Ga naar inhoud

Ik ben Dickler


Dickler
 Delen

Skoda Fabia Combi  

2 leden hebben gestemd

  1. 1. Ik vind de Skoda Fabia Combi een prachtige auto om te zien!

    • Ja echt
    • Beetje
      0
    • Nee lelijk
      0

Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen


Aanbevolen berichten

1 hour ago, Rosinfield said:

Welkom! Ik heb er veel plezier aan beleefd. Veel meer ruimte dan mijn huidige Polo; maar je kunt niet alles hebben 😉

Bedankt hoor. Zelf ook een Polo gehad. Was een fijne auto. Ik heb er alles in kunnen vervoeren... hele Ikea kasten. Voor de zekerheid nu toch maar een beetje meer, nu ik dit jaar ook een kinderwagen moet gaan meezeulen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de Fabia betreft: de 1e en de huidige (3e) generatie zien er goed uit, maar de 2e generatie vond ik er niet uitzien, te hoog op de poten, smal, en rondingen die absoluut niet sexy zijn.

Voor mij destijds de reden om de 2e generatie over te slaan, even een paar jaar doorsparen en gelijk voor een Fabia 3 gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Cordoba zei:

Voor mij destijds de reden om de 2e generatie over te slaan, even een paar jaar doorsparen en gelijk voor een Fabia 3 gegaan.

Goed bedacht, @Cordoba. De 1e generatie vond ik wel heel erg lijken op de toenmalige Octavia in het klein, was erg mooi gelukt. De 2e generatie was inderdaad alleen een succes vanwege de 1.2 diesel motor erin die zorgde voor 14% bijtelling. De derde is scherp qua design en ziet er goed uit. @Skoody Boo ga jij jouw Faab nu ook weg doen?? 

Welkom @Dickler, Heeft jouw naam nog enige betekenis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Cordoba said:

Wat de Fabia betreft: de 1e en de huidige (3e) generatie zien er goed uit, maar de 2e generatie vond ik er niet uitzien, te hoog op de poten, smal, en rondingen die absoluut niet sexy zijn.

Voor mij destijds de reden om de 2e generatie over te slaan, even een paar jaar doorsparen en gelijk voor een Fabia 3 gegaan.

Kan ik me wel in vinden. Ik hoop dat de facelift van de 3 net iets meer inhoudt dan enkel de koplampen en grill. Op de plaatjes lijken de lijnen ook iets verbeterd en daar hoop ik op! De verhoudingen van de hatch zijn prima, maar ik vind de Combi nog steeds wel een beetje een iel blokkendoosje als ik hem zie rijden. Vele malen beter dan zijn voorganger, dat wel.

@Wasmachineman dank en nee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Dickler zei:

Overgeleverd aan Skoda dus eigenlijk.

Of je je er een beetje voor schaamt ??
Allereerst welkom hier op forum.

Dat ik begon met Skoda te rijden was dit de Fabia 1 combi, hiermee 4 jaar veel plezier gehad.
Toen kwam de RR (RoomsteR) op de markt en deze vond je mooi of lelijk, wel ik vond hem zeker niet lelijk maar ongelooflijk functioneel !
Vanuit de RR ben ik overgestapt met een masseltje naar de Yeti, die ik 7 jaar heb gereden met veel plezier.
En toen ik de Yeti kwa grote en instaphoogte niet meer nodig had en een mooie prijs nog kon krijgen heb ik hem ingeruild voor de Fabia3 combi.
En rij hierin nu alweer iets meer dan 2 jaar mee in volle tevredenheid.

Denk dan ook dat je van je overstap naar Skoda geen spijt kan krijgen, mits je niet de gehele inboedel in je huis mee wil nemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, EdK said:

Of je je er een beetje voor schaamt ??

Nee dat zeker niet. Ik had mijn partner al eerder overtuigd om voor een Skoda te gaan, waar ze veel plezier van heeft. Gewoon omdat ik vertrouwen heb in het merk. Feit is wel dat ik specifiek de Combi niet de mooiste auto vind en dat er geen alternatieven meer op de markt zijn. Clio Estate is niet meer, Ibiza station is niet meer... daarmee wint Skoda wel erg makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ibiza ST was ook kleiner in de kofferbak. Ik heb bij de laatste Fabia getwijfeld, maar de kofferbak van de Ibiza was voor mij net 2 cm te klein.

Overigens heb ik het al verschillende keren gehad dat er mensen bij mij in de auto stapten die de Octavia (O2 en O3 pre-facelift) kennen, en óf dachten dat ze in een Octavia stapten, of zeiden dat de ruimte en alles vergelijkbaar was met de Octavia. Van mij hoeft een auto er ook niet groot uit te zien (ik hoef geen lichamelijke tekortkomingen te compenseren met extra auto), dus vind het niet belangrijk zolang alles wat ik mee wil nemen op een rit er maar in past.

 

@Skoody Boo Wat de motor betreft: die van mij heeft ook een heropvoeding gehad, vergelijkbaar met die van EdK.

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Cordoba zei:

Overigens heb ik het al verschillende keren gehad dat er mensen bij mij in de auto stapten die de Octavia (O2 en O3 pre-facelift) kennen, en óf dachten dat ze in een Octavia stapten, of zeiden dat de ruimte en alles vergelijkbaar was met de Octavia.

Als regelmatige berijder van een F3 én ex-berijder van twee Octavia's moet ik hier wel een beetje om lachen 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Cordoba zei:

 

@Skoody Boo Wat de motor betreft: die van mij heeft ook een heropvoeding gehad, vergelijkbaar met die van EdK.

Je hebt nu alleen nog maar de 1.0 voor de Faab, en je kan heropvoeden wat je wilt, onderin de toeren wordt het nooit hetzelfde. 

Daarbij ben ik iemand die een auto tot 3 ton of meer wil kunnen rijden, en de heropvoeders verkopen de bolide doorgaans ruim voor een dergelijke kilometerstand.  

Maar de kids worden natuurlijk groter, dus het gaat hier waarschijnlijk ooit een keertje een Octavia 1.5 tsi worden. Deze zomer laten we de grote tent in ieder geval thuis, en we gaat ook niet zo lang en ver. Ik zie nu nog niet zo'n noodzaak om de Faab te vervangen. Daarna wordt het denk ik een beetje per zomer bekijken:  zodra ik het idee krijg dat het niet meer past dan moet het er maar van komen. Maar ik heb geen haast, elk jaar dat de Faab langer rijdt scheelt een hoop geld. Ik rij er nu al 8 jaar in, en voor 18000 euro gaan we een afschrijving van gemiddeld 2000 euro per jaar zeker halen, maar het mag altijd nog minder!!!  Daarbij rijdt hij ook nog altijd heel lekker. 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Skoody Boo Ik ben ook iemand die lang met zijn auto's doet: de Fabia I heb ik bijna 8 jaar gehad (gekocht toen ie 7 jaar was) en de Cordoba daarvoor heb ik 11 jaar gehad en die is alleen weggegaan omdat er een slOpel letterlijk op de motorkap landde. Km-standen van 3 ton haal ik niet, maar kom wel rond de 2 ton. Een andere manier om flink op de afschrijving te besparen, is om geen nieuwe auto te kopen, maar een jonge occasion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel mijn (4-cilinder 1.2) als die van Ed (3-cilinder 1.0) hebben de software die gelijk is aan wat origineel bij hetzelfde blok in een Polo zit, dus binnen de marges van VAG. Je kunt ook een standaard exemplaar kopen en zelf de heropvoeding regelen, dan weet je tenminste wat er voor software in zit (en kun je ook bepalen). Ik bedoelde vooral dat je voor niet te veel geld toch wat meer vermogen kunt hebben, zonder dat dit ten koste van de techniek hoeft te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Cordoba zei:

Zowel mijn (4-cilinder 1.2) als die van Ed (3-cilinder 1.0) hebben de software die gelijk is aan wat origineel bij hetzelfde blok in een Polo zit, dus binnen de marges van VAG. Je kunt ook een standaard exemplaar kopen en zelf de heropvoeding regelen, dan weet je tenminste wat er voor software in zit (en kun je ook bepalen). Ik bedoelde vooral dat je voor niet te veel geld toch wat meer vermogen kunt hebben, zonder dat dit ten koste van de techniek hoeft te gaan.

Ja dat kan natuurlijk. Bij mijn Faab was er dezelfde motor, maar dan softwarematig iets teruggeschroefd. Als je die opschroeft tot wat er aan software in de mijne zit, dan ben je spekkoper. Aan de andere kant heeft mijn uitvoering dan ook weer grotere remschijven. Misschien nog wel belangrijker 😉 . Dus je moet ook een beetje kijken naar het totaalpakket. 

 

Het kan ook nog zijn dat ik het motorvermogen laat voor wat het is en het kleinste flutmotortje met dsg neem. Als je straks nog maar 100Km/u mag dan is het hele begrip "tussenacceleratie" wel een beetje gedevalueerd.  3 weekjes afkicken, en daarna weet je niet beter. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe