Ga naar inhoud

Beste moment voor nieuwe accu


CaseyBasey
 Delen

Aanbevolen berichten

Vanochtend op bezoek bij KwikFit omdat er een putje in het voorruit zit. Bleek niet te repareren, en volgens het personeel ook niet nodig.
Maar toen ik weg wilde rijden, gaf de accu geen kik meer. Mazzel dat dit bij die zaak gebeurde, er kon direct een nieuwe accu geplaatst worden. 

Als ik me niet vergis heb ik tot vandaag met de eerste accu gereden. Dat is bijna 10 jaar. Omdat ik er toch niet zeker van ben, ook omdat bijna alleen maar korte stukjes rij, heb ik m'n rekeningen en spritmonitorgegevens gecheckt en ben geen eerdere accuwissel tegengekomen. 
Ben dus wel tevreden over deze gang van zaken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 jaar lijkt me heel netjes. 

Bij mij is een paar weken terug de accu preventief vervangen, omdat een test uitwees dat hij niet heel veel prik meer had. Dat is na 8 jaar. Voor hetzelfde geld (nou ja, niet dus) had ik er nog een tijd mee kunnen doen, maar aangezien die dingen doorgaans nooit stuk gaan bij de Kwikfit (behalve bij jou dan), maar altijd vlak voor een sollicitatiegesprek, ziekenhuisafspraak of vakantievlucht heb ik hem lekker laten vervangen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tijd dat ik me Yeti in bezit had ( 7 a 8 jaar ) is deze ook met de fabrieks accu ingeruild.
En merkte toen ook niet dat hij slechter werd..
Maar goed Carrglas kan je raam wel repareren ? Heb het namelijk niet zo met die kwikpitters...
Men zegt als pit niet groter is dan een 2 euro muntstuk dat hij te repareren valt !!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, EdK zei:

Maar goed Carrglas kan je raam wel repareren ? Heb het namelijk niet zo met die kwikpitters...
Men zegt als pit niet groter is dan een 2 euro muntstuk dat hij te repareren valt !!?

Het was geen ster maar een putje, en die kunnen ze wel vullen met hars, maar dat zal niet lang houden. Volgens hen geen gevaar van groter worden zonder behandeling, pas als het gaat sterren.
Sterren mogen inderdaad niet groter dan 2 euro zijn. Ook mogen er niet meer dan 2 sterren in de ruit zitten, dan repareren ze ook niet.

KwikFit is een van de aangesloten bedrijven van mijn verzekeraar en die geeft een paar jaar garantie.

Wat de oude accu betreft, ik had geen enkel signaal gehad dat ie zwakker werd. In één keer te zwak om te starten.

2 uren geleden, Skoody Boo zei:

10 jaar lijkt me heel netjes. 

Bij mij is een paar weken terug de accu preventief vervangen, omdat een test uitwees dat hij niet heel veel prik meer had. 

Ik merkte niet dat ie zwakker werd, accu is ook niet getest de laatste tijd (voor zo ver ik weet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang die put maar niet in je gezichtsveld zit dan is het ook geen APK afkeur !
Maar bij mijn bedrijfswagen hebben ze zo'n put eens gerepareerd en heeft zeker 4 jaar stand gehouden, daarna is hij verkocht.
En enige is dat als je weet waar het zit dan valt het op en blijft het opvallen, maar iemand die niet weet dat het gedaan is ziet het niet, of pas bij lang zoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja, ik herinner me dat je het een paar keer had. Maar 4x een nieuwe ruit in een paar jaar? Was dat domme pech of was er iets anders aan de hand? (Maar ja, wát dan)
Bij mij de eerste keer dat er iets met de ruit aan de hand is. En blijkbaar nog geen reden om er iets aan te doen.

52 minuten geleden, EdK zei:

Zolang die put maar niet in je gezichtsveld zit dan is het ook geen APK afkeur !
Maar bij mijn bedrijfswagen hebben ze zo'n put eens gerepareerd en heeft zeker 4 jaar stand gehouden, daarna is hij verkocht.
En enige is dat als je weet waar het zit dan valt het op en blijft het opvallen, maar iemand die niet weet dat het gedaan is ziet het niet, of pas bij lang zoeken

Heb er vrijwel geen hinder van, gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Rosinfield zei:

Ja gewoon pech denk ik

Ja je hebt wel eens van die periode's.....

Ik kon afgelopen vrijdag ff nieuwe kentekenplaten laten maken
Kwam uit de super en liep naar de wagen en miste iets aan de voorzijde...
MMmmmm kentekenplaat voor weg..
Dus kon ff voor 30 euro 2 nieuwe platen laten maken, maar werden ze wel voor gemonteerd.. en meteen een extra cijfer erbij !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EdK Beide platen weg, of alleen voor Ed? Heb je dan nu ook een extra '1' op je platen staan?

@CaseyBasey Bij veel accufabrikanten kun je direct de productieweek van de accu zien, die staat dan ingeperst in één van de accupolen, anders vaak ook op de sticker op de accu te zien. Bij jouw accu is er mogelijk een accucel kapot gegaan, dan loopt de spanning vrij snel terug naar 5/6 van de normale spanning, doordat 1 van de 6 cellen dan geen spanning meer levert. Bij mijn Fabia I heeft de originele accu net niet de 12 jaar gehaald, omdat wat de tijd betreft niet zo uitkwam, zou ik 1 of 2 dagen later een nieuwe accu halen, maar dat was dus net te laat.😑

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Cordoba zei:

Beide platen weg, of alleen voor Ed? Heb je dan nu ook een extra '1' op je platen staan?

Zodra je één plaat mist en dus een nieuwe nodig hebt is men verplicht de achterplaat in mijn geval dus ook te vervangen en tevens dus de extra 1 mee te stansen.
Kentekenplaat serienummers worden doorgezonden naar RDW door de erkende platen leverancier.
Maar kreeg graties wel een nieuwe plaathouder voor, deze bleek na 2 jaar al uitdroogverschijnselen te hebben, en waarschijnlijk dus ook reden van verlies...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat het een paar jaar terug veranderd was, dat je bij verlies van 1 plaat geen 1-tje krijgt, net als bij kwijtraken van  wat nu geloof ik de overschrijvingscode heet, maar vroeger kopie deel III was. Doet me er aan denken toen deel III werd ingevoerd, en ik dat hoesje moest gaan plakken, en dat deel III mooi het gat tussen linker en rechter zonneklep kon dichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik dus ok @Cordoba dus heb meteen eens gevraagd
En indien je je papieren kwijtraakt dan komt er bij de RDW wel een aantekening hierover te staan, maar je hoeft geen kentekenplaten meer te vervangen met een 1 erop of als het meer gebeurd met dezelfde wagen dan een 2 , 3 of een 4 ( één keer gezien )

Is je kentekenplaat krom of beschadigd en je gaat met de oude naar de aangewezen firma's die kentekens mogen maken dan bij inlevering van de kromme/beschadigde plaat kun je een nieuwe kopen en blijft het kenteken hetzelfde
Zoals in mijn geval dus dat me plaat ergens in NL op straat ligt en dus niets kunt inleveren, moet men dus beide platen vervangen voor één met en één erop ( mijn geval )
En dus de plaat die nog op wagen zat lever je ook in en word meteen vernietigd , en beide platen met hun eigen unieke serienummer worden aan RDW doorgegeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je kentekenplaten (bijv. na aanrijding, of als je luxe i.p.v. gewone platen wil) moet inleveren om nieuwe te krijgen is mij bekend, en ook dat er dan qua registratie niets verandert. Er is immers geen kentekenplaat die gebruikt kan worden voor illegale zaken (er van uitgaand dat de degenen die de kentekenplaten maken/uitgeven/innemen voor 100% betrouwbaar zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Cordoba zei:

(er van uitgaand dat de degenen die de kentekenplaten maken/uitgeven/innemen voor 100% betrouwbaar zijn).

Herkenbaar aan RDW bord aan gevel, mits deze niet is nagemaakt
Maar alle erkende dealers zijn in PDF ook te downloaden op de site van de RDW

En nu dus ook hier !!

Overzicht kentekenplaatfabrikanten.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe