Ga naar inhoud

Kachel instel problemen


skodafryslân
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn kachel instelling van mijn Yeti uit 2010 klopt niet altijd, ja vreemde zinsopbouw maar weet niet hoe het anders te zeggen.😊
De ene keer is de kachel warm als de bedieningsknop op rood staat, soms moet ik draaien naar de blauwe zijde om hem warm te krijgen
Wanneer ik de airco heb gebruikt moet ik eerst weer zoeken in welke stand de knop moet staan en hij warme lucht geeft, dit wisselt iedere keer weer.

Waar kan dit probleem zitten?

Is het de knop die er al eens af is geweest? of moet ik het ergens anders zoeken.

aangepast door skodafryslân
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt een beetje op probleem met de stelmotor van de kachel in de Fabia I, en daar is de enige remedie de stelmotor vervangen). Als het inderdaad de stelmotor is, geeft uitlezen op foutcodes ook de bijbehorende foutcode.

Mijn ervaring met zo'n haperende stelmotor: absoluut onvoorspelbaar wanneer het optreedt, alleen gebeurt het in de loop van de tijd steeds vaker. Meestal wordt de kachel veel te heet, soms direct vanaf het moment dat je wegrijdt, de andere keer op een rit van 100 km gaat het 80 km goed, en ineens zonder dat er iemand de instelling verandert wordt het bloedheet in de auto (zelfs in oktober wordt je dan bijna de auto uitgestookt, en moet je alle ramen open zetten om de temperatuur een beetje draaglijk te krijgen. Soms 'pakt' de snelknop direct als je de temperatuurknop een keer naar minimum en maximum draait en terug naar de gewenste waarde, soms moet je dat 20-30 keer herhalen. De ene keer als het weer goed gaat, is dat voor 2 minuten, en dan heb je weer hete lucht, de andere keer gaat het zomaar 20 minuten goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-9-2020 om 08:56, skodafryslân zei:

Waar kan dit probleem zitten?

Is het de knop die er al eens af is geweest?

Welke knop heb je eraf gehad en heb je het standaard verwarming / koel paneel of de climatronic die met lcd paneel aan beide zijde waar de ingestelde temperatuur staat ?
Maar iemand met VCDS of dealer anders uit laten lezen op storingen en indien bij dealer dan wel een uitdraai vragen met de storingscode's en niet een verhaaltje ....

aangepast door EdK
typo
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

@rik ik heb je bericht hier verwijderd , reden dubbel post !
Als men gaat antwoorden en men gaat het over 2 topics verdelen dan word het een on overzichtelijk zooitje !

En stel je even voor in "Wie ben ik " dit word op prijs gesteld door vele leden hier en ook op andere forums
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe