Ga naar inhoud

Skoda Octavia


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Skoda groeit erg snel. Fabia dankzij de Greenline, Octavia al een tijdje want voor de prijs van een Golf heb je een veel ruimere gezinsauto die nog luxer is ook! Superb is erg groot en een concurrent voor de Passat onder andere. De Yeti verkoopt ook erg goed. Skoda is al een tijd geaccepteerd als alternatief voor V W bijvoorbeeld. Maar ook de uitstraling is goed. Klanten waar ik kom zien dat er een Skoda staat en daar krijg je geen opmerkingen over die je wel zou kunnen verwachten als je een Audi neer zou zetten voor de deur daar. Heeft allemaal te maken met imago van de auto's....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, een naaste van mij had een jaar of 6-8 (?) geleden een nieuwe Skoda. Geen idee meer welk type, was een wat kleinere 4-deurs.

Iedereen keek ze raar aan, Skoda!? Na een maandje of wat hebben ze de auto weer verkocht, geen idee of dit met geld te maken had of met het merk, maar ze hebben nooit meer een Skoda gereden. (en nieuwe auto ook niet trouwens)

Nu is dat echt heel anders, zeker die Superb. Ik heb er ik gezeten en het leek alsof ik een luxe Mercedes zat. Echter SuperBBBB (en ik was eerst bang dat die naam een beetje overtrokken was..)

Vond het dus helemaal niet gek om naast VW en Seat ook gewoon een kijkje te nemen in de catalogus van Skoda. Hoewel nog niet iedereen overtuigd is, met name op mijn werk is niet iedereen even enthousiast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik ben bang dat je bezig zult blijven met het melden van Octavia's. 's Morgens naar mijn werk kom ik er al minstens 20 tegen. Makkelijk te herkennen aan de fraaie achterlichten zolang het donker is en ik mijn ogen open heb...

Voor diegene die over die laatste mededeling de nodige opmerkingen wil maken: ik carpool en zit dan om half zeven lekker achterin en doe de oogjes meestal even dicht om me voor te bereiden op mijn "zware" werk zodat ik kan pieken. Als ik piek dan piek ik immers voor Nederland :notworthy: ! Hoewel ik wel bij de selecte klup overheidsdienaren behoor van wie de meeste mensen vinden dat die nu juist niet zo hard zouden moeten werken... Denk daar maar eens over na ;) ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vanochtend op de A50 nog een gespot. Zo dicht bij mij achterop dat ik in geen enkele spiegel meer z'n koplampen kon zien. Vervolgens bijna van de weg gedrukt omdat meneer vond dat ik niet snel genoeg naar rechts ging ( ok ik zat een beetje te treiteren omdat ie er zo dicht op zat) en waarschijnlijk omdat hij het niet kon waarderen dat ik m'n remlichtjes even liet zien...

skoda rijder of niet.. opknopen aan de hoogste boom dat soort figuren. Dus mocht je vanochtend zo hebben zitten plakken en je lopen ergeren aan een bruine renault megane... it was me... :mad3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat je bezig zult blijven met het melden van Octavia's.

Net zo lang tot ik een forum lid tegenkom en dan op naar het volgende lid/member :P

...Zo dicht bij mij achterop dat ik in geen enkele spiegel meer z'n koplampen kon zien. Vervolgens bijna van de weg gedrukt omdat meneer vond dat ik niet snel genoeg naar rechts ging ( ok ik zat een beetje te treiteren omdat ie er zo dicht op zat) en waarschijnlijk omdat hij het niet kon waarderen dat ik m'n remlichtjes even liet zien...

Daarnet vlak na het ophalen van mn GL even showen bij mn zus, dus op naar de snelweg, zit er al vanaf de stand (km of 6?) een auto achter me, zeg maar bovenop me. Elke rotonde houdt hij in (mede omdat ik steeds langer remde) en daarna kruipt hij er weer bovenop. Tjah tot we op het laatste stuk (80) richting snelweg reden en hij echt zo dichtbij zat dat ik inderdaad geen lamp meer zag. Als ik niet zat op te letten had ik niet geweten dat iemand achter me reed, was gewoon donker in de spiegel. Dus even dr kont een rood kleurtje gegeven wat de beste man op andere gedachte bracht, hij ging opeens 60 meter achter me rijden. Whaha :D Sommige mensen snappen dr echt niks van, maar zo is het ook met linksrijders. Potverdorie, rij gewoon ALTIJD uiterst rechts, is heel makkelijk en heeft niks met kabinet te maken... Gewoon DOEN.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

:offtopic: Ik kreeg mijn O2 vandaag niet sneller dan 190 km/uur. Ik ging van Winschoten via Duitsland naar Emmen dus een stuk Autobahn van 55 km heb ik gebruikt om alle roet even eruit te blazen. Harder dan 190 km/uur wilde hij niet? Maakt ook niet uit want gemiddeld rijd ik toch niet harder dan 130km/uur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ga je appels met peren vergelijken

Of meeisjes met jongens

Oftewel diesel met benzine !

:doh2:

Ik vergelijk hem met een GL zoals jij al aangaf. Daarna zeg ik wel dat een Yeti de helft haalt (als je massel hebt) van wat ik haal. Dus appels met appels en appels met .......!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe