Ga naar inhoud

Nieuwe auto


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja, jullie lezen het goed: nieuwe auto. En dit betekent dan ook soms een nieuwe baan bij mij. Dat klopt. 

Mijn huidige job stopte wegens tegenvallende bedrijfsresultaten, Covid-19 zorgde ervoor dat ik op zoek mocht. Erg jammer want ik werkte in een fijn team. Mijn collega's hadden hetzelfde gevoel maar helaas is een goed gevoel niet goed genoeg. Dus op zoek dan maar en ja hoor, nog voordat ik afscheid had genomen lag er al een nieuw contract klaar bij mijn nieuwe werkgever. Ik ga een bekende business weer in: Adviseur in oa dakbedekking ga ik per 16 november vervullen in regio Noord Nederland. Ik ga nu bij de concurrent werken van mijn eerdere werkgever, dus zijn de nodige oud-collega's al gewaarschuwd dat ik eraan kom. :lachen:

Heerlijk vind ik dit want ik mag lekker weer in de buitendienst, klanten bezoeken en projecten bekijken/begeleiden. Ik heb nog 1 weekje vakantie en ga vrijdag vast mijn lease auto ophalen en dan gelijk de VrijMiBo bijwonen.... :bier: 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk had ik liever een Kodiaq of een Karoq, ook voor de bijtelling gunstiger. Maar goed, deze 5008 is zeker niet verkeerd en zal mij de komende 3 jaar vergezellen op mijn ritten, zakelijk maar ook naar Italië natuurlijk. 

9D63143B-47BD-4E45-ACA8-EE268F3CCC70.jpeg

AE67ACA5-0B5F-4E70-968F-0530087E73DB.jpeg

aangepast door Wasmachineman
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna net zoveel als zijn Km die die gereden heeft....
En wat word het na deze werkgever ?
Weer de wasmachines in dan ?

Maar hoop dat je nu wat langer mag blijven en dat er geen ander virus oid de boel dwars zit.....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bouwvak was vroegel gewoon gehele bouw 3 weken volledig dicht !
Maar ook daar is het al jaren zo dat de grote projecten gewoon doorgaan, zei het met minder personeel.
Maar de echte bouwvak zoals vloegel is niet meer !

Komt ook door de ZZP die een meerderheid is onderhand in de bouwwereld en die willen gewoon doorgaan, dus de hoofdaannemer zorgt dat er begeleiding is en de ZZPérs kunnen gewoon 24/7 door gaan op zo'n project.

Alleen kleine aannemers houden vaak de bouwvak nog gewoon aan, en ipv de 3 weken ook al vaak 4 weken om hun ATV/ADV dagen ook op te laten maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-11-2020 om 13:02, Wasmachineman zei:

Ik heb nog 1 weekje vakantie en ga vrijdag vast mijn lease auto ophalen en dan gelijk de VrijMiBo bijwonen.... :bier: 

En de 2 weken vakantie vlogen voorbij. Vanmiddag 1700 was ik al weer thuisgebracht door de Peus. Heerlijke stoelen, een fijne motor icm 8-traps automaat en lekkere audio zorgden ervoor dat ik comfortabel thuis kwam. Nu weekend en maandagochtend aan de slag! Iedereen een fijn weekend.

image (1).png

image.png

Dit is best een luxe uitvoering want er zit bv elekrische achterklep bediening op, makkelijk als je je handen vol hebt met bouwmateriaal... :lachen:

Mooie 19" velgen,  Keyless entry, draadloze telefoonoplader en afsluitend 7 persoons ingericht want 2 stoelen zijn verzonken in de kofferbakruimte. Die stoelen gaan wel gelijk op zolder en hierdoor is de bagageruimte echt enorm: 800 liter ongeveer! Ideaal voor ons jaarlijkse tripje naar zuid-Italie.

 

aangepast door Wasmachineman
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 13-11-2020 om 21:49, Wasmachineman zei:

En de 2 weken vakantie vlogen voorbij. Vanmiddag 1700 was ik al weer thuisgebracht door de Peus. Heerlijke stoelen, een fijne motor icm 8-traps automaat en lekkere audio zorgden ervoor dat ik comfortabel thuis kwam. Nu weekend en maandagochtend aan de slag! Iedereen een fijn weekend.

image (1).png

image.png

Dit is best een luxe uitvoering want er zit bv elekrische achterklep bediening op, makkelijk als je je handen vol hebt met bouwmateriaal... :lachen:

Mooie 19" velgen,  Keyless entry, draadloze telefoonoplader en afsluitend 7 persoons ingericht want 2 stoelen zijn verzonken in de kofferbakruimte. Die stoelen gaan wel gelijk op zolder en hierdoor is de bagageruimte echt enorm: 800 liter ongeveer! Ideaal voor ons jaarlijkse tripje naar zuid-Italie.

 

8-traps.....  tja, dan wordt een handbak toch minder aantrekkelijk..... 

800 liter!  Dat wil ik ook wel. 🙂

Of die extra zitplaatsen voor de nanny reserveren, zodat je écht vakantie hebt, dat kan ook nog. 😉   

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik 1 schoondochter. Erg leuke jonge vrouw van 17 die vaak bij ons is in huis. En dus ook in de auto. Ze ging afgelopen zomer met ons op vakantie mee maar dan wel mbv het vliegtuig. Toen hebben onze zoon en ik haar opgehaald van AirPort Brindisi. 

Voor de komende vakantie is de beenruimte achterin is echt gigantisch ook al zitten ze met 3 achterin en dan ook nog die 800 liter achter hun als bagage ruimte. 

Het verbruik is deze week redelijk gunstig, ongeveer 5 liter / 100 kilometer bij normale snelheid. Tank is 57 liter dus ruim 1000 km is te doen zonder tanken. 

In theorie dus de ideale vakantie auto maar het vliegtuig is ook aantrekkelijk om te gebruiken met die lage vliegprijzen en snelle transit tijd, binnen 6 uur zijn we op de plaats van bestemming in zuid Italië. Met de auto duurt dit wel iets langer hahahaaa. 

Een gigantisch nadeel is het wel om een auto vervolgens te huren in Italië. Ze proberen je van alles aan te smeren qua verzekeringen en ook je beloofde auto categorie die geboekt is klopt soms niet met wat er klaar staat. Gelukkig spreekt mijn half-Italiaanse vrouw zeer goed Italiaans en houdt de boel dan alsnog gezellig bij de autoverhuurder! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk Frank. Er past gelukkig een hele hoop gezelligheid in die auto. 😉  

Vliegen en dan op de bestemming auto huren heb ik ook wel eens naar gekeken. Als je anderhalve week of twee weken gaat is het nog te doen, maar wij gaan ook wel eens drie en half of 4 weken weg, en dan tikt het toch hard aan met de huur van een auto.  Ik in m'n eentje de auto er heen rijden en de rest vliegen vond ik ook nog best een idee, maar naast dat ik dan echt alles zelf moet rijden (saai, en meer pauze-tijd dat je stil staat) zag de vrouw het niet zo zitten om in haar eentje met 2 kids het een hele vliegreis gezellig te houden.  Dat wordt hem toch ook niet. 

Nou ja, nog 11 jaar, dan kan de oudste in mijn pauzes rijden. Dat gaat de Faab in ieder geval niet meer halen.   

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe