Ga naar inhoud

Skoda Enyaq iV


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Wat mij zal benieuwen is of de software geheel bugvrij zal zijn ?
Als ik momenteel de media mag geloven dan rijden de ID3 en ID4 zeker niet geheel bugvrij en moeten ze allemaal nog weer terugkomen naar de garage voor een software update versie 1.4 om een versie te noemen om mee te beginnen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, EdK zei:

Wat mij zal benieuwen is of de software geheel bugvrij zal zijn ?
Als ik momenteel de media mag geloven dan rijden de ID3 en ID4 zeker niet geheel bugvrij en moeten ze allemaal nog weer terugkomen naar de garage voor een software update versie 1.4 om een versie te noemen om mee te beginnen..

De mensen die een ID.3 en ID.4 hebben gekocht wisten dat op voorhand. De 2.1 update is vorige week vrijgegeven en daarom worden de Enyaq's nu dus ook uitgeleverd (voorzien van die update).

Deze update duurt overigens 8 uur om te installeren (bij de dealer). Opvolgende updates gaan vanaf 2.1 OTA, dus die kan je ook thuis uitvoeren zeg maar 🙂 

Of hij dan bug vrij is? Denk het niet, want mijn Octavia welke al jaaaaaren bestaat en veel simpeler is, heeft ook nog steeds bugs...

54 minuten geleden, Gupper zei:

Meteen even gebeld en afspraak staat voor aankomende woensdag. 

Nogmaals dank. 

Laat ons even weten wat je er van vond! 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, PC-fre@k zei:

Of hij dan bug vrij is? Denk het niet, want mijn Octavia welke al jaaaaaren bestaat en veel simpeler is, heeft ook nog steeds bugs...

Tip: moet je een insectenverdelger kopen en toepassen; probleem over. 😁

 

Maar ff sereneus; het is toch v.d. zotte wat hier gebeurt? Stukken techniek van DERTIG, VEERTIGDUIZEND euro of meer, doen het gewoon niet goed! De consument wordt echt als trial-user voor de beta-release gebruikt.

Triest toch. Als je b.v. de forumentries @ tweakers bekijkt; dan ben ik nog verbaasd dat iedereen dat zo gelaten over zich heen laat komen.

En 8 uuur voor een update? Werkelijk?!? WTF; normaliter rol je in 8 uur complete nieuwe hardware uit en installeer je een OS compleet met alle applicaties in een korte periode. Dit is echt van de zotte. 🤨 Alsof je met ouderwetse floppies aan de slag moeten om de nieuwe s/w en f/w te installeren. Helemaal gek geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha dat heb ik inderdaad eerder gehoord. Het lijkt wel alsof het serieel ge-update moeten worden of zo en dan ook nog eens onderdeel voor onderdeel.

Daarnaast zou er in die 8 uur ook een zeer uitgebreide test zitten. Dus ja, wie weet gaat het software deel wel snel maar doorloopt hij gewoon heel lang een zelftest.

En wat betreft testen, ja. Men wist het dus, maar VW gaf ze ook de mogelijkheid. Beetje verkeerde inschatting achteraf denk ik.

Lees dus ook vaak dat men blij is dat Skoda dat anders doet 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht, het is redelijk kinderachtig en uiteindelijk wel begrijpelijk maar ik heb een clausule moeten tekenen waarin ik niks over de proefrit mag zeggen en/of laten zien. Dit (hoogstwaarschijnlijk) omdat journalisten deze auto nog niet hebben kunnen rijden en mijn mening dan evt. leidend kan worden voor evt. kopers.

Gezien mijn verstandsverhouding met de dealer wil en ga ik mij hier ook aan houden! 

Helaas ben ik vergeten te vragen wanneer deze clausule afloopt (dat zal ik volgende week even controleren), daarna kan ik er wat over zeggen.

Wel heb ik gezien dat mijn Enyaq dus in week 11 bij PON staat en volgens het systeem uitgeleverd wordt in week 15. Hieruit heb ik geconcludeerd dat PON de software update zal doorvoeren die medio week 15 beschikbaar komt voor de Enyaq

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, PC-fre@k zei:

Hmm erg jammer en eigenlijk bizar…

maar goed, moet dan maar hè 🙂

Dus jij zegt eigenlijk, voor week 15 zijn er geen auto’s bij de dealer? Want die moet hem ook nog afleverklaar maken…

Ja heel jammer inderdaad. Hopelijk komt er snel een review online..

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, PC-fre@k said:

Dus jij zegt eigenlijk, voor week 15 zijn er geen auto’s bij de dealer? Want die moet hem ook nog afleverklaar maken…

Dit lijkt wel zo te zijn met mijn Enyaq, dus de kans is aannemelijk dat andere Enyaq’s ook blijven staan

Ik zag wel dat mijn Enyaq met de vrachtwagen deze kant op komt, waar ik dacht dat deze met de trein zou komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bslefevre zei:

Zucht, het is redelijk kinderachtig en uiteindelijk wel begrijpelijk maar ik heb een clausule moeten tekenen waarin ik niks over de proefrit mag zeggen en/of laten zien. Dit (hoogstwaarschijnlijk) omdat journalisten deze auto nog niet hebben kunnen rijden en mijn mening dan evt. leidend kan worden voor evt. kopers.

 

So what? In hoeverre is zoiets wettelijk bindend?

Ze kunnen het idd hooguit vriendelijk vragen. Maar je mag toch zeker zelf besluiten of je wel of niets doorvertelt? Het zijn geen staatsgeheimen. Of word je soms in de gaten gehouden door de AIVD?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geheimhouding is niet bij wet geregeld. Maar ze kunnen wel een boete opleggen die je ook daadwerkelijk moet betalen. Ook kunnen ze dd overeenkomst verbreken, bijv. Van je bestelde ENYAQ. Daarnaast kan, als de schade grote is dan de boete, deze schade op jou verhaald worden. Schade is in dit geval niet fysiek, maar bijvoorbeeld reputatie of zo.

Maar goed dat gaan wij hier (zeker niet in dit topic) oplossen.

Hopelijk komen er snel echte reviews en dan met name die van de bekende youtube kanalen die erg goede en diepgaande reviews maken 🙂 

Er zijn overigens inmiddels her en der wel reacties te vinden. Van een Opel Corsa of zo. En die zijn veelbelovend!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam nog een brochure tegen met accessoires:

De Nederlandse Accessoires kennen nog geen PDF, maar wel een online shop waarbij slechts een deel terug te vinden is: https://shop.skoda.nl/auto-accessoires/?modelgroup=enyaq-iv

Overigens schijnt er op de BE website meer online te staan: https://shop.skoda.be/nl/voor-uw-wagen (even het juiste model aanklikken)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, PC-fre@k said:

Overigens schijnt er op de BE website meer online te staan: https://shop.skoda.be/nl/voor-uw-wagen (even het juiste model aanklikken)

Die BE site geeft dan ook reservelampjes, batterijen en zo aan.

Maar dan weer niet die rubberen matten.

Toch altijd veel verschil tussen landen.
Dat noemen ze dan Europa 😒

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-3-2021 om 16:54, PC-fre@k zei:

Het lijkt er op dat ze per 1 maart 2021 de accu van de iV 60 een ander typenummer geven. Dat kan inhouden dat ze een revisie hebben doorgevoerd, bijvoorbeeld net wat andere componenten of een andere fabrikant. 

image.png

 

Leuk feitje, zo te zien kost het accupack (incl. alle onderdelen op de afbeelding) bij de iV 60 €16.400 en de iV 80 €18.400 ex. BTW. Een losse cell (nr 2.) kost €1240 euro

Kon het niet laten om het grofweg door te rekenen. Als je een benzine auto koopt, kan je van dat geld (iV 60 accu) genoeg brandstof kopen om 160.000 km te rijden 😂 (huidige benzine prijs, magere 1:15)

Mooie info. Is te zien wat de trekhaak of trekhaken kosten (60)? Inclusief de 2 schakelaars (voor en achter)?
Ik heb namelijk ipv een trekhaak de voorbereiding moeten bestellen ivm de verhoging van de fiscale waarde door de "verplichte" toevoeging van de navigatie om geen vertraagde levering te krijgen en onder de subsidiegrens blijven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe