Ga naar inhoud

Is dit niet toevallig een hele goede tijd om een nieuwe auto te kopen?


Skoody Boo
 Delen

Aanbevolen berichten

Het lijkt er op dat dealers niet echt hun verkooptargets halen op dit moment.   Is daar voordeel aan te behalen als je nu een nieuwe auto koopt? Of moet je juist nog heel even wachten?  

Ik hoop eigenlijk een beetje op een reactie van Frank (iedereen mag reageren hoor!), die heeft altijd wel visie op dit soort dingen. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je reactie van frank wil hebben dan mot je @Wasmachineman typen !
Nu leest hij dat je hem roept !

Maar om er achter te komen is het kwestie van langs een dealer te gaan en te gaan praten....
Maar op nieuw zullen de wacht tijden wel wat langer zijn geworden dan voorheen, want de productie is net weer opgestart en vanwege de corona is dat zeker nog niet 100% productie

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Wasmachineman zei:

Wachten. Ik heb gelezen dat de auto’s in Duitsland flink goedkoper worden door Corona. Eerst door de fabrieken stil te zetten. En nu draaien de fabrieken weer en zijn er geen kopers dus zijn de fabrieken weer gestopt. Zeker VAG is weer dicht, las ik vandaag. Dus dit betekent dat er flink verlies wordt gemaakt. Voorraad moet op dus er gaan geruchten dat er erg veel korting wordt gegeven op nieuwe auto’s. Maar ook gebruikte auto’s worden dus goedkoper, per saldo win je flink als je voor een nieuwe auto gaat en je huidige auto inruilt. Als in Duitsland de eerste auto’s goedkoop worden aangeboden dan volgt de rest een paar weken later. Ik zal zo enkele links opzoeken dit dit bevestigen. 

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/zijn-autos-na-de-coronacrisis-een-stuk-goedkoper/

 

https://www.ad.nl/auto/duitse-experts-nieuwe-auto-s-worden-tot-50-procent-goedkoper~affd8e46/

Maar hoelang je moet wachten kan niemand echt zeggen natuurlijk. Autodealers zullen je ook nu misschien al een heel goed bod doen als je koopsignalen af geeft, zeker op een voorraad auto. En die voorraad auto kun je binnen 2 weken rijden natuurlijk. Erg leuk!

En verschillende dealers aflopen en vergelijken. Er kan enorm prijsverschil in zitten. Het is belangrijk om te weten wat de dealer van plan is met jouw auto: naar de handel, naar het buitenland of zelf verkopen op eigen terrein. In het laatste geval krijg jij de hoogste inruilwaarde van jouw huidige auto natuurlijk. 

Ik denk dat elke Octavia 1.5 tsi voor mijn criteria wel genoeg toeters en bellen heeft, dus een voorraadauto lijkt me prima (mits die groen is natuurlijk (grapje)).  Die staan nu vanaf zo'n 30.000, en als daar ook nog wat van af kan, dan wordt het wel interessant.  

Een grotere auto is eigenlijk niet eerder nuttig dan voor de volgende zomervakantie, want juist deze zomer blijft de tent in ieder geval thuis. Zo is het ook wel weer.  Maar de vraag is natuurlijk hoe lang dat verschil in vraag en aanbod bij nieuwe auto's aanhoudt op dit moment.  Stilliggende fabrieken helpen op termijn natuurlijk niet mee aan het in stand houden van een overschot. 

Nog een vraag is of zomer 2021 wel enigszins kampeerfähig zal zijn. Ik zie nog niet helemaal voor me hoe zo'n campingtoiletgebouw en anderhalve meter samen zouden moeten gaan. Al kunnen we ook weer eens een beetje de noordkant van Zweden opzoeken natuurlijk ;). 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu eens een caravan huurt? Meeslepen met de Octavia natuurlijk en met huren kun je alles uittesten. Bevalt het dan kun je gaan sparen voor een jong gebruikte caravan. Met kleine kinderen is dit echt geweldig om te kamperen. In NL of buitenland natuurlijk. Vanzelfsprekend is deze caravan natuurlijk in het bezit van een chemisch toilet. 🤗

En een eigen douche kan ook hoor bij je caravan....

Zonnepanneeltjes zorgen ervoor dat je lauw water hebt! 

Tent op marktplaats en dat probleempje is dan ook verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, EdK zei:

En achter schijfremmen heeft uiteraard.....😀

Tja, dat was ooit best belangrijk. Zo ik dan toch iets wijzer zijn geworden?   

2 uren geleden, Wasmachineman zei:

Als je nu eens een caravan huurt? Meeslepen met de Octavia natuurlijk en met huren kun je alles uittesten. Bevalt het dan kun je gaan sparen voor een jong gebruikte caravan. Met kleine kinderen is dit echt geweldig om te kamperen. In NL of buitenland natuurlijk. Vanzelfsprekend is deze caravan natuurlijk in het bezit van een chemisch toilet. 🤗

En een eigen douche kan ook hoor bij je caravan....

Zonnepanneeltjes zorgen ervoor dat je lauw water hebt! 

Tent op marktplaats en dat probleempje is dan ook verdwenen.

Nou ja, voor het eerst heeft zo'n sleurhut een overduidelijk voordeel:  het eigen sanitair.  Dat is nu natuurlijk wel erg handig.  Maar ja, voordat je bijvoorbeeld in Slowakije bent met 80Km/u.......  Met onze jongste werkt het ook niet om langer dan 3 uur te slapen in auto-stoelhouding.   En dat ding eet stallingskosten, dus als je een jaartje iets anders wilt dan ben je dat toch al kwijt.  Dus nee, heel erg warm loop ik er nog niet voor.  

Die tent mag van mij sowieso wel op marktplaats hoor. Maar van de vrouw weer niet, en de kinderen vinden een tent ook heel leuk. Duur is het niet natuurlijk (behalve dat je een grotere auto nodig hebt), en dat vind ik dan wel weer een prettig aspect.  De deal is nou een beetje dat we om en om doen, met dit jaar dus voor het eerst een hotelletje in plaats van kamperen.  Daarmee is het eigen sanitair ook meteen op orde. Nou nog hopen dat Duitsland op tijd open gaat.  Of gewoon het nummerbord met typex wit maken. 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja je kunt rustig met een tent op vakantie gaan nu hoor, je moet alleen naar campings zoeken die plekken met privé sanitair hebben.
Dan heb je een cabine met toilet en douche op je eigen plek.
En er zijn er meer dan je vermoed
 

En in duitsland is dit bijvoorbeeld één van die campings
https://www.ferienparkteutoburgerwald.eu/nl/index.php

Leuke omgeving , ben daar zelf ook ooit geweest een 8 dagen met vriendinKregen daar korting omdat ze net een 2 jaar open waren toen en de camoing van een oud directeur van ons bedrijf was / is !
Maar ook in NL zijn er genoeg van dit soort campings door het gehele land heen
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit zien zitten zo'n sleurhut. Vroeger veel gekampeerd, op het laatst met een vergrote Zilvermeeuw van de Waard. Ging prima met jonge kinderen op een vaste plek.
Nu huren we voor 1 of 2 weken ergens een huisje. Onze week in Duitsland ging niet door. Kan nu zeer waarschijnlijk omboeken naar 12 september. Hopelijk kan het dan wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...
Op 14-5-2020 om 09:45, Skoody Boo zei:

Ik denk dat elke Octavia 1.5 tsi voor mijn criteria wel genoeg toeters en bellen heeft, dus een voorraadauto lijkt me prima (mits die groen is natuurlijk (grapje)).  Die staan nu vanaf zo'n 30.000, en als daar ook nog wat van af kan, dan wordt het wel interessant.  

Een grotere auto is eigenlijk niet eerder nuttig dan voor de volgende zomervakantie, want juist deze zomer blijft de tent in ieder geval thuis. Zo is het ook wel weer.  Maar de vraag is natuurlijk hoe lang dat verschil in vraag en aanbod bij nieuwe auto's aanhoudt op dit moment.  Stilliggende fabrieken helpen op termijn natuurlijk niet mee aan het in stand houden van een overschot. 

Nog een vraag is of zomer 2021 wel enigszins kampeerfähig zal zijn. Ik zie nog niet helemaal voor me hoe zo'n campingtoiletgebouw en anderhalve meter samen zouden moeten gaan. Al kunnen we ook weer eens een beetje de noordkant van Zweden opzoeken natuurlijk ;). 

 

Zou @Skoody Boodie Fabia hebben ingeruild ondertussen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe