Ga naar inhoud

Citigo-e iV oplaad snelheid blijft hangen op 2.3kW


bslefevre
 Delen

Ga naar oplossing Opgelost door bslefevre,

Aanbevolen berichten

Onze Citigo-e iV blijft bij het laden op 2 fase 2.3kW hangen!

Hij is tot 30% ontladen en gaat niet sneller/langzamer dan 2.3kW

De paal kan tot 3fase/25A dus er is ruimte zat!

Iemand een idee waarom die blijft hangen?

Een setting ergens?🤷‍♂️

aangepast door bslefevre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel achteraf, maar toen je het antwoord hier had gepost realiseerde ik me dat ik dit ergens op internet had gelezen.
En toch vind ik het op zich vreemd, zou zo moeten zijn dat je hardwarematig de spanning en het maximale amperage van je installatie automaat op moet geven.
En dat de laadpaal dan weet wat hij maximaal kan afgeven en aan de hand van de staat van de accu het laadproces instelt....
Maar goed wat nog niet is kan nog komen.

Weet wel dat ik een ieder die zelf de laadpaal thuis plaatst meteen een kabel van 5x6mm² zou laten leggen.
Want nu word er nog relatief met lage stromen geladen, maar de kans is vrij groot dat dit in toekomst gaat veranderen en dan is het toch wel fijn als de voedingskabel al op die toekomst er al ligt.

één keer een kruipruimte in is nog te doen, maar een tweede keer word me teveel.....
En kan misschien voor niets zijn, maar een utp kabel er meteen bij leggen kan ook geen kwaad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijpelijk ja! Gelukkig zit de paal hier z.g.a. tegen de meterkast aan dus er is maar 50cm kabel nodig geweest en meteen een UTP teruggelegd omdat ik een Load Balancer er tussen heb gedrukt (ik denk dat jij bedoelt dat deze er ligt om internet verbinding te maken?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, bslefevre zei:

dat jij bedoelt dat deze er ligt om internet verbinding te maken?

Kan hoeft niet, maar op werk doen wij het tegenwoordig met diverse installaties al gewoon standaard.
Vaak komt er een vernieuwing of verandering in hardware en dan heb je het opeens nodig.
En dan is het gewoon erg fijn als het er al ligt.
En is met die laadpalen ook, nu misschien niet nodig maar die markt zit gewoon nog voor groot deel in de kinderschoenen en gaat ongetwijfeld nog veel in veranderen en dan heb je het er maar vast
In jouw geval is een gat door muur al voldoende dus is het min of meer onnodig en makkelijk erbij te leggen.
Maar vele gevallen moet je vaak in kruipruimte's en onder of door funderingen heen en tsja dan ben je niet blij dat je er weer onder moet

Zo leveren wij ook laadpalen aan bedrijven in de recreatie techniek en zijn nu ook met een pilot in Amsterdam bezig.
Maar daar moeten wij al een speciale aardlek automaat inbouwen die ook meet als er een gelijkspanning het wisselstroomnet ingestuurd word dat deze dan uitvalt.
Dit is nu nog een eis van de klant (gemeente) maar hierover word al wel gesproken ( landelijk / europees ) en die gaat uiteindelijk er in komen bij elke paal.
Maar waarschijnlijk word ook verplichting bij zonnepanelen omvormers...

Maar die krengen zijn voor ons inkoop al 170 euro p/st
En dan kopen wij direct bij ABB met de vele korting die we hebben...

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe