, en dan notabene op dezelfde bladzijde komen er opeens voltooid deelwoorden om de hoek kijken.  Dat hoort a. niet aan de orde te zijn in groep 4, en b. doe je dat met een compleet andere strategie, die dan uiteraard niet er bij werd gegeven.  Een goede leerkracht laat de leerlingen een streep zetten door zo'n opgave, en mailt de uitgever. Ik hoop toch dat dat wel eens is gebeurd bij een 4e druk van een methode met 80% marktaandeel. Dat het er dan nog steeds doodleuk weer fout in staat, dat is ook iets wat leerkrachten lekker druk houdt.  

 

5 uren geleden, Leon-cupra zei:

De leraars van toen hadden kindjes die luisterden. Leraar van toen mocht een kind ook nog eens berispen. Kinderen keken ook op naar leerkrachten.
nu zitten ze met kinderen die enorm mondig zijn, een leraar mag geen kind meer berispen of hij heeft de ouders en gemeenschap op zijn dak, ...

zou veel liever een leerkracht van vroeger zijn dan een leerkracht van nu.

Ik snap prima wat je bedoelt, maar alles kan twee kanten op, goed en fout. Dat geldt voor het overgelijkwaardige van nu, maar ook voor het meer autoritaire van vroeger. 

Het mooiste is als je stijlen kunt combineren en afwisselen. En het eerste wat je moet doen in heel veel groepen is uitleggen dat sommige leerlingen veel meer mogen dan andere leerlingen. "Ik zou toch een afschuwelijk oneerlijke meester zijn als leerlingen die heel veel zelf kunnen net zo weinig mogen als een paar anderen die niet zoveel zelf kunnen."  🙂  

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, MarcoO2 zei:

Het kon je nog wel eens vies tegenvallen hoe zwaar dat beroep is...

Zeg niet dat het meevalt, zeg dat het door de jaren heen flink verbeterd is en dat elk beroep wel zijn voor en nadelen heeft. Bewegen is niet goed, heel de dag zitten is niet goed... stress is niet goed.. continudiensten zijn niet goed voor je gezondheid....in sommige beroepen heb je te maken met bedreigingen en fysiek geweld.. etc etc etc.. En het grootste nadeel ............ het kost heeeelllll veel vrije tijd 😆

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, NakHarry zei:

Zeg niet dat het meevalt, zeg dat het door de jaren heen flink verbeterd is en dat elk beroep wel zijn voor en nadelen heeft. Bewegen is niet goed, heel de dag zitten is niet goed... stress is niet goed.. continudiensten zijn niet goed voor je gezondheid....in sommige beroepen heb je te maken met bedreigingen en fysiek geweld.. etc etc etc.. En het grootste nadeel ............ het kost heeeelllll veel vrije tijd 😆

 

 

Twee halve banen is ook niet zo'n gek idee. Ten eerste vergroot het de zekerheid van je inkomen, maar belangrijker: Je rust dan bij de ene baan uit van de andere. We hebben in dit land een idiote loonheffingskortingregeling (je weet wel, van een zekere dienst die het beste met alle mensen voor heeft)  die dat zo onaantrekkelijk mogelijk maakt, maar voor veel banen zou het geweldig efficiënt zijn.  Ook weer niet voor alle uiteraard. Part time management werkt vaak minder goed, al is het zelfs ook in management niet altijd verkeerd als mensen gedwongen zijn zich iets minder "onmisbaar" te maken.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 13-3-2021 om 17:26, Wasmachineman zei:

We zijn dus onze tuin aan het verbouwen. Het is echt verbouwen want ik heb al het gras eruit geschept, 2 terrassen verwijderd en coniferen van bijna 4 meter gaan komende week eruit. 
We krijgen iets heel aparts in de tuin. Een veranda. Dat is niet echt apart natuurlijk maar onze wel want die is niet van hout zoals je vaak ziet. Of van kunststof ook niet welke aan je huis gebouwd is. Nee.

Wij hebben een 20’ zeecontainer en laten die ombouwen tot veranda. Mancave als jullie dat beter herkennen 🍻

De foto is gewoon van Google maar onze gaat er wel een beetje zo uit zien. 
 Geen stoeltjes ervoor en geen plateau ervoor ook. Maar wel bovenop een mooi sedum groendakje van 15m2 om het lekker koel te houden in de zomer! 

6DD0EA79-702C-40C2-B68D-C11B482BE300.jpeg

Electriciteit natuurlijk aanwezig voor een koelkastje gevuld met bier & wijn. Ook een WiFi versterker legt mijn zoon aan (eigen belang natuurlijk) en uiteraard een heerlijke loungehoek erin. Mooie Led verlichting om het af te maken. In de avond doen we de glazen schuifwand dicht zodat we geen bezoek krijgen van vogeltjes of katten van de buren die de boel onder schijten.... 💂‍♂️

462FF4A9-D739-46E9-9065-FD57A4BA83AA.jpeg

Actie foto van vandaag, zaterdag 13 maart 2021

In 2 weekenden rijden we totaal 6 x naar het Grof afval verzamelpunt hier in Hoorn Nh. Gelukkig slechts 2 km van ons huis verwijderd en je mag onbeperkt storten hier!! Stenen zijn ook al weg, iemand had interesse en wilde dit ruilen tegen 2 kratten bier en kwam de stenen nog ophalen ook. 😍

FAA2B7E9-14E4-4E7B-B5FF-464217E1D5A0.jpeg

 

Zo gaat onze container over onze garage over een maandje. Een 70-tonner is nodig om vanaf de straat, een lengte van bijna 30 meter te overbruggen met de 20’ container over onze garage en zo in de tuin te plaatsen op een betonnen fundering in de hoek van de tuin. 

18B0F3B0-C15E-4BD1-B0FF-BF954C4928FA.jpeg

Hoe was het ook al weer begin 2021? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe