Ga naar inhoud

Skoda Enyaq iV


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, bslefevre zei:

Afgelopen maandagmiddag toch uiteindelijk nog mijn Enyaq 60 op mogen halen!

Als er nog vragen / twijfels zijn dan hoor ik het graag, ik zal't voor je uitzoeken!

Ik heb deze uitvoering:

  • Quartz Grey metallic
  • Lichtmetalen velgen Antraciet Betria 21" 235/45/R21
  • Comfort plus pakket
  • Sport plus pakket
  • Klimaat plus pakket
  • Family pakket
  • Licht pakket
  • Infotainment plus pakket
  • Achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór
  • Elektrisch inklapbare trekhaak
  • Panoramadak
  • Interieur stijl Lounge
  • Assistentiepakket
  • Skoda iV pakket

20210426_150556432_iOS.thumb.jpg.40c5840da0ee2a91e9714b0f01ad1280.jpg

Mooie auto! Ik mag die van mij vandaag om 16:00 ophalen!😃

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, het hoge woord is er uit bij de dealer. Na het laten vallen van het Skoda Sound System is hij direct definitief ingepland voor productie op 28 mei. Levering 5-6 weken later...

Denk dat ik hem wel wat eerder had gehad zonder SSS 😂 

@bslefevre mooie bak man, daar kan ik wel aan wennen op mijn oprit (ook Quartz Grey)

aangepast door PC-fre@k
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, PC-fre@k zei:

denk dat ze al die tijd een pot verf voor mij apart hebben gehouden

Nu maar hopen dat als ze de pot openen dat die niet is opgedroogd...😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

@PC-fre@k

Mijn besteling is door de lease maatschappij ook doorgezet op 19 april:

Enyaq IV 80

  • Loft
  • Quartz Grey Metallic
  • Klimaat
  • Comfort
  • Assistentie
  • Trekhaakvoorbereiding
  • 125 kW laden

Verwachte levertijd van de dealer (Auto Hoogenboom): 29 oktober 😑

aangepast door Sand0rf
mod tag
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@B0scr0ss3R @Sand0rf Leuk dat jullie hier ook aangemeld hebben speciaal om te melden dat jullie ook een Enyaq besteld hebben.

Mooie bestellingen in ieder geval, beiden ook een iV 80 🙂 blijft bijzonder dat de levertijden zover uit elkaar liggen.

Ik heb jullie trouwens ook opgenomen in de bestellijst 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn geduld wordt wel op de proef gesteld met al die mooie leveringen en enthousiaste reacties. Vorige week vrijdag nog geen verandering en als het goed is wordt mijn auto volgende week gebouwd. Ergens heb ik de ijdele hoop dat ik binnenkort een belletje krijg met de verrassing dat de auto is gearriveerd :-). Ik heb de optie voor HUD en hoop aan de andere kant weer dat alle chips voor mijn Enyaq in spe als gereserveerd zijn. Verder heb ik LM verzocht even met dealer in contact te treden omtrent het Assistentie vs Assistentie+ verhaal en te bekijken wat de prepaid toegang tot Ionity concreet gaat inhouden. Ook omdat ik vanuit LM gewoon een reguliere volgens mij NewMotion laadpas geleverd krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Pff ja, ik moet ook nog 23 dagen afwachten, hopelijk zijn er zeker tot die tijd genoeg onderdelen 😮 Heb ook HUD, heb er nog niemand over gehoord op tweakers bijv. 

Maar ik ga zeker nog wel een week vooraf bellen met de dealer en een aantal dagen na productie voor het VIN. Vervolgens proberen in de gaten te houden wanneer hij in NL aankomt zodat hij niet onnodig weken ergens blijft hangen...

Assistentie verhaal vecht ik wel uit zodra ik de auto heb, heb er ook niet voor gekozen die aan te passen toen SSS er af moest.
Wat SSS betreft heb ik ook niks gehoord over die 100 euro korting.
Ionity krijgt vast nog een staartje als we dit massaal aankaarten, zeker als het via een LM gaat denk ik. Verder maakt het voor mij weinig uit, laadpas is laadpas toch... Alleen beetje zonde als je hogere kosten maakt voor je werkgever dan nodig is.

Over laadpas gesproken. Weet iemand hoe die afrekening loopt met een eigen laadpaal?
Nu tank je gewoon benzine bijv. en daar zie je niks meer van. Maar als je thuis gaat laden, hoe krijg je die kosten terug? Via de laadpas leverancier per maand op je rekening? Via je werkgever als een soort automatische declaratie? 

--

Mijn eigen vraag over Apple Carplay beantwoord.

Deze werken dus zoals @Stephanos mij vertelde samen met de boordcomputer. Dit filmpje geeft ook aan dat het samenwerkt met HUD. Helaas specifieert het filmpje niet of de 3D pijlen ook getoond worden, maar daar heeft het dus wel alles van weg (geen verschil in methode van navigatie - het werkt universeel voor in iedergeval Apple Maps op iOS en Google Maps op AndroidOS)

 

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, PC-fre@k said:

Over laadpas gesproken. Weet iemand hoe die afrekening loopt met een eigen laadpaal?

Ik declareer de kosten die ik aan de laadpaal thuis maak per periode (ik zat er aan te denken per maand te doen, maar ik zal eind van deze maand de schade eens opnemen)

Bewust voor Wallbox gekozen want deze heeft een prima portal voor meerdere gebruikers (de kosten van mijn vrouw haar Citigo-e betalen we zelf)

Ik heb nu een laaddruppel en tankpas (voor ICE vervangend vervoer) van de LM gekregen, binnenkort eens voor de test bij een laadpaal proberen.

Ik had het idee om zelf een export/import te maken qua declaratie maar de API-documentatie van beide partijen (Wallbox & Nmbrs) zijn een beetje ellendig dus dat komt nog wel een keer!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-5-2021 om 16:02, PC-fre@k zei:

@B0scr0ss3R @Sand0rf Leuk dat jullie hier ook aangemeld hebben speciaal om te melden dat jullie ook een Enyaq besteld hebben.

Mooie bestellingen in ieder geval, beiden ook een iV 80 🙂 blijft bijzonder dat de levertijden zover uit elkaar liggen.

Ik heb jullie trouwens ook opgenomen in de bestellijst 🙂

Tja, de lease op mijn Superb loopt af op 7 december, dus veel eerder hoeft ze toch niet te komen 😉

20 uren geleden, PC-fre@k zei:

Over laadpas gesproken. Weet iemand hoe die afrekening loopt met een eigen laadpaal?

Bij ons is het zo dat bij de leasing via Leaseplan de plaatsing van een wallbox van Blue Corner (€2500) inbegrepen is. Ik geef mijn rekeningnummer door aan Blue Corner en al het stroomverbruik wordt automatisch terugbetaald.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-4-2021 om 19:28, bslefevre zei:

Ik hoorde van de dealer dat Quartz Grey niet meer te bestellen is, dat wil zeggen dat het opeens een limited kleur is geworden. Dus als je een Quartz Grey ziet rijden weet je dat 't een early-adapter is!

Ben toch zeer benieuwd dan. Ik heb hem namelijk 4 mei besteld bij de leasemaatschappij, met daarbij de bevestiging dat deze in november wordt uitgeleverd.

Ben benieuwd hoe ik er achter ga komen wanneer deze dan geproduceerd dan wel uitgeleverd gaat worden? Iemand daar ervaring mee?

Enyaq IV 60

  • Lodge
  • Quartz Grey Metallic
  • Comfort
  • Assistentie
  • Klimaat
  • Familie
  • Sport
  • Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
  • Panoramadak
  • Lichtmetalen velgen Vega 20 inch

Verwachte levertijd van de leasemaatschappij is levering november

aangepast door Roy van Zanten
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roy van Zanten ik kwam even later iemand tegen die zei dat er naast SSS en CF geen restricties zouden zijn. Dus wellicht iets tijdelijks, als in voorraad was op of zo...

Vind het sowieso echt bijzonder dat een bepaalde kleur verf op zou zijn, die worden in ieder geval in Europa ook gewoon zelf gemengd of ingekocht bij schadeherstellers?

Mooie samenstelling in ieder geval, incl. panoramadak 🙂 kom ik niet zo heel veel tegen volgens mij

Heb je ook op de voorpagina bij alle bestellingen geplaatst, verwachting komt redelijk overeen met die van Sand0rf

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, PC-fre@k zei:

@Roy van Zanten ik kwam even later iemand tegen die zei dat er naast SSS en CF geen restricties zouden zijn. Dus wellicht iets tijdelijks, als in voorraad was op of zo...

Vind het sowieso echt bijzonder dat een bepaalde kleur verf op zou zijn, die worden in ieder geval in Europa ook gewoon zelf gemengd of ingekocht bij schadeherstellers?

Mooie samenstelling in ieder geval, incl. panoramadak 🙂 kom ik niet zo heel veel tegen volgens mij

Heb je ook op de voorpagina bij alle bestellingen geplaatst, verwachting komt redelijk overeen met die van Sand0rf

Ah top, ik maakte me al zorgen. had namelijk in eerste instantie een offerte met Arctic Silver en met de 19 inch velgen, maar nu ze bij de dealer om de hoek staan heel snel de kleur gewijzigd met de 20 inch velgen. 

Ben wel benieuwd wanneer ik dan wat ga horen over productiedatum en/of leverdatum

aangepast door Roy van Zanten
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, PC-fre@k said:

Vind het sowieso echt bijzonder dat een bepaalde kleur verf op zou zijn, die worden in ieder geval in Europa ook gewoon zelf gemengd of ingekocht bij schadeherstellers?

De Quartz Grey wordt vervangen door een andere tint grijs (geen idee hoe die gaat heten)

Dus voor reparatiezaken zal de kleur er nog wel zijn alleen verwacht ik dat Quartz Grey straks niet meer te bestellen is

Dit is wat de dealer mij heeft verteld🤷‍♂️

Link naar reactie
Delen op andere sites

QG is trouwens nog steeds bestelbaar in o.a. Duitsland en Zweden. In DE valt me wel op dat je bij keuze voor de kleur QG het Infotainment BASIC er bij moet bestellen.. Je weet wel, die optie die iedereen in NL moet afnemen.

Alle andere kleuren kunnen in DE zonder Infotainment Basic afgenomen worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apart, lijkt me toch niet dat de kleur aan de buitenkant van invloed is op de software die je inlaadt. Hij staat ook gewoon nog in de configurator van Skoda.nl.

Ik ben inmiddels bezig geweest met mijn fleet manager in verband met het toevoegen van een trekhaak bij aflevering (niet af-fabriek ivm bijtelling). Ik heb inmiddels een KOMM nummer gehad (geen idee wat ik daarmee moet doen) en heb inmiddels doorgekregen: Week 41 in Leusden, daarna nog naar Charlois voor aflevering.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen weekend voor elkaar gekregen om in mijn iV 60 (met netto 62kWh/bruto 58kWh) 58.09kWh bij te laden terwijl deze zei dat ik nog 7% over had. Laadstress was niet aan de orde maar was wel erg benieuwd wat de auto allemaal (niet meer) doet zodra de accu goed leeg raakt. Bij 60km resterend krijg je een melding dat je acculading laag is en naarmate je minder over hebt wordt het maximum vermogen v/d auto ook minder (hij houdt dus in). Er worden geen climate zaken (A/C, stoelverwarming e.d.) uitgeschakeld wat wel bij bijv. de Citigo-e is.

183790929_10158467245260000_6255117591692353763_n.thumb.jpg.b3beb96a585bf045078a1c9cd963503b.jpg

aangepast door bslefevre
Remove page
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe