Ga naar inhoud

Bougies en oliefiter


Busje
 Delen

Aanbevolen berichten

Bij de volgende beurt (60000 km) aan mijn Rapid moeten de bougies vervangen worden.

Een klusje waar de garage € 85,-- voor telt. 

Die drie bougies kan ik gemakkelijk zelf vervangen, misschien een rare vraag, Waar vind ik deze onder de motorkap ?

Ik heb al eens gekeken maar kan ze niet vinden, zitten die onder het luchtfilter ? Het gaat om een drie cilinder 1.0 TSI motor.

Het tweede deel van mijn vraag het vervangen van het oliefiter. Dit oliefiter zit voor de motor met wat leidingen er om heen, hoe kom je hier goed bij ?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de oliefilter daar sloeg ik altijd een schroevendraaier doorheen als hij moeilijk verwijderbaar was op mijn motorfiets.
En als die dan handlos was dan verder met hand los draaien.
Nieuwe filter even de rubber O-ringen met olie insmeren en met hand vastdraaien en dan proberen met de hand de laatste slag te geven.

Bougies moeten bovenop zitten op de motor, maar bij me Fab 3cil eigenlijk nog nooit ff gekeken waar ze excact zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie.

Ik heb het eens goed bekenen voor het oliefilter moet de beschermplaat onder de motor verwijdert worden, dan gaat dat wel. De bougies hebben ieder een aparte bobine daardoor viel het mij in eerste instantie niet op. Nu vraag ik mij af, als je bougies vervangt moet je de nieuwe laten inlezen op de electronica van je voertuig?

Eenvoudig onderhoud wil ik zelf doen. Zoals de ruitenwissers, luchtfilter, bougies, remschijven en blokken vervangen. Nieuwe olie en oliefilter plaatsen. Dit kost bij de garage handenvol geld, en ik doe het graag zelf. 

Het enige probleem is dat het onderhoud niet is uitgevoerd door een garage. Ik heb mijn auto wel goed onderhouden wat ik eventueel wel met rekeningen van de onderdelen kan onderbouwen. 

Als je het onderhoud op deze manier zelf uitvoert heeft dat dan gevolgen voor bijvoorbeeld je inruilprijs als je iets anders koopt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het inlezen van accu's is wat tegenwoordig wel steeds vaker voorkomt
Maar mbt bougies , daar heb ik nog nooit van gehoord of gelezen
Misschien dat @cordoba hierover iets weet !?

Moet wel zorgen dat je de voorgeschreven bougies monteert , die je niet hoeft te bestellen bij een dealer hoor.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe