Ga naar inhoud

Columbus - Smartlink met Android usb error


canonex
 Delen

Ga naar oplossing Opgelost door canonex,

Aanbevolen berichten

Hallo,

sinds een tijdje heb ik bij Smartlink gebruik met een Android v9 steeds een usb error (Columbus systeem op een Skoda Superb III).

De Android telefoon werkt perfect (ook via Bluetooth om te bellen) en kan ik via usb ook zien/aansluiten op een pc.
De usb poort werkt ook want een iPhone werkt wel met die Mirrorlink over usb.
Heb al verschillende kabels geprobeerd en werken allemaal met een pc maar dus nooit met de Skoda usb poort.
Android auto ook al een paar keer aangepast: laatste versie, dan eens een oudere, dan nog een oudere, ...

Ik gebruik graag Waze in plaats van de interne gps maar gaat dus enkel met een iPhone en niet meer met de Android.

De volgende wagen is de Enyaq waar telefoongebruik nog beter moet zijn maar ik moet natuurlijk wel zeker zijn van een werkend systeem.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja je weet wat het probleem is wat hij nu niet doet.
Dus zodra je je wagen mag ophalen dan laat je de dealer toch je phone koppelen met mediasysteem in de wagen.
En daarna kun jij de testen even doen in de showroom.
werkt het niet dan neem je hem nog even niet af met mededeling dat ze nog wat te doen hebben.
( geen goede aflevering dus, waar je voor betaald )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mbt de ENYAQ en Android kwam ik ergens een opmerking tegen dat iemand zei dat Nav oa verplicht is geworden vanwege problemen met Android koppelingen en je dan helemaal geen navigatie hebt. Aanvullend is nav de enige manier om je accu “geforceerd” op temperatuur te krijgen alvorens het snelladen.

vraag is of dat waar is natuurlijk. Blij dat ik niet in het Android ecosysteem zit zal ik maar zeggen 😅

Wel hoor ik wel vaker dat Android Auto (los van VAG) nog helemaal niet zo algemeen beschikbaar is en fatsoenlijk werkt als ik gewend ben van CarPlay. Zelfs als trouwe Apple gebruiker snap ik daar helemaal niks, hoe lang bestaat dat nu al... 

Zou zelf navragen welke versies van Android ze ondersteunen en dan de dealer vragen het eens te proberen. Bij de MIB 3 zou je toch zeggen dat alles inmiddels wel moet werken voor Android.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en als je Waze gebruikt via CarPlay of AndroidAuto krijg je natuurlijk ook geen navigatie op je dashboard te zien.
En bij de Enyaq zal de navigatie in de headup display dan toch ook niet werken vrees ik.

Dus waarschijnlijk nu wel met de interne gps werken.

Jammer voor files, ongelukken en flitsapparaten ☹️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk gebruik ik geen Waze, maar Flitsmeister (nav) en Google Maps komen gewoon fullscreen op je 13 inch Enyaq scherm zometeen. Sowieso vooraf getest op de Octavia 4 trouwens (vermoed identiek systeem), maar niet met Android geprobeerd dus.

CarPlay/AndroidAuto doen niks met je dashboard/HUD inderdaad, helaas 😛

Ik zal vermoedelijk wel iets vaker de interne GPS gebruiken (ten gunste van HUD en snelladen), maar ook niet altijd hoor, jammer dan dat ik geen hippe pijl zie 😉 Gaat mij vooral gewoon om snelheid en ACC weergave in HUD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Oplossing

Gisteren eens verder zitten proberen/testen.

Heb in de tussentijd een nieuwe Android telefoon en deze gaf ook onmiddelijk USB1 probleem op de voorste poort.

Dan maar eens die achterste USB2 poort uitgeprobeerd met een langere kabel en dit werkt weer perfect. Apps gingen onmiddelijk:

Waze en Google Maps, Musicolet om gsm muziek af te spelen en bellen zonder probleem weer.

 

Er zal dus wel iets fout zijn met die voorste poort alhoewel een iPhone verbinding wel goed werkt.

Ik ga er geen tijd meer insteken voor de tijd die ik nog met de Superb moet doen.

Ga wel bij de Enyaq serieus wat tijd voorzien in de garage bij afhaling om alles uit te testen en vooraf in te stellen.

En zoals PC-fre@k ook al vermelde waarschijnlijk meer (of altijd) het interne systeem gebruiken voor de HUD en laadposten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe