Ga naar inhoud

HELP Fabia 2 blijft pruttel stotteren en slaat af bij het wegrijden.


Jmeester
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste mensen. sinds gister krijg ik mijn auto niet meer weggereden zonder dat ze meteen af slaat. Ook stationair draaien gaat nog maar net. Nou merkte ik al wel een tijdje dat er zo nu en dan 1 bougie haperde. maar nu is het wel meer dan alleen een bougie geloof ik. 

Ik heb gister mijn bougies allemaal los gedraaid en zag tot mijn schrik dat alle 3 de bougies zwart geblakerd waren, en de onderzijdes van de onstekingspennen leken schuin en rond te zijn geworden. 

Nou zaten deze bougies er ook al weer veel te lang in van de vorige eigenaar nog zoals hij de auto nieuw mee kreeg bij de dealer

Weet iemand van jullie wat hiervan de oorzaak kan zijn en hoe ik zelf kan achterhalen of en testen  (doormiddel van bijvoorbeeld doormeten.) want dan weet ik wat ik aan onderdelen moet halen of bestellen vandaag.  Na de garage toe gaan om uit te laten lezen zit er niet in. 

Ik hoop dat iemand hier me zo nog kan helpen!

 

20bougies.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen met een 3 tal nieuwe bougies zou zeker geen slecht plan zijn.
Als ik je foto zie met de bougies dan vraag ik me af of de afstand tussen elektrode en massa nog wel juist is ?
Wat de officiële afstand behoort te zijn weet ik helaas niet maar misschien dat @Cordoba daar een antwoord op heeft.
En zodra je nieuwe bougies hebt dan kun je tevens zien of je een goede vonk hebt per bougie !
Mocht dit niet het geval zijn dan kom je weer terecht bij de bobine / ontstekings spoelen of die wel goed zijn
Mocht je een bougiekabel aanraken tijdens draaien motor en je krijgt een opdonder dan is de kans groot dat de bougiekabels aan vervanging toe zijn...
Dan zou ik eens kijken of je luchtfilter niet aan vervanging toe is ? Zijn de kosten niet maar een goede luchttoevoer is toch wel belangrijk bij een goede verbranding.

Zou zeggen begin zo en zo met een set bougies en wacht verder even af of Cordoba reageert !

En dan nog even een forum mededeling:  Stel je even voor in "wie ben ik " , dit word door vele leden op prijs gesteld !
Word gezien als een fatsoensnorm min of meer ....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

20200126_223735.thumb.jpg.0efdb149b46469ea9473f60551045c95.jpg

Ik heb inmiddels de bougies  vervangen maar het maakt geen verschil. Motorcode is CGPA

Heb nu de bobines eruit gehaald en alle 3 doorgemeten op Ohm en alle 3 geven ze dezelfde waardes als ik de connector met de buitenkant vd bougiedop verbind.

opmerkelijk genoeg krijg ik geen enkele meting, als ik de connectors verbind met het midden waar de dop contact met de bougie maakt

Dus of ze zijn allemaal kapot of allemaal goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe