Ga naar inhoud

Onderhoudsprijzen 2013


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Op 10 april heb ik men eerste onderhoud (30000 km).

Welke kostprijs kan ik hiervoor verwachten? Adhv de pdf-lijst 2012 hierboven kom ik uit op ongeveer € 345 (grote beurt + interieurfilters + luchtfilter).

Of worden bougies - ruitenwisserbladen dan ook al vervangen?

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat zal een goed overleg worden :)

Ik moet volgende dingen nog vragen:

- nazicht luidspreker (lage tonen) rechts achteraan (kraakt bij hoge bass)

- nazicht AUX-ingang (ik hoor een gezoem, wss een vals contact)

- nazicht parkeersensor rechts-vooraan (als het regent blijft deze heel soms continu iets detecteren, wat zeer irritant is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat is de makke met al dat soort opties en dus een voordeel als je ze niet hebt! :lol:

Behalve geen last van dit parkeersensor probleem, heb ik bv ook geen last van een lekkend of exploderend panoramadak, een CC die het niet doet, een Columbus die gestolen wordt en ga zo maar door!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke kostprijs kan ik hiervoor verwachten? Adhv de pdf-lijst 2012 hierboven kom ik uit op ongeveer € 345 (grote beurt + interieurfilters + luchtfilter).

Voorheen waren de onderhoudspakketten overzichtelijker. Omdat er tegenwoordig verschillende type motoren toegepast worden, die elk hun specifieke onderhoud nodig hebben, heeft men die pakketten uit elkaar gehaalt. En moet je met de garage overleggen wat er noodzakelijk is. Er wordt een basisprijs voor een pakket genoemd. En daarbij kan afhankelijk van het type motor en persoonlijke gebruiksomstandigheden werkzaamheden toegevoegt worden.

Bijvoorbeeld eens in de twee jaar de remvloeistof vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog maar even de folder mbt de nederlandse onderhoudsprijzen hier in de tekst erbij gezet.

En ook bij deze folder en in je instructieboekje kun je zien dat het vervangen van remvloeistof in algemeen tussen twee beurten inzit.

Een goede dealer zal altijd vragen of hij met de servicebeurt ook de remvloeistof moet vervangen.

En even voor IkkeZelf : Pas op dit zijn nederlandse prijzen en dus geen Belgische, maw kijk even op de site van België of er een vergelijkende folder bestaat voor jullie.

Edit PC-fre@k:De prijzen vanaf 2010 (NL) vind je in de start post: http://www.skodaforu...findpost__p__74

aangepast door PC-fre@k
bijlage vervangen voor link
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10 april heb ik men eerste onderhoud (30000 km).

Welke kostprijs kan ik hiervoor verwachten? Adhv de pdf-lijst 2012 hierboven kom ik uit op ongeveer € 345 (grote beurt + interieurfilters + luchtfilter).

Of worden bougies - ruitenwisserbladen dan ook al vervangen?

Bedankt!

Een onderhoud kost bij onze garage (Haesen Herk-de-Stad) ongeveer €235. Dat is zonder extra's zoals ruitenwissers... Haesen belt altijd eerst om te vragen of ze die extra's mogen uitvoeren. Ruitenwissers worden in principe niet automatisch vervangen, doen ze dat toch dan kan je reclameren. 30.000 km lijkt mij sowieso uiterst vroeg om ze te vervangen. Onze gaan +- 80.000 mee. Ze zijn trouwens goedkoper in onze garage dan bijv bij AUTO5. ( €43 voor de voorste en achterste samen en €63 bij A5 voor enkel de voorste) Bij A5 zitten ze dan wel in een originele BOSCH verpakking en in de garage in een wit doosje. Maar het is allebei zeker BOSCH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey waar woon jij, in Diest? Ik ben van Herk-de-Stad, maar heb de auto wel bij Peusens in Hasselt gekocht. Daar kreeg ik een veel mooiere prijs voor een leuke Fabia aangeboden.

Vandaag trouwens mijn eerste onderhoud gehad (klein, 15.000km). Voor €123 was het klaar. Nieuwe oliefilter, halve liter olie, halve liter ruitenwisservloeistof, een software-update en hier een daar een kleinigheid.

Had het duurder verwacht.

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey waar woon jij, in Diest? Ik ben van Herk-de-Stad, maar heb de auto wel bij Peusens in Hasselt gekocht. Daar kreeg ik een veel mooiere prijs voor een leuke Fabia aangeboden.

Vandaag trouwens mijn eerste onderhoud gehad (klein, 15.000km). Voor €123 was het klaar. Nieuwe oliefilter, halve liter olie, halve liter ruitenwisservloeistof, een software-update en hier een daar een kleinigheid.

Had het duurder verwacht.

Ik woon in Schaffen (HEZE tegen Zelem en Meldert).

Ik ben trouwens afkomstig van Schulen!

Haesen is maar een goede 8 km van thuis en wij zijn niet zo'n onderhandelaars :)

Mijn ouders en nonkel gaan ook bij Haesen en zijn zeer tevreden over de service. Niet echt heel onbelangrijk.

Ik ken ook niemand die een auto heeft van bij Peussens (toch al vlug 20-25km van thuis).

Misschien dat we de volgende keer wel wat meer prijzen gaan vragen om te vergelijken.

Uiteindelijk kan je nog op onderhoud gaan waar je wil.

Heb jij geen longlife cyclus? Dan moet je maar om de 30.000 km op onderhoud. Wij doen dat en zijn daar zeer tevreden mee. Een 30.000 km kost dan +-€235. Extra's kosten natuurlijk meer.

Ik heb zitten zoeken op skoda.be, maar daar zie ik geen standaard onderhoudsprijzen staan, zoals je dat wel op skoda.nl ziet...

http://www.skoda.nl/...udsprijzen.aspx

Neen dat bestaat niet. Ik heb in de tijd eens gevraagd bij d'Ieteren, maar de Skodaboy daar zei dat je dat bij de dealer kan opvragen.

Uit ervaring weet ik dat de BE prijzen alleszins een stuk lager liggen dan die uit de NL brochure.

aangepast door coldstein
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht niet dat longlife/niet-longlife (30 000/15 000) iets is dat je "doet". Bij de ene auto, zoals de Fab GL is het 15, bij de ander 30

Als ik bel voor een afspraak wordt mij telkens gevraagd of ik wil verder gaan met de longlifecyclus of niet. Als je het onderhoudsboekje bekijkt wordt beschreven welk onderhoudsinterval er geldt per type motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat laatste had ik ook begrepen. Je zou dus denken dat dat een min of meer vaststaand iets is en niet iets dat je naar believen kunt veranderen. Maar jouw dealer denkt daar blijkbaar anders over. Wie weet is het ook voor een groot deel vrij willekeurig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Vandaag eens naar de garage voor zijn eerste klein onderhoud 8500 km ėėn jaartje oud.

Oliefilter, olie, O ring, kleine leveringen, bijdrage tot ecologische afhaling van de afvalstoffen, LED lichtjes plaatsen in de spiegels, 45 minuten werk, 106,61€

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 7 maanden later...

Net geen 153 euro voor een klein onderhoud bij 45.000 km. Vervangen: de olie en oliefilter.

Ook mijn dealer bevraagd over problemen met EGR. Deze zijn inderdaad bekend en veel voorkomend voor de 1.2 TDI. Maar de meesten maken korte ritjes en rijden de auto nauwelijks warm. Veelrijders met dit probleem zijn eerder zeldzaam. Althans volgens mijn dealer. Ook weet ik nu dat 70% van de onderdelen wordt vergoed door Skoda - zoals in Nederland. In sommige gevallen is dit zelfs 100% (als de eigenaar genoeg kilometers maakt om diesel te verantwoorden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar dat doen ze nu niet meer zoals een tijdje terug. Teveel klachten van klanten die nu met hun storingsgevoelige diesel zitten natuurlijk. Vooral de periode toen men nog eco-korting kreeg van de overheid (15% van de aankoop) werden de kleine dieseltjes met massa's verkocht aan de verkeerde mensen. En die hebben nu problemen. Dus ook het beleid van de overheid toen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij hebben ze eerlijk gezegd geen diesel meer proberen aanpraten toen ik die van mij kocht. Maar vroeger gebeurde het in België inderdaad maar al te vaak. Op zich hoeft die egr klep ook geen probleem te zijn, die zat al in mijn Felicia diesel en buiten wat roeten bij veel korte afstanden, was het ook gedaan. Dat is eerder een specifiek zwak punt van de 1.2 tdi. Het is vooral het DPF in de auto's van tegenwoordig dat de korte ritjes niet toelaat.

Overigens 153 euro voor olie + filter (en wat vloeistoffen wsl), dat is toch echt hoog, gelukkig krijg je daarvoor ook die pechverhelping.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eind dit jaar zal ik ook voor een eerste kleine onderhoudsbeurt moeten langsgaan. Normaal gezien is het maar om de 20k of 2 jaar, maar aangezien ik te veel korte ritten maak, zal ik eerder moeten gaan. Maar als ze voor de 'tussentijdse' beurten 150 euro durven vragen, doe ik het zelf. Tegen de tijd dat ik van en naar de garage rijdt, zit er al nieuwe olie+filter in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • EdK prikte dit topic los

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe