Ga naar inhoud

Wasmachineman stelt zich voor


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Update op 9 mei 2011: Bijna al 47.000 km gereden zonder problemen. Op naar de 60.000 km voor een grote beurt over 2 maanden.....

Update in februari 2011: Hier ben ik weer na 4 maanden. De auto rijdt erg fijn en is een stuk stiller dan de vorige. Dat komt omdat de motor moderner is nu en i.p.v. 5 versnellingen heb ik er nu 7! De kofferbak is iets kleiner maar nog steeds gigantisch met 560 liter! Op vakantie stamp ik hem helemaal vol met schepjes en autootjes voor de kids en dan nog ruimte zat voor zwembroek en tandenborstels...

Terugweg moet er altijd 20 liter olijfolie mee naar huis en een doosje rode en witte wijn uit Italie. Vaste prik natuurlijk als je toch 3 weken daar bent.

24 september 2010:

Hallo allemaal, het is nu 24 september 2010 en nog een beetje stil hier. Maar dat zal snel groeien als het goed is.

Mijn naam is Frank en ik ben al actief op het andere skodaforum en ook nog op het meteostation/forum.

Op het meteostation/forum zijn we nog een beetje aan het zoeken naar onze draai. We zijn daar met een klein groepje aan het praten over alles. Dat laatste was niet meer mogelijk op het gewone skodaforum.nl

Daar wordt niet meer offtopic gepost.

Wat doe ik eigenlijk, ik ben regioadviseur in wasserijsystemen in Noord Nederland. Ik woon in Hoorn maar ben geboren in Rotterdam. Ik ben 42 al weer, getrouwd met Francisca op 9-9-99 en vader van 2 gave jongetjes van 4 en 9 jaar!

Mijn werk is erg leuk en veelzijdig, ik ben veel op campings, verzorgingstehuizen, sauna's en voetbalclubs. Maar ook bij de Brandweer of bij gemeentes. Eigenlijk overal waar gewassen wordt, kun je mij wel eens tegenkomen. Mijn taak is dus vaststellen hoeveel er gewassen wordt per uur of per dag en daarbij een goede machine(s) zoeken zodat de klant het best geholpen is op een goede wijze.

We hebben wasmachines met een capaciteit van 6 kg tot 120 kg. In 3 kwartier te wassen dus in 1 machine. Met bijbehorende drogers natuurlijk. Fantastische apparaten, te zien op www.dewas.nl

Ik rijd 60.000 km/jaar dus zal met deze Octavia 3 jaar rijden en dan de volgende weer!

Rijd nu al in mijn tweede Octavia sinds een maandje.

Mijn eerste was een 1.9 tdi combi in businessline.

Huidige is een 1.6 tdi dsg ook businessline met leer en nog veel meer andere opties.

Het is ook een beetje een rijdend kantoor dus een beetje meer luxe mag wel vind ik, haha!

Foto's staan hier in een album.

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Frank,

leuk je hier te zien en welkom! 6 tot 120 kilo in 1x, 3 kwartier :o Dat is nogal wat zeg!

Als ik dus een probleem heb met de wasmachine en advies nodig heb kan ik bij de wasmachineman aankloppen?

Ik hoop dat we hier nog heel lang alles kunnen zeggen wat we nodig vinden, wat je in het echte leven ook niet zo moeten doen kan je ook beter hier laten. In de kantine (jullie eigen idee :P) mag je zoveel offtopic praten als je wilt. In de gewone topics kan je met 'reputatie' (rechts onder elke post) aangeven hoe nuttig het is, vind je iemand zijn reactie dus onzin dan stem je het gewoon omlaag [nog even geen idee of dit ook gevolgen heeft voor de weergave -zoals bij tweakers- trouwens..]

:drive1: 60.000 kilometer is trouwens wel een hele berg, alleen voor mn werk zou ik het onder de 20.000 moeten kunnen houden (als ik gewoon mijn verlof zou krijgen en niet als ICT altijd moet werken) anders kom ik aan de 26.000 dus misschien 35.000 incl. privé ritjes en vakantie bijv. Mijn portemonnee zal dus heel blij zijn met de GL (aanschaf en afschrijving daargelaten..)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord op wasmachines/drogers kan ik altijd geven. Maar als je voor huishoudmachines iets wilt weten, witgoed dus, daar ben ik iets minder in thuis. Wij leveren bijvoorbeeld aan de grote wasserijen zoals Lips, Hokatex, Berendsen en Rentex Floron.

60.000 is meer dan gemiddeld, ik rijd makkelijk 400 km per dag. Even naar Groningen, door naar Veendam en daarna weer terug. Ik was vandaag in Pieterburen bij Lenie 't Hart van de zeehondjes-creche! Daar staat nu eindelijk een grote 27 kg machine. Nu draaien ze maar 3 x per dag, vorige week nog 10 x per dag met een kleinere machine....helemaal blij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap um, is even wat anders als onze Maxx-6 (6kg max dus) die al groot is voor zijn soort.

Wat is beter, poeder of vloeibaar? Onze vorige wasmachine meurde als een gek, zelfs met hoge druk schoongemaakt maar die ranzige drap was gewoon overal ingetrokken. Uiteindelijk toch motor naar de haaien gegaan dus tijd voor een frisse nieuwe. Nu doen we zodra mogelijk deurtje een zeepbakje open.

Kan me voorstellen dat dat veel tijd en wellicht ook geld (energie/water/waspoeder) scheelt bij zo'n zeehonden creche.

Maar klinkt overigens wel als leuk en vooral afwisselend werk, iedereen is nog eens blij je te zien ook als je met nieuwe apparatuur aan komt sjouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vloeibaar wasmiddel is beter maar ook iets duurder. Poeder kan blijven zitten op elementen als je teveel poeder erin hebt gegooid!

Onze wasmachine is vorige week na 10 jaar kapot gegaan, nu via mijn werk een AEG gekocht waar 7kg in kan. De vorige kon 5kg wassen dus deze kan bijna 50% meer hebben. Plus zuiniger met water en centrifugeert beter, nu 1600 toeren dus minder tijd voor het drogen van wasgoed in droger. Scheelt ook weer energie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van ons heeft inderdaad ook 7kg i.p.v. 6, foutje :P

Bosch Maxx 7 wasmachine en Bosch Maxx 8 droger. Niet tegelijk gekocht trouwens, de droger ging eerder kapot <_<

Wij gebruikten altijd al vloeibaar (overgestapt ivm aankoeken poeder) maar vonden hem stinken, ben toen gaan zoeken op internet en las dat het vloeibare goedje op den duur een bepaalde bacterie vormt die zich nesteld op je rubbers. Toen dus toch ook maar poeder gebruikt. Volgens mij gebruiken we het nu om en om, net wat voor de hand ligt...

Helpt kookwas met azijn/vaatwasser tablet, zo eens de maand of zo? (met name tegen de stank)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hallo allemaal, zoveel zijn het er nog niet maar dat zal snel groeien als het goed is.

Mijn naam is Frank en ik ben al actief op het andere skodaforum en ook nog op het meteostation/forum.

Op het meteostation/forum zijn we nog een beetje aan het zoeken naar onze draai. We zijn daar met een klein groepje aan het praten over alles. Dat laatste was niet meer mogelijk op het gewone skodaforum.nl Daar wordt niet meer offtopic gepost.

Wat doe ik eigenlijk, ik ben regioadviseur in wasserijsystemen in Noord Nederland. Ik woon in Hoorn maar ben geboren in Rotterdam. Ik ben 42 al weer, getrouwd en vader van 2 gave jongetjes!

Mijn werk is erg leuk, ik zit veel op campings, verzorgingstehuizen, sauna's en voetbalclubs. Maar ook bij de Brandweer of bij gemeentes. Eigenlijk overal waar gewassen wordt, kun je mij wel eens tegenkomen. Mijn taak is dus vaststellen hoeveel er gewassen wordt per uur of per dag en daarbij een goede machine(s) zoeken zodat de klant het best geholpen is op een goede wijze.

We hebben wasmachines met een capaciteit van 6 kg tot 120 kg. In 3 kwartier te wassen dus in 1 machine. Met bijbehorende drogers natuurlijk. Fantastische apparaten, te zien op www.dewas.nl

Ik rijd 60.000 km/jaar dus zal met deze Octavia 3 jaar rijden en dan de volgende weer!

Hoi Frank, is dit snel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zozo, Rijk Bouman heeft zich ook aangemeld. Goed en welkom dus Rijk!

Was weer gezellig daar bij jou in Emmen en ik zie je wel als ik in de buurt ben. Je moet je nog wel even voorstellen toch? Dan weet iedereen waar ze hun volgende Skoda moeten kopen!

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja dat is geen flauwekul van die ballen. Heb ook een Magnoball voor de kalk, geen Calgon meer nodig, was lekker zacht. Serieus met die wasbol zònder enig wasmiddel erbij (bewust getest) ingetrokken bloedvlekken eruit gehaald zonder voorbewerking met koud water, kort programma, lage temp. En die dryerballs... Heb een oud model wasdroger met slang, moest die altijd op 90 min. zetten. Met dryerballs in 60 min. droog en heerlijk zacht! En nee, we hebben *echt* geen aandelen, alleen enthousiast :) #Heeft Isaak me toch ff snel een vrouwenonderwerpje erin gegooid zeg :P Je zou alleen nog wasverzachter nodig hebben voor een 'geurtje' maar vlgs mij zijn daar ook doekjes voor? Mja, beter aan de lijn te drogen hangen natuurlijk --> dat doe ik wel meestal, beter voor t milieu ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben natuurlijk geen wasmachineman maar kalk in de wasmachine zelf hebben wij nooit last van gehad. Elke wasmachine gaat hier wel een keer open om er een flippo uit te halen of de riem te vervangen en tot op heden zijn ze allemaal brandschoon als is het water hier nog zo hard. Die reclames op TV, tjah geen idee hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen maar volgens mij is dat gewoon scheerschuim of zo...

Onze wasdroger bepaalt zelf de tijd op basis van de hoeveelheid vocht en natuurlijk het ingestelde programma welke aangeeft hoe droog je het wilt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een voorstel ronde met wasvoorschrift. Dacht dat wij met onze 10 kg lader van Samsung wel een grote in huis hadden, tenminste voor het niet industrieel gebruik.

Lekkere afwisselende baan en ideaal om lekker te kunnen toeren met de skoda. welkom.

Let is er duidelijk een met ballen.....

Waar kan je die ballen eigenlijk kopen, ben een leek wat dat betreft.......mag thuis "helaas" de was niet doen...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lionheart: Sjiek he, Ik vind het ook heeeeeeel erg vervelend.! Maar ze is bang dat ik wat fout doe. En dat laatste is wel eens voorgekomen, toen was maatje XL opeens XS, oeps!

Maar daarom hou ik ook heel veel van haar:wub2:

Volgens mij is er iets mis met de emoticons. Ik zie ze niet?

aangepast door Tdjee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik na de tekst en de emoticons de spatie vergeet, komt er geen emoticon heb ik gemerkt.

Dus misschien is dat het geval bij je PC-Freak?

Overigens met die wasmachines een keer een reparatie gehad, monteur gebeld, bh-beugel was door de trommel geraakt.

Monteur komt , haalt de beugel eruit en wist feilloos de cupmaat te vertellen, ervaring volgens hem omdat het zo vaak gebeurt...

Lachen dus dit. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe